K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-08-2009, 22:18   #181
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jaaaaamen tillykke dig dig også!!!!

Ja, jeg kan levende forestille mig hvor dejligt det må følels at få noget frihed tilbage - og tænk, nu kan du/i også være spontane!!!!

Jeg er rigtig glad på jeres vegne!!

(Jeg har hverken kørekort eller bil), men det står som nummer 1 på listen over drømme

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-08-2009, 23:43   #182
Morgause
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 475
Styrke: 16
Morgause er ny på vejen
Et stort tillykke!
Morgause er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 09:59   #183
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Ja Tillyke Louise

Med din Bil, hvor har du du ret i , at lige pludslig ikke kan komme rundt, som man gerne vil og ikke kan, der er svært, når man ikke kan tage ofenlige transport men man er nød til at tage dem, når man skal til møde og kontrol jeg skal i dag gå med rollator 3 km for at komme til hudlæge og på sygehuset samt køre med bus og tog, hvor er det surt.

For så er der mange smerter, når jeg kommer hjem at jeg lige så godt kan gå i seng.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 10:36   #184
jomfruen
Klart Afhængig af K10
 
jomfruens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-06 2008
Lokation: Århus
Alder: 68
Indlæg: 474
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
jomfruen er ny på vejen
Et stort tillykke.....
__________________
Nu med blog http://www.k10.dk/blog.php?b=409
jomfruen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-08-2009, 21:42   #185
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
Takker for tillykker!
beha, det er bare for dårligt, at du ikke allerede er blevet bevilliget handicapbil, du har jo et stort kørselbehov og det ville lette din dagligdag betydelig! Systemet er sku for dårligt for nogle af os, feks dig beha og nok også en masse andre.
Håber virkelig at at det også lykkes for jer andre.
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 11:12   #186
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Tillykke til dig Louise med den nye dyt. Så må du se om du kan slå mine 3500 km på ca. 1 måned

Sikke en frihedsfølelse man pludselig får, og selvværdet får en ordentlig stigning mod bjergenes tinder.

14 dage i træk har min mindste søn været i børnehave (vi har holdt sommerferie siden jeg fik bilen) , mor her har ikke måttet opgi' at køre ham pga smerter ved kørsel, jeg får da stadig ondt og bliver træt, men ikke så jeg må opgi at køre. Så dejligt er det for hele familien, at jeg har "fået" min dyt.

Er nu ikke længere afhængig af at manden altid skal køre, kun når vi skal handle stort ind, men det er nu også så hyggeligt at være sammen om det, så kan han jo også selv se, hvad det koster til en familie på 5, det var lidt svært for ham inden jeg blev syg, og selv handlede ind, da kunne han ikke altid forstå at mad var så dyrt.

fra frihedselskeren på 4 hjul
Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2009, 21:57   #187
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Unhappy

Citat:
Oprindeligt indsendt af Louise Se meddelelser
, så nu er jeg den lykkelige ejer af en reunalt master!
fik den i fredags, og den er skøn at køre i, så i morgen skal jeg lige ud til handimobil med min crosser, så de kan sætte låsesystemet fast, så jeg kan have crosseren med når jeg skal noget! Sikke en frihed man lige pludselig får, den er næsten ikke til at beskrive, godt nok skal man lige vende sig til en kassebil, men jeg synes faktisk at jeg allerede er ved at vende mig til det.
Håber virkelig at alle jer der søger handicapbil, får bevilliget jeres drømmebil.
Det er hårdt lige pludselig at blive syg og bevægelseshæmmet, men det hjælper på friheden at få en bil men kan komme rundt i.
Louise
Hej Louise

har lige et par spørgsmål er du fast kørstolsbruger nu du har fået en kassebil?
Jeg har ansøgt kommune om en crosser og en invalidbil så jeg kan have crossern med men fik af hvid at hvis man skulle have bevilliget en kassebil så skulle man være fast kørstolsbruger jeg mener bare at man skal være kørstolsbruger og det er jeg men ikke fast.
Og fik også af vide at jeg nok ikke ville få en invalidbil hvis jeg får en crosser ? jeg har nu egne bil men kan ikke have mine kørestol med uden at den skal skilles af og løftes op i bilen jeg har sclerose og foruden det har jeg en rygskade som er anerkendet i ask som gøre at jeg ikke kan løft, De sagde også at jeg så bare kunne få en trailer til crosseren men hvem skal hægte den på og køre crosserne op og en trailer, den er heller ikke lige til at have med alle steder eks i indkøbscenter osv kan ikke helt forså dem? når men nu har jeg søgt og så må jeg se hvad de kommer frem til jeg har lige fået fp så jeg skal have den bevilliget på trivsel

Det er ikke nemt med de kommuner
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2009, 20:18   #188
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej Louise

har lige et par spørgsmål er du fast kørstolsbruger nu du har fået en kassebil?
Jeg har ansøgt kommune om en crosser og en invalidbil så jeg kan have crossern med men fik af hvid at hvis man skulle have bevilliget en kassebil så skulle man være fast kørstolsbruger jeg mener bare at man skal være kørstolsbruger og det er jeg men ikke fast.
Og fik også af vide at jeg nok ikke ville få en invalidbil hvis jeg får en crosser ? jeg har nu egne bil men kan ikke have mine kørestol med uden at den skal skilles af og løftes op i bilen jeg har sclerose og foruden det har jeg en rygskade som er anerkendet i ask som gøre at jeg ikke kan løft, De sagde også at jeg så bare kunne få en trailer til crosseren men hvem skal hægte den på og køre crosserne op og en trailer, den er heller ikke lige til at have med alle steder eks i indkøbscenter osv kan ikke helt forså dem? når men nu har jeg søgt og så må jeg se hvad de kommer frem til jeg har lige fået fp så jeg skal have den bevilliget på trivsel

Det er ikke nemt med de kommuner
PRØVER LIGE IGEN OG HIVE DENNE TRÅD FREM
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 15:14   #189
Torben H
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2009
Indlæg: 6
Styrke: 0
Torben H er ny på vejen
Hej

Har nu været ved politit til helbredsmæssig køreprøve sidste torsdag han sage der kom krav i kørekordet automatgear ratknup osv.

Men sender politit et brev til mig eller bare et korekørt ? og hvor lang tid går der hvis de sender et brev eller en nyt kørekordt.

Mvh.
Torben
Torben H er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2009, 11:14   #190
beha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-03 2009
Lokation: Sydsjæland
Alder: 67
Indlæg: 146
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
beha er ny på vejen
Nu kom der brev om, at man tager min handicapbil op her i uge 37, som trivselsbil og at jeg har 8 dage til at komme med nye oplysninger, hvis der er kommet noget nyt til.
så det er med er der kun at håbe på det bedste.
beha er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ansøgning af trivselsbil søsser98 Hjælpemidler til handicappede 15 18-08-2013 19:43
Trivselsbil forløb frup Alt det andet 27 02-07-2013 16:07
handicap/trivselsbil Chin Alt det andet 1 04-04-2010 14:40
Trivselsbil nielsen Hjælpemidler til handicappede 1 16-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension