K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-11-2009, 12:31   #1
Benjamin1985
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-11 2009
Indlæg: 1
Styrke: 0
Benjamin1985 er ny på vejen
Måske Flex?

Hej allesammen

Har lige oprettet mig som bruger herinde, da jeg har et spørgsmål eller to som jeg håber folk kan svare på for mig

Jeg kunne nemlig RIGTIG godt tænke mig at komme i Flexjob, tjene flere penge end jeg gør nu, da jeg har været på kontanthjælp siden jeg var 18 - og er 24 nu.

Jeg har nogle psykiske problemer, som jeg aldrig er sluppet af med, dog har jeg været igennem behandler systemet siden jeg var 14, været indlagt flere gange end nødvendigt. Har diagnose så som Ængstlig personlighedsforstyrrelse, Generaliseret Angst, tidligere voldsom depression, som idag er ikke så slem... Jeg har fået et utal af medicin, og absolut INTET har hjulpet på noget som helst, startede på medicin som 15 årig, og har fået det indtil for 1 uge siden, og får intet længere. Dog har jeg stadig store problemer med min psyke, men er nået dertil hvor ejg gerne vil arbejde, og gerne vil kunne tjene mine penge på "den rigtige måde" - Jeg har været igennem næsten ALT, og har valgt SELV at sige stop for den behandling jeg har fået gennem årene, fordi jeg føler mig ikke retfærdigt behandlet. Og har intet opnået indtil videre.... Og jeg har haft det sådan her så længe jeg overhovedet kan huske.. Intet har forandret sig, og jeg er blevet stædig..

Men jeg læser mig til at der stadig er nogle muligheder for at blive behandlet, men nu har jeg været diverse steder siden jeg var 13 år, og er blevet RIGTIG træt af det system dere har behandlet mig gennem årene. Men jeg læser alligevel der er mulighed for at jeg kan blive 100% rask, men selv tvivler jeg meget stærkt på det... Så mit spørgsmål er vel egentlig om jeg SKAL igennem en tur i systemet igen, eller jeg godt kan tillade mig at ansøge et flexjob med særlige hensyn, fordi de ting jeg havde svært ved for 12 år siden har jeg STADIG svært ved.. For mig at se har jeg accepteret jeg har det som jeg har det, dog er min depression gået meget over, men vil bare gerne have så normalt et liv jeg nu engang kan få.. Gerne kunne tjene mere end hvad jeg får nu og siden jeg var 18... Men har jeg overhovedet krav på det?? Jeg har prøvet alt, skole, arbejde praktik på normale vilkår, men alt er gået i vasken...

VH Benjamin

PS. Ved godt det er lidt langt, men er meget nysgerrig eftersom jeg stræber efter at komme i arbejde NU!!!
Benjamin1985 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2009, 14:49   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Bejamin du kan altid gå til din sagsbehandler og lufte tanken

Men som du skriver det her så kan jeg ikke se at der er nogen mulighed for at de vil bevillige job, er der stadig behandlingsmuligheder så er der ikke noget fleksjob , og det er meget svært at få fleksjob i dag...

Men hvis du har psykiske problemer og har haft det så længe så syntes jeg da at du skulle få en snak med din sagsbehandler om hvilke muligheder der er for fleks er jo ikke det eneste , der er mulighed for mentor ordning der er mulighed for ekstra støtte der er mulighed for voksenpraktik og der er mulighed for en arbejdspraktik hvor du bliver trænet op til den 37 timer og samtidig er du så igang med systemet og viser det sig at du ikke kan klare det så er din sag i gang ...

Gå til din sagsbehandler og bed hende om at der bliver lavet en handleplan for hvordan du kommer på arbejdsmarkedet
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex job helt nyt for mig. Men måske allerede arbejde thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 09-02-2011 03:26
Måske flex ny her på forumet Måske Flex Spørgsmål ang fleksjob 4 08-07-2010 16:49
måske flex avminryg Spørgsmål ang fleksjob 18 28-01-2010 22:50
Måske Flex? Mouse Spørgsmål ang fleksjob 10 05-11-2009 20:25
måske flex dropfod Alt det andet 8 07-04-2009 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension