K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2012, 09:58   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Nej til minifleksjob

Danske Handicaporganisationer har undersøgt 510 virksomheders interesse for minifleksjob, altså de fleksjob på få timer ugentligt, som Regeringen pt forsøger indført med Fleks- og ftp-reformen. Resultatet er nedslående:

Citat:
I forhold til de forslåede ændringer af fleksjobordningen viser undersøgelsen, at 32 % af virksomhederne vurderer, at det slet ikke er realistisk, at deres virksomhed har en medarbejder ansat i fleksjob på 10 timer. Denne andel stiger til, at 57 % af virksomhederne slet ikke anser det som realistisk at ansætte medarbejdere i fleksjob på 5 timer ugentligt. Og hele 74 % af virksomhederne vurderer slet ikke, at fleksjob på 3 timer ugentligt er realistisk i deres virksomhed.
http://www.handicap.dk/nyheder/virks...l-minifleksjob

Og igen tegnes der et billed af, at reformen udelukkende er én stor spareøvelse for at forhindre folk i at få en ftp, og i stedet spise dem af med en (muligvis nedsat?!) kontanthjælp...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 10:07   #2
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Og igen et bevis på at politikere ikke har en snus forstand på hvad der foregår i den virkelige verden....

Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 10:30   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg tænker at hvis 7 ud af 10 siger nej tak til flexer på få timer ,

JA så ville det da klæde de 3 ud af 10 hvis de lige fik kridtet banen op så de var til at finde,for der er masser af flexer på få timer..

Men sandheden er nok at det eneste de har indtresse for er flexer i arbejdsprøvning når de drejer sig om flex på få timer.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 10:54   #4
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
jeg synes nu også det er urealistisk at ha en fleksjobber ansat 5 t.pr uge og under..efter min personlig mening er 10 timer grænsen..de arbejdsgiver jeg kender kunne heller ikke drømme om,at ansætte nogen under ti timer..næh regeringen lever i en anden verden..de er ihvertfald ikke realistiske..det er en ren katastrofe,hvis du som fleksjobber er vant til en god løn og skifter job og kommer på sulteløn..vi burde tage til christiansborg og protestere,hvis reformen kommer så vidt..
fp 2o1o
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2012, 13:04   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Tror desværre fleksordningen udvandes ret så meget og det bliver på førtidspensionsniveau, hvor man jo også i dag kan tjene lidt ved siden af.
Rimeligt? Urimeligt? Der er meget for og imod. Men synes alt i alr, det er vigtigst, at førtidspensionisthonoreringen ikke minimeres. Dem der er tildelt fp, har i forvejen ikke ret meget at slø til Søren med.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
minifleksjob østerbro Politik og Samfund 20 29-10-2013 16:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension