K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-08-2009, 11:59   #41
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Tillykke med beslutningen Helene!
Og det bliver meget hurtigt bedre, husk på det.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 12:30   #42
Smidt
Klart Afhængig af K10
 
Smidts avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2009
Lokation: København
Alder: 61
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 11
Styrke: 15
Smidt er ny på vejen
Vil bare lige sige VILDT flot godt gået
__________________
DU SKAL HUSKE AT PASSE PÅ DIG SELV!!

Førtidspension d 01.09.10

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Smidt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 13:34   #43
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
JAAAAA, og jeg har stadig ikke røget!!!

Synes trangen kommer i bølger og går fra, ekstrem slem 'og NU skal jeg bare ha' en smøg' (og det er jo også flot at kun ryge 5 stks om dagen!)til, at jeg glemmer det en lille smule og tænker, JEG VIL IKKE RYGE MERE, HELLER IKKE 5....ELLER 1, jeg vil være ikke-ryger.......

Men hånden på hjertet, det er bestemt ikke nemt.
Når trangen er på sit højeste, så panikker jeg en lille smule og kan ikke tænke klart. Men det gode er, at trangen kun melder sig i perioder af måske 4-5 minutters varighed, for så at ebbe ud igen......men lige nu kommer de med tætte mellem rum. Måske hvert kvarter.

Nu skal jeg ned og handle i Kvickly, det bliver en meget stor begivenhed at handle UDEN at købe de sædvanlige 40 Røde look med hjem. Og jeg kommer nok til at føre mange indre dialoger som man ser det på film, hvor der sidder en lille djævel på skulderen og lokker...og hvor fornuften skal sejre.

Bare det at skulle forlade hjemmet uden en smøge i fløsen, er vildt underlig. Jeg har ALTID en smøg i hånden!!! Og kan nå at ryge to inden jeg når til Kvickly

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 13:55   #44
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Super flot Helene Og tænk på, hvor dejligt det er for dig og dine omgivelser.

Du har viljen og troen på at du kan. Kan du ikke lave en stak gulerødder, hver morgen og spise sådan en når trangen kommer.

Hav en fortsat god dag.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 14:29   #45
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
Godt gået helene: Hvor er du sej, 10 dages kamp venter forude. Abstinenserne er ikke en dårlig ting. De betyder du er ved at gøre noget ved problemet, at give efter giver måske lindring lige nu men sygdom og kvaler på langt sigt. Bliv sur på de skide smøger og hvad de gør ved dig. Bliv stædig og kæmp. Det er bare et spørgsmål om tid så er du ude på den anden side. Jeg krydser fingre for digPaw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 16:31   #46
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
1000 tak for opbakningen

Det var slet ikke svært at lade være med at købe smøger i Kvickly

Men hånden var STRAKS nede i tasken og rode rundt efter smøgerne, da jeg kom ud af Kvickly - det er nok af gammel vane. Smøgen er ligesom starten på dagen, og godbiden når noget kræver ekstra opmærksomhed, eller man liiige skal sidde 5 minutter efter rengøringen, eller imens man venter på kaffen brygger færdig eller man skal sunde sig efter aftensmaden, eller hygge sig til nyhederne, filmen, eller har afsluttet indkøbene osv..

Det er hårdt at sige farvel til sin dræbende ven der med sin lumsked har gjort sig uundværlig.

Selv da jeg lige skulle herind og skrive, så tog jeg kaffekoppen og kiggede hurtigt efter askebærger og smøger - mine tro følgesvende når jeg skal en tur på nettet.

Jeg har vasket et stort kaffeglas af, fjernet etiketterne og lagt 70 kr i glasset...

Til jer der er holdt op med at ryge!

Har i prøvet under rygestoppet, at man begynder at hoste mere end man plejer??

Nu hoster jeg meget mere. Da jeg var ude for at handle måtte jeg simpelthen stå af cyklen og gå fordi jeg fik hosteanfald, og inden i kvickly gik jeg også og gøede hele tiden.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 16:56   #47
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Kære Helene!

Hvor er du sej!
Det bliver hurtigt bedre!

Ja, man kan godt hoste mere, fordi fimrehårene, som er "brændt" af, da man røg, nu vokser ud igen og renser luftvejene. Så det er altså et godt tegn..

Keep up the good work!


gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 17:32   #48
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Det er superflot Helene, snart en hel dag uden smøger. Du bliver jo supersund af det her, tænk på hvor meget du i den grad hjælper din krop...

Prøv at beskæftige dig med noget andet de kommende dage, end at tænke på de smøger. Du skal nok klare den, løs nogle krydsog tværser, kom med idéer til K10 og det medlemmer, det skal nok gå. Måske lidt motion eller studering at muligerne indenfor det emne ?.

Dædme godt gået Helene.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 17:49   #49
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Synes lige, du skal have listen med sundhedsfordelene, måske du kender den allerede:

Helbredsgevinster ved rygestop
20 minutter Blodtryk og puls normal
1 døgn


Risiko for blodpropper mindsket
Mere blod til huden og bedre varme i fingre og tæer
Lungerne begynder at rense sig (kan give hoste)
2 døgn

Smags- og lugtesanserne er nu blevet bedre
Kulilten er ude af kroppen, og konditionen er derfor bedre

3 døgn
Bronkierne begynder at slappe af
Vejrtrækningen bliver bedre
2-12 uger Kredsløbet forbedres gradvist
3-9 måneder


Huden ældes nu kun i normalt tempo (rynker)
Mindre hoste, og vejrtrækningen forbedret med 10 %
Forbedret frugtbarhed

1-2 år Risikoen for blodpropper er halveret
5-10 år

Risikoen for blodpropper er som hos en, der aldrig har røget
10 år
Risikoen for lungekræft er halveret i forhold til rygere
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-08-2009, 17:57   #50
paw thomsen
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 148
Styrke: 16
paw thomsen er ny på vejen
jeg kan godt huske at man hostede helt vildt de første dage: Tror det er kroppens måde at rense ud på. Allerede 48 timer efter et rygestop er chancen for at få en blodprop nede på det samme nivau som en ikkeryger. Så kroppen er i fuld gang med at reparerer skaderne Tro mig helene, inden for en måned kan du ikke holde stanken af tobak ud, og du kan med væmmelse lugte en ryger på lang afstand, selv når han ikke ryger. Andre rygere vil reagerer på dit rygestop med skepsis og bemærkninger som: du falder hurtigt i eller: vil du ikke have en smøg. for de bliver jo konfronteret med deres egen dårlige samvittighed når du snakker om det. Jeg krydser fingre for digPaw
paw thomsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dagpenge: Mette Frederiksen holdt tal hemmeligt Webmaster K10 Nyheder 0 15-03-2013 01:20
Føler mig holdt hen......... AG48 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 13-11-2012 11:51
slut med at ryge i Danmark MTVRV1 Politik og Samfund 30 22-05-2012 13:42
Papir i journalen på at SB, egen læge og lægekonsulent har holdt møde?? hboegelund Spørgsmål ang fleksjob 10 30-08-2011 17:27
Til minde om dem I har mistet, elsket og holdt af. Indiansummer Et godt link! 3 12-12-2009 21:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension