K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2016, 19:03   #21
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Tænk, hvis alle samtaler blev optaget.....

... så var mange sagsforløb forløbet anderledes.

Hvor svært kan det egentligt blive.

Udviklingen går den rigtige vej.

http://www.dr.dk/nyheder/indland/ny-...d-laegen-sagde

Ny app husker hvad lægen sagde

En ny app skal sørge for, at så mange detaljer som muligt af samtalen mellem lægen og patienten rent faktisk også kommer med hjem fra sygehuset.


Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 20:02   #22
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu skal man passe på med at blande det hele sammen for der er stor forskel på hvorvidt det er tilladt at optage ....alt efter hvor man befinder sig og hvor man er...når man vil optage...

Som udgangspunkt er det tilladt for alle at optage møder man selv deltager i...se straffeloven §263 ....3) https://www.retsinformation.dk/forms...a-7b6659e85e49




Når det kommer til hvad man må til en samtale på kommunen....ja så skal man læse nøje hvad det er ombudsmanden skriver...

For man kan få det indtryk at ombudsmanden siger at man ikke må optage samtaler....men det er ikke helt det han siger...han siger at kommunen selv kan bestemme om der må optages...og dette er ikke det samme som at det er ulovligt...

Dette forudsætter at de ved at der bliver optaget....og hvis de ved det og de ikke ønsker at mødet skal optages ja så kan de afslå at holde mødet med borgeren...

Så hvis man fortæller kommunen at man vil optage mødet....ja så er det kommunen der alene bestemmer om man på optage...og siger de nej...ja så må man ikke optage...gør man det alligevel ja så kan de afslå at holde mødet...

Man kan stadig ikke straffes efter straffeloven...hvis man optager alligevel...

Hvis man derimod IKKE fortæller kommunen at man optager mødet og bare gør det uden deres viden....ja så er det fuldstændig lovligt ifølge straffeloven §263...3) https://www.retsinformation.dk/forms...a-7b6659e85e49

Så hvis man vil være sikker på at kunne optage samtalen og at mødet faktisk vil finde sted....ja så skal man IKKE fortælle at man vil optage det...dette er fuldt ud lovligt..

Webmaster skriver her d 12-01-2016: http://www.k10.dk/showthread.php?t=33192

"Når det kommer til hvad man må til en samtale på kommunen....ja så skal man læse nøje hvad det er ombudsmanden skriver...

For man kan få det indtryk at ombudsmanden siger at man ikke må optage samtaler....men det er ikke helt det han siger...han siger at kommunen selv kan bestemme om der må optages...og dette er ikke det samme som at det er ulovligt..."


Nogen der har et link til, hvad det er ombudsmanden skriver ?

Er det dette : http://www.ombudsmanden.dk/find/udta...bsager/05-578/
.
.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 21:54   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det står lidt mere udpenslet her https://www.retsinformation.dk/Forms....aspx?id=28864
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 22:38   #24
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Gælder det også hvis man bliver indkaldt til afhøring hos politiet ?

https://www.facebook.com/kim.madsen....10827036582204

Og takker og bukker for svar
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-11-2016, 23:37   #25
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Gælder det også hvis man bliver indkaldt til afhøring hos politiet ?

https://www.facebook.com/kim.madsen....10827036582204

Og takker og bukker for svar
Hvordan optager man skjult? er det fra tasken eller en lomme og hvordan bliver lyden så?
Jeg savner erfaring herfra.
Uanset optagelse eller ej, så ændrer det jo ikke på, at der kan siges en masse vrøvl og uforskammetheder ,og man kan få ret ved at klage, men det ændrer jo ikke ved slutresultatet, nemlig at du sidder i en lille robåd, og kommunen i alle faser sidder i en luksusdamper.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2016, 06:32   #26
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg kan ikke se hvorfor der ikke også skulle gælde ved politiet...for når man læser loven...så står der tydeligt at hvis man selv deltager i mødet ja så kan man ikke straffes for at optage...heller ikke selvom man ikke oplyser at man optager.

Loven er her paragraf 263 nr 3 https://www.retsinformation.dk/Forms...a-7b6659e85e49

Men hvis man spørger dem om lov til at optage ja så kan de nægte dig det...i samme stil som kommunen kan..

@Vasen...måske du bør oprette en ny tråd hvis der er flere ting om dette som du vil vide....mere så denne tråd ikke bliver overtaget..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2016, 11:27   #27
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Hvordan optager man skjult? er det fra tasken eller en lomme og hvordan bliver lyden så?

Jeg savner erfaring herfra.

Jeg mener ikke man skal optage det "skjult", jeg har ikke noget at skjule.
Hvis kommunen/politiet ikke ønsker at man optager samtalen, hvad strider imod god forvaltningsskik iht ombudsmandens opfattelse.

"Lydoptagelser af møder mellem borgere og forvaltning kan efter min opfattelse for borgeren tjene i hvert fald to saglige formål, nemlig dels at sikre dokumentation for hvad der er sket og sagt under mødet, dels at hjælpe navnlig borgeren til at huske og bearbejde indholdet af mødet. "

"Men eventuelle begrænsninger i borgerens muligheder for at optage et møde skal fastsættes på et sagligt grundlag; man kan således ikke give en borger tilladelse til at optage møder og give afslag til en anden uden en saglig begrundelse. "

Jeg gør således:

Sæt din mobil til at optage inden du går ind, gør "skærmen" sort. Går ind, siger pænt goddag.

Lig din mobil på bordet, det siden af de papirer du har med, for du har jo forberedt dig til mødet.

Så spørger de måske:" Optager du samtalen" ?

Du svarer:" ja, selvfølgelig"

Dem: "Det må du ikke"...

Dig: Jo det må jeg godt, hvilke § sige jeg ikke må optage samtalen ?

Dem: bla bla bla...

Dig;" vil det så sige at straffelovens §263...3) træder ud af kraft ?

Og træder retssikkerhedsloven § 4 så også ud af kraft ?

Hvis de stadig nægter at afhøre dig har du det optaget.


Citat:
Oprindeligt indsendt af vasen Se meddelelser
Uanset optagelse eller ej, så ændrer det jo ikke på, at der kan siges en masse vrøvl og uforskammetheder ,og man kan få ret ved at klage, men det ændrer jo ikke ved slutresultatet, nemlig at du sidder i en lille robåd, og kommunen i alle faser sidder i en luksusdamper.

Ja, men f.eks var jeg (igen) til møde i JC i sidste uge. Optog samtalen (igen). SB og jeg aftalte hvad der (også) skulle skrives i min journal (igen).

Dagen efter læste jeg hvad SB havde skrevet (igen). Og flere af de væsentlige oplysninger var IGEN ikke indskrevet.

Det er fanme frustrerende... så igen måtte jeg sende en klage over at det vi havde aftalt, ikke var nedskrevet i min journal.

Det har jo betydning for hvordan JC "vurderer" min arbejdsevne, dvs de vil "vurdere" ud fra et forkert grundlag.

Jeg nægter at give op, de skal fanme have besked...

Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2017, 14:48   #28
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Socialrådgivere: Flere borgere laver skjulte optagelser af os

http://www.mx.dk/nyheder/danmark/story/28248516

Det sker i stigende grad, at borgere foretaget skjulte lydoptagelser af socialrådgivere, lyder det fra fagforening.

Flere og flere samtaler bliver optaget på mobiltelefonen, uden at socialrådgiveren på den anden side af bordet nødvendigvis ved det.

Styrelsen for Patientsikkerhed har årligt op mod 10 klagesager, hvor de skjulte optagelser bliver brugt i klager over læger eller sygeplejersker. Det får nu Lægeforeningens formand, Andreas Rudkjøbing, til at advare om, at det i sidste ende kan skabe mistillid mellem læge og patient.

DET MÅ DU

Vibeke Borberg, forskningschef i medieret ved Danmarks Medie- og Journalisthøjskole, forklarer her, hvad man må - og ikke må - optage og offentliggøre.

Lydoptagelser
Du må gerne optage samtaler, som du selv er part i. Det vil sige, at du godt må optage et besøg hos lægen, socialrådgiveren eller lignende uden forudgående aftale.

Du må som udgangspunkt også gerne offentliggøre optagelsen. Dog kan det være ulovligt, hvis optagelsen er krænkende for den anden part - eller hvis optagelsen afslører fortrolige oplysninger, som ikke er dine egne. Det er op til en individuel vurdering.

Billeder og film
Du må som udgangspunkt ikke optage film eller tage billeder af andre uden deres tilladelse, hvis de befinder sig på et ikke frit tilgængeligt sted. Det er en krænkelse af privatlivets fred, når optagelsen finder sted på et såkaldt ikke-offentligt sted som en socialrådgivers kontor eller en stue på et sygehus.

Dette gælder dog ikke, hvis der er en stor offentlig interesse for at få afsløret de forhold, der bliver optaget, og den offentlige interesse overstiger hensynet til privatlivets fred. Dette vil ofte være tilfældet, når medier bruger skjult kamera til at afdække kritisable forhold, men mere sjældent, når det drejer sig om privatpersoners optagelser.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-01-2017, 15:23   #29
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tilhørende lov der gør det lovligt at optage ting man selv deltager i er her paragraf 263 nr 3 https://www.retsinformation.dk/Forms...a-7b6659e85e49
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2017, 22:35   #30
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Det får nu Lægeforeningens formand, Andreas Rudkjøbing, til at advare om, at det i sidste ende kan skabe mistillid mellem læge og patient.
Se, den påstand forstår jeg jo ikke.

Man må jo gå ud fra, at en læge opfører sig ordentligt overfor sine patienter, og ikke siger noget han/hun ikke kan stå ved. Så hvad kan problemet være?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension