K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Lægekonsulenternes Rolle

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Lægekonsulenternes Rolle Her vil vi sætte fokus på lægekonsulenters rolle i de kommunale sager.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-11-2011, 01:22   #11
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Det er forskelligt fra kommune til kommune.
Der hvor jeg sad skulle vi altid have dem indover, men omvendt det blev ikke kontrolleret ;-)


Jeg har ikke fra min side oplevet konflikter som på nogen måde kan læses om herinde. Og har da fået mange skriv fra lægekonsulenter, men de holdt sig til loven... Og hvis jeg f.eks. fortalte at en borger fremstod meget dårlig af den ene eller anden grund, så tog de det med i den samlede vurdering, da jeg jo havde tilbragt tid med borgeren...

Hvis jeg havde specifikke spørgsmål til borgerens læge, kunne jeg selv stile dem i en status attest. Det kunne f.eks. være hvis jeg havde mistanke om misbrug af den ene eller anden art...
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 01:25   #12
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ricky M. Se meddelelser
Det er forskelligt fra kommune til kommune.
Der hvor jeg sad skulle vi altid have dem indover, men omvendt det blev ikke kontrolleret ;-)


Jeg har ikke fra min side oplevet konflikter som på nogen måde kan læses om herinde. Og har da fået mange skriv fra lægekonsulenter, men de holdt sig til loven... Og hvis jeg f.eks. fortalte at en borger fremstod meget dårlig af den ene eller anden grund, så tog de det med i den samlede vurdering, da jeg jo havde tilbragt tid med borgeren...

Hvis jeg havde specifikke spørgsmål til borgerens læge, kunne jeg selv stile dem i en status attest. Det kunne f.eks. være hvis jeg havde mistanke om misbrug af den ene eller anden art...
Jeg takker mange gange for svar!
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 02:11   #13
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
oh skræk og ve...

jeg frygtede nok det var hendes navn som dukkede op... jeg har ikke været under hendes behandling eller noget.. men jeg som gammel kone.. har fulgt hende, eller dvs hun har fulgt mig igennem mange år. siden start 90 opdagede jeg hende.. på tv..

hun var klog på skilsmissebørn, tykke børn, raketter til nytåret, og mange andre ting jeg ikke lige kan huske, men hvor har hun ofte optrådt på tv som ekspert i mange ting.. og så har jeg i et ugeblad set hende i badedragt i en sø med hendes mor, hvor de fortalte om den hårde opvækst som fremmede i dk.. noget med enlig mor... og jeg tror da ikke hun selv har børn....

jeg krummer tæer når jeg hører hende i tv...
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 07:21   #14
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
UF da, en fæl "ting" at hive op af hatten, ricky -og så endda i denne søde juletid, hm....

Denne såkaldte læge, er iflg rigtig mange(mig incl) desværre en usympatisk en af slagsen, så vil du venligst putte hende i sækken igen, og lade hende blive dernede

Priks, lovgivningen sir tydeligt: KAN og ikke SKAL.....ang brug af lægekonsulenter -og deri er jo en væsentlig forskel ikk´

At langt de fleste kommuner vælger at bruge disse lægekonsulenter ja, det vidner jo om, i min verden, at man ikke har tillid til de lægelige dokumenter der meget ofte i forvejen er tilstede i en sag, da læger jo iflg loven har PLIGT til at udforme en erklæring der i enhver henseende er let forståelig... tankevækkende ikk´
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 08:01   #15
Priks
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Lokation: Odense
Alder: 45
Indlæg: 264
Styrke: 14
Priks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
...

Priks, lovgivningen sir tydeligt: KAN og ikke SKAL.....ang brug af lægekonsulenter -og deri er jo en væsentlig forskel ikk´

At langt de fleste kommuner vælger at bruge disse lægekonsulenter ja, det vidner jo om, i min verden, at man ikke har tillid til de lægelige dokumenter der meget ofte i forvejen er tilstede i en sag, da læger jo iflg loven har PLIGT til at udforme en erklæring der i enhver henseende er let forståelig... tankevækkende ikk´
Jo det er ret tankevækkende. Utroligt som nærmest alt og alle skal mistænkeliggøres i det regi.
Dog er det ikke noget jeg selv har oplevet, men hold fast nogle skræmmende beretninger man hører fra andre.
Priks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-11-2011, 08:16   #16
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Jeg bryder mig bestemt heller ikke om Vibeke Manniche - men jeg bryder mig lige så lidt om de kommuner, der LADER en lægekonsulent få så meget magt. Der må være et svigt fra ledelsens side - måske et bevidst??
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 13:19   #17
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Gode nyheder.. det virker som om fru Manniche, tillader lidt flere indlæg på hendes blog. Det er yderst "underholdende" læsning hvordan hun forsat sabler folk ned, der ikke er enige med hende Måske skulle jeg i stedet bruge ordet, skræmmende når man tænker på at hendes arbejde består i, at forholde sig objektivt og sagligt. Fatter ikke, at hun stadig bliver brugt. Måske har de bare ikke læst hendes blog grundigt nok i Fredericia Kommune Må dog give hende ros for hendes meget store ordforråd, særligt når det gælder skældsord/fornedrende udtryk om hendes medmennesker. Er glad for, at jeg ikke skal læse en proffessionel udtalelse fra hende og er ked af, at andre utvivlsomt har haft dårlige oplevelser. Dog også godt, at læse at nogle trods alt har været tilfredse
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2013, 20:34   #18
einstein
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 18-01 2012
Indlæg: 175
Styrke: 13
einstein er ny på vejen
der er en god grund

Citat:
Oprindeligt indsendt af LINGLING Se meddelelser
Gode nyheder.. det virker som om fru Manniche, tillader lidt flere indlæg på hendes blog. Det er yderst "underholdende" læsning hvordan hun forsat sabler folk ned, der ikke er enige med hende Måske skulle jeg i stedet bruge ordet, skræmmende når man tænker på at hendes arbejde består i, at forholde sig objektivt og sagligt. Fatter ikke, at hun stadig bliver brugt. Måske har de bare ikke læst hendes blog grundigt nok i Fredericia Kommune Må dog give hende ros for hendes meget store ordforråd, særligt når det gælder skældsord/fornedrende udtryk om hendes medmennesker. Er glad for, at jeg ikke skal læse en proffessionel udtalelse fra hende og er ked af, at andre utvivlsomt har haft dårlige oplevelser. Dog også godt, at læse at nogle trods alt har været tilfredse
"Fatter ikke, at hun stadig bliver brugt"
HE! grunden til at fru maddike stadig bliver brugt er jo naturligvis at myndighederne har brug for en "firmaets mand" til det beskidte arbejde med
at forfalske borgerenes lægeoplysninger osv.så der kan gives afslag på økonomisk hjælp og der er fru maddike åbenbart ganske god til
thats it.
der er jo en grund til at de værste løgneriske lægekonsulenter er vældigt populære hos kommunerne
einstein er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-08-2013, 14:12   #19
LINGLING
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2012
Indlæg: 126
Styrke: 12
LINGLING er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af einstein Se meddelelser
"Fatter ikke, at hun stadig bliver brugt"
HE! grunden til at fru maddike stadig bliver brugt er jo naturligvis at myndighederne har brug for en "firmaets mand" til det beskidte arbejde med
at forfalske borgerenes lægeoplysninger osv.så der kan gives afslag på økonomisk hjælp og der er fru maddike åbenbart ganske god til
thats it.
der er jo en grund til at de værste løgneriske lægekonsulenter er vældigt populære hos kommunerne
Ja det er desværre nok lidt der problemet ligger Men det er nok ikke sidste gang, der bliver noget med Fru Manniche og ville elske endnu en debat i medierne, om tydeligt læger, der fremstår mere end de patienter, de har med at gøre.

Trist da meget tillid går tabt fra andre " fornuftige " læger.
LINGLING er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udtalelser fra Læge, Spec.Læge, Psyk. ER DET NOK? Fallenten87 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 14 22-08-2013 10:57
Er en social-læge og en læge-konsulent det samme ? Birkes-musen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 27-04-2012 09:58
Lidt random brok over kommune og læge... Gerbilwoman Alt det andet 15 10-02-2012 08:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension