K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: kan det bruges?
ok 1 50,00%
nej 1 50,00%
Stemmere: 2. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2010, 11:49   #1
cosy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
cosy er ny på vejen
Thumbs up Forhøjelse af førtidspensionen

Ja så skulle det være
Dette er da det helt rigtige forum for mig

Ja som ny her, er der jo mange ting som skal læres/læses.

Men håber jeg er på rette sted her vedr mit spørgsmål om andre
har/ved at søge om forhøjelse.

Min historie "kort".......

Har været på mel.ftp siden 1993 pga. Fibro og slidgigt.

I 2003 søgte jeg om at komme ud i flexjob og få min pension hvilende, dette gjorde jeg for at afprøve mig selv og os for at få lidt socialt liv.
Men det går galt i flexjob, jeg kommer ud for en arbejdsskade.

3F "prøver" at køre min sag, men efter et par år, mener de pludselig, at der ikke er belæg for at fortsætte i retten. pga. af udtalelser fra Retslægerådet, som mener mine smerter stammer fra Fibroen osv og ikke fra skaden.

Nå men det var så det. Det acceptere jeg så.

Men jeg er efterhånden så plaget af smerter. Som yderlig blev forværret efter et fald her i forsommeren. og nu os KOL. Så nu ville jeg prøve at søge den højeste ftp.

Startede i juni hvor jeg henvendte mig til kommunen, og havde en god samtale med damen fra pensionsafd. Blev så henvist til helbredsundersøgelse.

Og her gik det vist heeelt galt. Det var en ny læge (jeg er tilflytter) og hun slog totalt benene væk under mig.

Jeg er meget forkølet den dag og ik' helt på dupperne, så jeg glemme et par ting da hun skal udfylde min attest, dvs hun skal tilbage til tidligere spørgsmål og rette. Da det sker anden gang begynder hun at rulle med øjnene, jeg undskylder at jeg er lidt konfus pga af snot osv og siger at jeg syntes det er en dårlig start på et videre samarbejde. Hun tilbyder straks at jeg bare kan få en ny tid og en ny læge

Jeg siger at jeg syns vi skal prøve at fortsætte, for ved jo hvor lang ventetid der er på helbredsundersøgelse.....

På et tidspunkt fortæller jeg hende at min datter som er på besøg, nok har smittet mig, hun spørger så om min datter var arbejdsløs el sygemeldt.
Jeg forklare hende at hun er veluddannet, men pt på kontanthjælp pga hun har fået konstanteret Fibro og angst. Dertil svare hun...nåååå den Fibro er måske os noget som smitter ja der var min film ved at knække.

Jeg bliver efterfølgende belært med at jeg er flyttet mange gange og mon jeg skulle ha' en drepression el ??? Hun spurgte på intet tidspunkt ind til hvordan min hverdag, smerter el andet. Hun lyttede på hjerte/lunger, målte mine ankler og knæ. Og så henviste hun så els til at resten kunne man tage fra den udtalelse som forelå fra Reumatolog for 1 år siden.

Jeg fuldføre min seance hos lægen, og ringer så til hende som har med pension at gøre, for at høre om lægen har sendt papirer. Det bekræfter hun, men siger meget stramt, at hun ikke kan give mig nogen tid på, hvornår jeg får videre besked. Jeg forklare at det heller ikke er derfor jeg ringer, men siger at jeg er lidt bekymret for hvad der er skrevet i den helbredsattest pga. at lægen på intet tidspunkt spørger ind til mig.
Og da hun så svare, at jamen lægen er jo ikke psykolog, ja sååå blev jeg noget nervøs. For hvad står der mon i de papirere?? Jeg har aldrig haft noget med en psykolog el andre at gøre.

Så nu går jeg da og er lidt nervøs over hvordan det skal gå alt sammen.

Ja det var så en "kort" version af min sag

Andre herinde som har søgt forhøjelse el været ude for lign situationer ??

Må alle ha' en dejlig week-end

knus Cosy
cosy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 12:03   #2
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære cosy, og velkommen til k10

Det var da en træls oplevelse med den læge !

Du skal bede om aktindsigt, det kan du bare skrive til din sagsbehandler,

eller du kan her på forsiden finde en formular under Nyttige Links.

Så har din kommune 10 dage til at sende alle papirerne i din sag.

Du vil ved gennemlæsning af de forskellige tråde herinde meget hurtigt blive klar over,

hvilke uhyrligheder folk herinde har været udsat for.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 12:57   #3
cosy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
cosy er ny på vejen
Hej Florken

1000 tak for dit svar.

Ja har tænkt på at få aktindsigt, men men tænker at så længe det ikke har været rundt om lægekonsulenten, kan det måske forværre min situation ??

Ja har været lidt rundt herinde, og man må krympe tærene i skoene, over hvad mennesker bliver udsat for i systemet.
Mon de mennesker som sidder på den anden side, overhovedet tænker på de konsekvenser der kan blive for et sygt mennesker...alt efter hvordan de bliver behandlet og "dømt" ??

knus cosy
cosy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 13:20   #4
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære cosy

Citat:
Ja har tænkt på at få aktindsigt, men men tænker at så længe det ikke har været rundt om lægekonsulenten, kan det måske forværre min situation ??
Det tror jeg er uden betydning.

Aktindsigten vil give dig mulighed for at checke op på, hvad den læge har skrevet !

Og så kan man jo sige, at du selv medvirker til belysning af din sag,

hvis du kan fremkomme med yderlige oplysninger, som du kan se at der mangler,

når du har gennemlæst dine papirer.

Så du kan roligt bede om aktindsigt.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 13:39   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Velkommen til....

Kære Cosy.

Læs følgende: http://www.k10.dk/showthread.php?t=14340

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 18-09-2010, 14:55   #6
cosy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2010
Indlæg: 8
Styrke: 0
cosy er ny på vejen
Til Florken og phhmw

Til Florken :
Ja tror jeg vil forsøge, for der kan jo være ting som er skævt belyst osv.

Knus cosy

Til phhmw

Tak for linket

Har læst de forskellige indlæg, og er da blevet "lidt" klogere

Knus cosy
cosy er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
forhøjelse af afslag på FP meriadol Politik og Samfund 4 13-07-2012 10:59
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 11-06-2012 18:05
forhøjelse af FP meriadol Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 19-11-2011 20:45
Jeg søger forhøjelse???? Ragdoll At søge førtidspension 17 27-01-2010 11:44
forhøjelse af ftp. pr. år knudsen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 05-02-2009 00:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension