K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2011, 11:45   #1
Fluddi82
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: syddanmark
Alder: 41
Indlæg: 11
Styrke: 14
Fluddi82 er ny på vejen
Question en masse uvidenhed efter et tankevækkende besøg.

Hej allesammen. Jeg skriver dette indlæg, da jeg har haft et tankevækkende besøg af en sygeplejerske som jeg er tilknyttet ved distriktpsykiatrien og dette har har næsten gjort mig søvnløs. Jeg skal på Reva til november da jeg pt går sygemeldt med en opereret ankelledbåndsskade og er stat. 1 november.
Det er meningen at jeg mest skal afprøves i forb. med en evt ftp men sygeplejersken sagde netop at deres nuværende erfaringer undergravede en ftp hvis man "kun" var psykisk belastet. Så hvis man var mest eller "kun" psykisk belastet gav de ikke Ftp mere...... Jeg er begge dele med piskesmæld som den fysiske lidelse. Men iflg sygeplejersken så skulle jeg regne med at blive sat i kassen mellem flex og ftp og det betød at jeg kunne forvente KH så længe det var muligt, da minimum flex er de der 12 timer og jeg i en periode er god mellem 12-15 timer det koster bare en 3-4 måneders sygemelding hvis jeg har haft 15 timer pr uge i en 3-5 måneder (og det fatter kommunen bare ikke. De presser og presser selvom de godt ved at jeg knækker og derfor sagde sygeplejersken bare at Reva oz presser og presser og udnytter jeg er for svag til at sige nej og så vil jeg ende ved siden af kasserne ift mine papirer). Mit spørgsmål er om man godt må det?? altså putte folk mellem 2 kasser og så bare lade mig stå der?? Eller har jeg mulighed for at klage et eller andet sted?? Skrive et brev til en eller anden minister?? For jeg tænker da at det er da ikke rimeligt at der er MULIGHEDEN for at putte os ned mellem 2 kasser og så bare lade os stå?? For mit vedkommende er uvisheden den mest lammende faktor og jeg tror næppe jeg er den eneste. Hvad kender I andre til proplemet?? er det virkelig noget jeg skal ligge søvnløs over eller hvad?? For sådan som det blev givet op, så blev jeg sku noget så sur på samfundet!!! ÆV!!
Hvad har I gjort på Reva for ikke at ende mellem de 2 kasser?? Eller er I endt der?? Jeg takker for alle de svar der kommer.....
KNUS
Fluddi82 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 12:02   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
KLAG! Borgerrådgiveren kan vejlede dig. (En forhenværende sagsbehandler sagde det)
Det skulle jeg selv have været opmærksom på, da jeg sad i fast i bistandssystemet imellem to reglementer, der ikke kunne vristes fra hinanden, ---- indtil jeg sagde det magiske ord, "Advokat. Så kunne det pludselig godt lade sig gøre. De holdt mig altså ulovligt fast.
KLAG! Borgerrrådgiveren skal nok fortælle, om der er en sag.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 12:13   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
glem hvad din sygeplejerske siger
hun har ingen indflydelse på om du kan få pension eller ej

det er din psykiater som skal beskrive din funktionsevne

samt det er ikke din sygdomme du får penison på, men udelukkende din arbejdsevne
men hvis du ligger mellem 12 og 15 timer om ugen, ja så bliver en FP svær og få i gennem.
jeg er i hullet og har været det i et år

for at du kan få flex eller pension. så må der ikke være nogen behandlingsmuligheder overhovedet hverken på dit psykisk eller fysisk
samt der skal være sammenhæng mellem hvad du kan klare på reva og dine lægepapir.
så det kan ikke betale sig og overspille sig syg. Det blever opdaget, så det er direkte dumt.

min sygeplejerske fra distriktpsykiatrien, har også sagt til min psykiater, at noget af mit fysisk kunne være psykisk. har ellers fuld dokumentation på mit fysiske
så nu skal jeg på bispebjerg hospital og deres psykiske afdeling
fuld kommen til grint og spild af samfundet penge og tid.
en gang snakke forsvinder mine fysiske ting alså ikke af

jeg synes snart dette system er så til grint, at man skulle tro man var i skærsilden

men du kan ikke gøre andet end yde det du kan på reva og så må du vente på deres rapport om hvad de mener du kan klare.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 12:50   #4
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Jeg er noget sløv i hovedet i dag - men jeg forstår ikke helt... Vil du klage INDEN du kommer på REVA???? Over hvad der EVT sker EFTER REVA????

Jeg håber det er mig der læser forkert og så beklager jeg.

Der er lang tid til november og så går der jo en periode mens du afklares. Gør dit bedste, hverken mere eller mindre. Det handler ikke om diagnose når man afklares til enten fleks eller fp - det handler om arbejdsevne... Og det er jo denne du skal afklares på....

Vi kender alle frustrationen over ventetiden... Men der er lang tid til november og skal du allerede nu begynde at hidse dig op (ikke forkert ment) over et resultat du endnu ikke kender, ender du altså med at ødelægge dig selv.

Brug tiden på at få styr på alle lægepapirer. Og så husk at en sygeplejerske - ligegyldig hvor hun kommer fra - ikke har noget afgørende at sige i din sag! Det er KUN lægerne og sagsbehandleren... Nååå ja - og REVA stedets anbefaling, men det varer jo over 3 måneder inden de begynder på den...

Havner du mellem 2 kasser efter afklaring er vi en hel del herinde der kan guide dig videre - så sker det, skal du nok få maaaasser hjælp

Og også nu mens du venter - stil alle spørgsmål du overhovedet har brug for at prøve at finde svar på - men lad være med at tænk for meget over hullet mellem de 2 kasser lige nu...

Kæmpe kram og undskyld det er lidt rodet, men som sagt er skallen ikke lige med mig idag
__________________
Kæmper på som en i h...... - selv de biiiitte små skridt er et skridt nærmere afklaring...

K10 - tak for hjælpen og støtten
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 17:43   #5
Solnedgang
Hvor skulle jeg ellers være
 
Solnedgangs avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2011
Indlæg: 183
Styrke: 13
Solnedgang er ny på vejen
Hejsa

Hun lyder ikke for kvik den sygeplejerske.

Enig i at det er arbejdsevnen det drejer sig om og ikke diagnosen.

Tag du trygt på Reva og få belyst din arbejdsevne. Det er første skridt på vejen til fleksjob eller førtidspension
Solnedgang er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2011, 18:40   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er massere af huller man kan havne i, sådan er systemet altså nu en gang "bare" (jeg er selv i et, her betyder det nol kr og ører nogle steder fra)

Politikerene ER opmærksomme på hullerne, og har været det i mange mange mange år, så at beklage dig til dem over det kan du godt droppe, de er ligeglade for det er ikke dem selv der er eller bliver ramt af det, og resten af samfundet tror ikke på det eksistere (man tror på der er et sikkerhedsnet der griber) uden deres opbakning skal vi nok ikke lige regne med at der skr det helt vilde, og da slet ikke på baggrund af at os ramte beklager os, for vi er bare lud dovne, mennesker som ikke GIDER arbejde.

Om du havner i et hul, er helt op til din kommune (og hvis du anker BAN) der har sygeplejesken intet absolut INTET at skulle have sagt, det er 100% op til paveskrankerne på din kommune, og de skal tage stilling ud fra den rapport reva kommer med, ud fra de lægelige oplysninger (egen læge og speciallæger) alt andet er dem i bund og grund ligegyldigt, dvs også din sygeplejeske.

Mht at presse dig på reva, så er det altså deres job at finde ud af hvor meget du kan, og vi lever nu en gang i et samfund hvor man tror at pres giver det bedste resultat, så det ER møg VIGTIGT at du siger FRA!
Det er IKKE et spørgsmål om at de vil udnytte dig, som din sygeplejeske udtrykker sig, det er et spørgsmål om at systemet er bygget til fysiske skader med en normal psyke, hele vejen i gennem (fra start til slut) så os der ikke er helt så stærke, og de som er blevet ødelagt af systemet, dem er det bare ærgerligt for.
Reva (og andre steder) tænker ikke at her kommer en der ikke kan sige nej lad os få en masse ud af det! De tænker gad vist hvor meget vi kan få ud af dette menneske??

Næste gang vil det måske være en ide af dig at fortælle sygeplejesken at du bliver bange og ked når denne skanner op dit sagsforløb og at du enlig gerne ville om i ikke kunne tale om noget andet, bliver sygeplejesken ved må du jo klage over vedkommende (det gør du det sted du har fået vedkommende fra) og bede om en anden.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Undskyld min uvidenhed om skatteaftalen men... glick Politik og Samfund 53 08-07-2012 14:22
Efter besøg hos lægen... Susanne2412 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 02-08-2010 19:10
Politisk krabask : Uvidenhed og hadsk propaganda Stella Politik og Samfund 7 02-06-2009 14:33
Tankevækkende Stella Politik og Samfund 6 03-03-2008 21:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension