K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-06-2014, 17:24   #21
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Når man lejer en bankboks, skriver man også under på hvad bankboksen må bruges til. Her er kontanter en af de ting som boksen gerne må bruges til.

Men man må selvfølgelig ikke have penge tjent på ulovligheder liggende i boksen, ligesom man heller have sådanne penge liggende der hjemme.

Hvis der er mistanke om at boksen indeholder ulovlig tjente penge, eller penge der ikke er opgivet til skattevæsnet, så kan bankboksen åbnes mod din vilje - såfremt der er en dommerkendelse til det. På præcis samme måde som en ransagelseskendelse giver ret til at undersøge dit hjem eller bil.

Men har du fx. En pose penge tjent på lovligvis fx. Løn eller en erstatning, så må du gerne putte den ned i boksen.

Men den dag du dør, bliver boksen ikke tilgængelig for din familie, før skifteretten har frigjort indholdet - som regel ved at de udpeger en som tømmer boksen.

Banken har oplysningspligt til at oplyse at du har en boks ved død eller hvis fx. Skat spørger.
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 19:45   #22
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Generelt. Problemer med forsikring af, hvad der ligger i bankboks. Kommer Olsen-banden forbi og skralder den, er der med al sandsynlighed intet tilbage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-06-2014, 20:16   #23
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Det er godtnok en sjov tråd den her.
Jeg har læst min kontrakt med banken, og derfor er der ikke noget jeg er i tvivl om, omkring min boks.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2014, 12:55   #24
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af julemanden Se meddelelser
Hvordan ved kommunen jeg har et boks (hvis jeg får), jeg skal da ikke oplyse jeg har en boks - men oplyse hvis jeg har en formue eks. i en boks - er vi enig?

Du skriver der er ikke nogen myndighed der kan gå ned og få af vide indholdet - Men så kan man jo godt have en boks andre ikke må åbne eller se hvad der er i ??? enten eller ?
Her for nogle år siden, skulle jeg søge noget tandlægehjælp, og i den forbindelse skulle kommunen bruge posteringer fra banken - vist nok 3 måneder tilbage - og der kunne man se, at jeg på daværende tidspunkt betalte et beløb for leje af bankboks.
- det var uden betydning for min sag, og der blev heller ikke stillet spørgsmål omkring boksen, men beskriver blot en måde, hvorpå kommunen kan få kendskab til en sådan boks.

Og med det overvågningssamfund vi har i dag, sammenlagt med informationer om, at systemer kan og må, sammenkøres, tjaa......så er det nok ikke helt utænkeligt, at kommunen ved en del mere end man egentlig tror. Eller, at de kan fremskaffe informationer, såfremt de skulle være interesseret.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2017, 18:00   #25
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Man skal have et familiemedlem som medejer, som har sin egen nøgle og kode, så mener jeg, at de ikke bare kan gå i din boks.
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-01-2017, 20:42   #26
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
Man skal have et familiemedlem som medejer, som har sin egen nøgle og kode, så mener jeg, at de ikke bare kan gå i din boks.
"De" kan under ingen omstændigheder "bare gå i din boks"

Sidst redigeret af KageØre; 27-01-2017 kl. 20:53.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2017, 14:06   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Men modtager man offentlig ydelse, er man underlagt oplysningspligten.

Kan være et problem, hvis Olsenbanden tømmer boksen - med hensyn til erstatning.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til bankboks eskemand Alt det andet 29 03-06-2013 15:40
Så er der Penge Dorah Politik og Samfund 9 27-05-2009 00:43
Penge i bankboks MHH Midlertidig Førtidspension 16 29-12-2008 19:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension