K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2009, 13:27   #1
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Hvad i alverden har de gang i?!

Jeg kommer lige fra psykolog og jeg er så rystet i min grundvold, at jeg bare er nødt til at læsse det af.

Min socialrådgiver har haft kontaktet min psykolog for at rykke for den status han skulle skrive, velvidende, at han har haft ferie. I den telefonsamtale kommer det frem, at kommunen ikke helt aner hvad de skal gøre ved mig, for jeg er jo stadig på medicin, er jeg rask nok, bliver jeg nogensinde rask osv. osv. Min psykolog mener ikke han har så meget nyt at komme med i forhold til den status han skrev for et år siden, men mener da helt bestemt jeg skal afprøves i forhold til fleksjob.
Kommunen vil så hellere afvente status fra ham, nyt omkring min skulder og hvad de nu ellers afventer svar på.

Jeg aner ingenting, for mig kontakter de jo ikke og jeg får ikke alt i min sag, selvom jeg har bedt om det skriftligt (brugte erklæringen her fra K10).

Så lige nu afventer alle. Min psykolog og min læge afventer at kommunen tager sig sammen og får sat nogle ting i gang så de kan forholde sig til mig og min behandling i forhold til det kommunen nu kommer i gang med.

Kommunen afventer at min psykolog og min læge gør noget... eller endnu bedre, at JEG gør noget.

Min fagforening afventer mine akter fra kommunen.

Og jeg afventer sgu bare at der snart sker noget!!!

Helt ærligt, hvad har Odense Kommune gang i?! Der er da masser at gøre i stedet for bare at være passive! Hvad med den ressourceprofil? Den kan da godt laves mens der afventes erklæringer, status og deslige. Tiden går bare... pønser de på at smide mig ud af systemet eller hvad? De kan da ikke bare lave ingenting for fanden da!! (Undskyld jeg bander).

Jeg har det bare sådan lige nu, at at jeg føler kommunen faktisk nærmest bare går og venter på at JEG kontakter dem, at JEG viser initiativ så de igen igen igen kan få fyret af, at jeg har da masser af ressourcer, har overskud osv. så de kan få sendt aben (altså mig) videre så jeg er ude af deres system.
Jeg er bare SÅ træt af altid at få at vide, at jeg er velformuleret, velforberedt og da har masser af ressourcer når der ikke bliver kigget på HVORFOR jeg ikke kan arbejde. Jeg kan ikke bruge det til en skid når de ikke tager mig alvorligt, men bare sender mig tilbage på dagpenge... eller endnu bedre, stopper mine sygedagpenge når de udløber d. 31. oktober og sender mig på kontanthjælp.

Min psykolog er enig i min betragtning, han mener at jeg uforvarent har fået anbragt mig selv midt på en slagmark, hvor alle venter på at nogen tager det første skridt så de andre kan skyde igen og fralægge sig et hvert ansvar hvis noget går galt.

Han er også alvorligt bange for, at det med at jeg nu har fået min fagforening ind over vil komme til at starte en slåskamp om hvem der skal tage ansvaret for at tingene bare ikke kører.

Jeg synes det stinker! Og jeg er så rystet lige nu at jeg virkelig ikke aner hvad jeg skal gøre. Men jeg er nok nødt til at vente til min fagforening har fået min sag og har læst den, for jeg er så bange for lige nu at komme endnu mere galt af sted end jeg er nu.

Jeg føler bare lige nu at det er helt min egen skyld... det kan da vel for hulan da ikke være MIG der skal fortælle kommunen hvad de skal gøre ved mig?! Er det bare det de venter på?

Jeg har været sygemeldt siden 20. april i år efter små 5 måneder i aktivering, jeg har det altså meget værre nu end da jeg blev sygemeldt. Alt det her roderi gør mig ikke mere rask, så hvad har de egentlig tænkt sig?

P.s. Undskyld jeg bander så meget, jeg er bare så gal og ked af det.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 14:32   #2
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej Hla72

Jeg kan godt forstå dine frustrationer, har det selv ligesådan, sidder også og venter på brev fra kommunen De har nemlig taget mine sygedagpenge,har selvfølgelig anket denne, det er den jeg venter på.
Så det at stå i ingenmandsland, ikke vide om man er købt eller solgt, gør at overskudet, man havde er meget lille.
Så som du så rigtigt skriver, man bliver mere syg af alt den venten.mad:
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 15:00   #3
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af futtefreja Se meddelelser
Hej Hla72

Jeg kan godt forstå dine frustrationer, har det selv ligesådan, sidder også og venter på brev fra kommunen De har nemlig taget mine sygedagpenge,har selvfølgelig anket denne, det er den jeg venter på.
Så det at stå i ingenmandsland, ikke vide om man er købt eller solgt, gør at overskudet, man havde er meget lille.
Så som du så rigtigt skriver, man bliver mere syg af alt den venten.
Tak futtefreja

Det er forfærdeligt at stå i ingenmandsland, og jeg kan forestille mig det må være endnu værre når man ingen penge får. Fatter virkelig ikke, at det kan lade sig gøre i dagens Danmark. Jeg kan ikke se hvad de opnår ved at behandle os som de gør, andet end at køre os længere ned under gulvbrædderne og gøre os mere syge

Håber din anke går hurtigt igennem og du får medhold.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 16:32   #4
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej Hla72!
Jeg forstår også alt for godt, at du er vred og frustreret, for jeg har samme problem: er havnet midt i en "skyttegravskrig" mellem sygehuset og kommunen. Sygehuset har et "behandlings"-tilbud til mig, som de dog mener ikke vil forbedre min erhvervsevne, og som jeg ikke må deltage i, sålænge jeg ikke er afklaret hos kommunen (kampen mod kommunen dræner mig for energi, som jeg så ikke har til at deltage i forløbet), og kommunen kan (vil???) ikke afklare mig sålænge, der er behandlingsmuligheder. Eller sagt med andre ord: jeg kan ikke "behandles" på sygehuset, forbi jeg ikke er færdigafklaret hos kommunen, og jeg kan ikke afklares hos kommunen, fordi jeg ikke er færdigbehandlet på sygehuset.... Og sådan kører det bare rundt. Og rundt. Og rundt. Og rundt. På 2. år nu. Imens ryger den lille smule livskvalitet, jeg engang havde - og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre, for siger jeg nej til "behandlings"-tilbuddet, risikerer jeg at få at vide, at jeg ikke er motiveret for behandlingen, og det kan så også få konsekvenser for mig...

Stort knus herfra
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 16:54   #5
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Åh suk, siger jeg bare .... hla72, du kommer til at bevæbne dig med et brækjern, for kommuner EEEELSKER simpelthen at trække sager i langdrag, så du spammer simpelthen din kommune/sagbehandler med mails, hvor du spørger ind til, hvad de har tænkt sig, og får du ikke et brugbart svar og noget handling klager du til chefen for Jobcenter osv. der ud af ....... For du har fuldstændig ret med hensyn til din mistanke .... de venter kun på at smide dig af sygedagpengene, for det nummer lavede min sagsbehandler nemlig også med mig
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 18:45   #6
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Risa Se meddelelser
Hej Hla72!
Jeg forstår også alt for godt, at du er vred og frustreret, for jeg har samme problem: er havnet midt i en "skyttegravskrig" mellem sygehuset og kommunen. Sygehuset har et "behandlings"-tilbud til mig, som de dog mener ikke vil forbedre min erhvervsevne, og som jeg ikke må deltage i, sålænge jeg ikke er afklaret hos kommunen (kampen mod kommunen dræner mig for energi, som jeg så ikke har til at deltage i forløbet), og kommunen kan (vil???) ikke afklare mig sålænge, der er behandlingsmuligheder. Eller sagt med andre ord: jeg kan ikke "behandles" på sygehuset, forbi jeg ikke er færdigafklaret hos kommunen, og jeg kan ikke afklares hos kommunen, fordi jeg ikke er færdigbehandlet på sygehuset.... Og sådan kører det bare rundt. Og rundt. Og rundt. Og rundt. På 2. år nu. Imens ryger den lille smule livskvalitet, jeg engang havde - og jeg aner ikke, hvad jeg skal gøre, for siger jeg nej til "behandlings"-tilbuddet, risikerer jeg at få at vide, at jeg ikke er motiveret for behandlingen, og det kan så også få konsekvenser for mig...

Stort knus herfra
Risa... det er da en fuldstændig uanstændig og grotesk situation du er blevet bragt i der ... jeg er virkelig virkelig forarget over, at kommunerne behandler syge mennesker på den måde! Så er der slet ikke udsigt til at hverken sygehuset eller kommunen bløder op? Hvad siger din læge og fagforening til det?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Åh suk, siger jeg bare .... hla72, du kommer til at bevæbne dig med et brækjern, for kommuner EEEELSKER simpelthen at trække sager i langdrag, så du spammer simpelthen din kommune/sagbehandler med mails, hvor du spørger ind til, hvad de har tænkt sig, og får du ikke et brugbart svar og noget handling klager du til chefen for Jobcenter osv. der ud af ....... For du har fuldstændig ret med hensyn til din mistanke .... de venter kun på at smide dig af sygedagpengene, for det nummer lavede min sagsbehandler nemlig også med mig
Hyanna, jeg tillader mig lige at bande rigtig højt lige nu ... %#€%&# !!!

For *biiip* da også! Tænkte dælme nok der var noget under opsejling. Godt jeg endelig har fået fat i min fagforening og de er villige til at hjælpe mig. Der skal dælme til at sparkes nogle kommunale numser nu!

At de kan gøre det! Jeg fatter det ikke. De kører jo folk totalt i sænk for at spare tid og penge nu og her. Det er jo som at tisse i bukserne for at holde varmen! Det ender jo med at man kommer til at koste samfundet endnu flere penge på længere sigt fordi de lige nu og her er så udspekulerede og bare vil slippe af med en hurtigst muligt.

Føj siger jeg bare. Jeg er virkelig gal!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 31-08-2009 kl. 18:51. Årsag: glemte et ord
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 19:18   #7
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Hej igen hla72! Nej, der er ikke umiddelbart udsigt til, at hverken sygehus eller kommune bløder op. Sygehuset har ikke tid til at lave en genvurdering af, om jeg fortsat er egnet til forløbet før engang til vinter. Imens fastholder kommunen og lægekonsulenten (ja, ham igen...), at der er behandlingsmuligheder. Sådan har det stået på i næsten 2 år nu - også selvom sygehuset har skrevet til kommunen, at behandlingen ikke vil forbedre min arbejdsevne... Det er bare så irriterende... Min læge er desværre ligeglad, og min fagforening er frustrerede... De har hjulpet mig rigtigt meget og skrevet breve til kommunen og været med på møder, hvor der er blevet lovet guld og grønne skove. Men ikke så snart mødet er slut, og lægekonsulenten har været inden over sagen, får piben en anden lyd Aner bare ikke selv, hvad jeg så skal gøre, så jeg kan ikke rigtigt give dig gode råd...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 19:22   #8
Hobbitten
Hvor skulle jeg ellers være
 
Hobbittens avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2007
Lokation: København
Indlæg: 111
Styrke: 18
Hobbitten er ny på vejen
Ja, ikke engang dyr ville man behandle lige så dårligt som man behandler de syge!

Fy for pokker, siger jeg bare!

fra Hobbitten (som selv bliver skidt på af KK).
Hobbitten er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 20:14   #9
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Risa, det er helt forståeligt du ikke kan give gode råd. Men tak fordi du skriver alligevel

Hobbitten, jamen altså.. hvad skal man snart stille op? Det kan godt være jeg ikke er ude i helt så forfærdelige ting som mange af jer andre herinde, men jeg må indrømme, at min kampgejst og min optimisme er ved at forsvinde. Orker virkelig snart ikke mere og føler mig bare mere og mere skør i hovedet, paranoid og at det hele er min egen skyld.

Velfærdssamfund min bare r..! Det mærker man ikke meget til når man føler sig ydmyget, nedgjort, mistænkeliggjort og nærmest ignoreret!
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2009, 20:54   #10
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
hla72>

Din historie lyder som min , og jo , jeg bor også i Odense og er blevet syltet noget så grusomt i 10 år,men sådan, er Odense kommune, tunge at danse med desværreog de foretager sig intet I dag sidder jeg på en kontanthjælp og her kommer jeg nok til at hænge et godt stykke tid desværre da min sag er gået total i stå IGEN.
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
regeringen-hvad har de gang i? østerbro Politik og Samfund 11 16-05-2012 13:49
Hvad har Åbenrå Kommune gang I ? Florken Skal kommuner ikke overholde loven? 44 01-05-2012 12:44
2. gang nono222 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 11-10-2011 21:53
Retssikkerhedsloven - hvad i alverden betyder det? zuza Nyt om loven 7 19-04-2009 21:43
3. gang... Buffy Dit og Dat 12 28-10-2008 15:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension