K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2017, 23:42   #1
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
3 gang i arbejdsprøvning men ingen arbejdsevne

Er ny bruger herinde og har brug for svar på nogle spørgsmål.Jeg bliver sendt i en tredje arbejdsprøvning og har følgende udtalelser fra min egen læge,hospital,anden leverandør og sidste arbejdsprøvning:
1:INGEN UDVIKLINGSMULIGHEDER OVERHOVEDET.
2:SÅLEDES KAN MAN IKKE FORVENTE EN FORBEDRING AF FUNKTIONEVNEN,SNARERE TVÆRTIMOD.
3:EN ARBEJDSPRØVNING KAN RISIKERE AT HAVE SVÆRE HELBREDSMÆSSIGE KONSEKVENSER

Mit spørgsmål er om der er nogen der kan henvise til hvad loven siger om jeg SKAL i en tredje arbejdsprøvning?

Min sidste arbejdsprøvning var på under 30 minutter om ugen.

Er i ressourceforløb og er over 40 år.
Mvh Buzgorj
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 00:04   #2
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Der står ikke noget i loven om, hvor mange arbejdsprøvninger man skal i.

Hvad begrundelse giver kommunen for, at sende dig i 3. arbejdsprøvning?
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 00:11   #3
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
Hej Mistymiss, tak for din svar. Min sagsbehandler siger at jeg skal i en arbejdsprøvnig fordi det skal man være når men er i en ressourceforløb.
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 00:21   #4
MistyMiss
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2015
Indlæg: 3.195
Styrke: 13
MistyMiss er ved at flytte ind på K10MistyMiss er ved at flytte ind på K10
Eeehm, det skal man da ikke nødvendigvis.
Og især ikke hvis det forværrer ens tilstand/helbred o.O

Bed sagsbehandler vise dig hvor det står henne.

Og henvis evt til denne: http://bm.dk/da/Love%20og%20Regler/P.../S%202198.aspx
Der står nemlig blandt andet:
"Det er imidlertid også sådan, at de tilbud, kommunen giver borgeren for at afklare og eventuelt udvikle borgerens arbejdsevne, naturligvis ikke må forværre borgerens helbred. I så fald forspildes hele formålet med tilbuddet og indsatsen."
MistyMiss er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 00:33   #5
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
Jeg har fortalt hende at jeg ved at loven siger at men må ikke forværre borgerens helbred og hun siger at jeg må klage over det, men alligevel skal jeg i arbejdsprøvnig mens jeg får svar på min klage.
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 09:25   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Buzgorj Se meddelelser
Jeg har fortalt hende at jeg ved at loven siger at men må ikke forværre borgerens helbred og hun siger at jeg må klage over det, men alligevel skal jeg i arbejdsprøvnig mens jeg får svar på min klage.
Hvordan er det gået i de andre arbejdsprøvninger du har været i?

Hvad er kommunens begrundelse for en ny arb.prøvning?

Hvis du f.eks. har haft meget fravær, hvor du har ringet og sygemeldt dig, så er det muligt, at kommunen ikke har set sig i stand til at vurdere din arbejdsevne.

Skriv lidt mere.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 09:36   #7
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Så må du gå til en læge og se hvad han siger til det. Man kan godt sygemeldes fra en arbejdsprøvning.

Hvis du ikke har en brugbar arbejdsprøvning, der har et indhold og en længde så kommunen kan bruge den til at vurdere arbejdsevnen, kommer du så nok hellere ikke ud af den situation du er i nu. Men har du behov for hvile, kan man sagtens lave en plan for ressourceforløb der hedder et års ro..
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 15-03-2017 kl. 09:38.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 10:41   #8
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
Jeg har været i to arbejdsprøvnig og begge er på under 30 min. om ugen og begge brugbar. Men hun siger at hun har spurgt en fra rehabiliteringteam og han siger at jeg skal i en arbejdsprøvnig. Ellers var hun i tvivl i nogle dage hvad hun skal gøre med mig. Jeg venter på at hun sender planen til mig og prøve at kontakte en advokat.
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 10:47   #9
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
I min kommune godkender de sjældent arbejdsprøvninger der har varet under 5-6 mdr, hvor fravær har været minimalt (få dage). Er der fravær, forlænges arbejdsprøvningen ofte, for at den stadig kan være brugbar.
Man skal afprøves bredt, så medmindre der har været mange forskellige arbejdsopgaver og en god beskrivelse af dem alle, betyder det et større antal afprøvninger forskellige steder.
Er det rehabiliteringsteamet der har udtalt at begge dine afprøvninger er brugbare.. ellers tænker jeg at det er fordi de vurdere at der stadig mangler nogle funktioner der skal afprøves eller lignende.

Er det på kommunens afprøvningscenter du har været eller har det været arbejdsprøvning i firmaer ?
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2017, 10:58   #10
Buzgorj
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2017
Indlæg: 8
Styrke: 0
Buzgorj er ny på vejen
Rehabiliteringteamen har fortalt mig at jeg skal ikke i en ny arbejdsprøvnig og jeg har samtalen på min telefon. De sagde at de kan godt se på mig at jeg har det ikke godt, men jeg prøver at kontakte ham fra rehabiliteringteam og høre om det er rigtig eller min sagsbehandler finde på.

Har været i de to arbejdsprøvniger på kommunens afprøvningscenter.

i arbejdsprøvningens afslutningsrapport står. DER KAN HERFRA IKKE PEGES PÅ TILTAG DER VIL KUNNE PÅVIRKE ARBEJDSEVNEN YDERLIGT
Buzgorj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension