K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Ressourceforløb

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Ressourceforløb Her kan man lægge alt der har med ressourceforløb at gøre dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-04-2015, 18:18   #1
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
6 måneders virksomhedspraktik?

Jeg er lige blevet tildelt 6 måneders virksomhedspraktik i et " jobafklaringsforløb" som sygemeldt af rehab team.

En del af mig studser lidt, da jeg har allerede har været i 2 praktikker som sygemeldt og et fuldtidsløntilskud som raskmeldt.

Ville gerne revalideres og min ressourceforløbsydelse gør, at jeg skal gå for hus og hjem.

Hvad ville i gøre? Acceptere det eller klage i håb om at jobcenteret ændrer kurs? Har opbrugt min dagpengeret og kan formentligt ikke få kontanthjælp bagefter. ( Uvidst endnu)
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-04-2015, 20:44   #2
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Jeg er lige blevet tildelt 6 måneders virksomhedspraktik i et " jobafklaringsforløb" som sygemeldt af rehab team.

En del af mig studser lidt, da jeg har allerede har været i 2 praktikker som sygemeldt og et fuldtidsløntilskud som raskmeldt.

Ville gerne revalideres og min ressourceforløbsydelse gør, at jeg skal gå for hus og hjem.

Hvad ville i gøre? Acceptere det eller klage i håb om at jobcenteret ændrer kurs? Har opbrugt min dagpengeret og kan formentligt ikke få kontanthjælp bagefter. ( Uvidst endnu)
Hvordan er det nu, dine sygedagpenge har været forlænget efter Sygedagpengelovens forskellige muligheder i § 27, ikke?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 09:14   #3
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Hvordan er det nu, dine sygedagpenge har været forlænget efter Sygedagpengelovens forskellige muligheder i § 27, ikke?
Nej de blev netop ikke forlænget. Så ved ikke om jeg overhovedet kan gøre noget.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 11:01   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Virksomhedspraktik

Hvis du er målgruppe 4, hvad du nok er ?? (§2)

"4) personer med begrænsninger i arbejdsevnen, som er omfattet af kapitel 6 i lov om aktiv socialpolitik, bortset fra personer, der er omfattet af nr. 5,
5) personer, der modtager dagpenge under sygdom efter lov om sygedagpenge"


Så se følgende om varighed af virksomhedspraktik: (§ 44)

"Stk. 2. For personer, der er omfattet af stk. 1, nr. 3 og 4, kan perioden efter en konkret vurdering forlænges op til 26 uger. Hvis personen herefter ud fra en konkret individuel vurdering har særligt behov for en længere periode, kan perioden forlænges yderligere.
Stk. 3. For personer, der er omfattet af § 2, nr. 4, og som har fået en jobplan efter § 28, stk. 2, kan varigheden fastsættes ud fra en konkret, individuel vurdering af det i jobplanen fastsatte behov for optræning."
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 14:14   #5
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Jobcentret har anbragt dig i den syltekrukke, som hedder virksomhedspraktik.
De vil bruge praktikken til jobafklaringsforløb for at kunne vurdere din arbejdsevne.
Ganske vist kan man ikke vurdere dine evner på en dag eller to, men 6 måneder virksomhedspraktik i samme firma lugter langt væk af syltekrukke.
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 14:46   #6
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Jobcentret har anbragt dig i den syltekrukke, som hedder virksomhedspraktik.
De vil bruge praktikken til jobafklaringsforløb for at kunne vurdere din arbejdsevne.
Ganske vist kan man ikke vurdere dine evner på en dag eller to, men 6 måneder virksomhedspraktik i samme firma lugter langt væk af syltekrukke.
Hmm...mistede mine sygedagpenge da jeg ikke hørte under den paragraf hvor min arbejdsevne skulle vurderes;-) Personligt tænker jeg det lugter af " vi finder nu en let praktik, så hun ikke kan undgå at komme op i tid" og så ryger hun på kh derefter eller ud af vores kasse.

Skal siges jeg tidligere har en god uddannelse jeg ikke kan bruge pga. bl.a. ptsd, så de smider en tidligere velfungerende ud til absolut ingenting. ÆV!
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-04-2015, 18:22   #7
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Hmm...mistede mine sygedagpenge da jeg ikke hørte under den paragraf hvor min arbejdsevne skulle vurderes;-) Personligt tænker jeg det lugter af " vi finder nu en let praktik, så hun ikke kan undgå at komme op i tid" og så ryger hun på kh derefter eller ud af vores kasse.

Skal siges jeg tidligere har en god uddannelse jeg ikke kan bruge pga. bl.a. ptsd, så de smider en tidligere velfungerende ud til absolut ingenting. ÆV!
Det kunne godt se ud til det er sådan de tænker. At de gennem 6 måneders virksomhedspraktik vil få dig op på timer nok til at du i en lignende stilling kan forsørge dig selv uden offentlig hjælp. Hvad skal du lave i den virksomhed? Noget ufaglært?

Du kan godt klage, men du er nød til samtidig at starte i jobafklaringsforløbet.

Har du overvejet om du kan gå i gang med en uddannelse på egen hånd? Er der måske et felt du kan bruge din gamle uddannelse i, eventuelt med noget overbygning, uden dit traume aktiveres?

Det er godtnok skidt, hvis du samtidigt med du er i jobafklaringsforløb skal lave store ændringer i dine hjemlige forhold, hvis du ikke kan blive boende, hvor du bor pga økonomien. Er din sagsbehandler godt klar over, at du også står med den udfordring?
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-04-2015, 16:20   #8
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Det kunne godt se ud til det er sådan de tænker. At de gennem 6 måneders virksomhedspraktik vil få dig op på timer nok til at du i en lignende stilling kan forsørge dig selv uden offentlig hjælp. Hvad skal du lave i den virksomhed? Noget ufaglært?

Du kan godt klage, men du er nød til samtidig at starte i jobafklaringsforløbet.

Har du overvejet om du kan gå i gang med en uddannelse på egen hånd? Er der måske et felt du kan bruge din gamle uddannelse i, eventuelt med noget overbygning, uden dit traume aktiveres?

Det er godtnok skidt, hvis du samtidigt med du er i jobafklaringsforløb skal lave store ændringer i dine hjemlige forhold, hvis du ikke kan blive boende, hvor du bor pga økonomien. Er din sagsbehandler godt klar over, at du også står med den udfordring?
Et forsinket tak for svaret. Ja det er en rigtig skidt situation med ændringer af hjemlige forhold og virksomhedspraktik samtidigt. Min (e) sagsbehandlere har længere været bekendt med problemet, men handler ikke på det. Har ikke mulighed for pga. meget lidt SU tilbage og generel dårlig økonomi at tage en ny uddannelse. Så det hedder ufaglært de næste 30 år frem:-/ Og det er så men nok, hvad jobcenteret har i tankerne, som sagt.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 13:33   #9
Rebecca.And
Hjemmevant på K10
 
Rebecca.Ands avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2014
Lokation: Frederiksberg
Alder: 58
Indlæg: 239
Styrke: 10
Rebecca.And er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af de7smådværge Se meddelelser
Har ikke mulighed for pga. meget lidt SU tilbage og generel dårlig økonomi at tage en ny uddannelse..........
Har du ansøgt om at kunne tage uddannelsen under revalidering?
__________________
Rebecca.And stikker sit næb i alt
Rebecca.And er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2015, 17:25   #10
de7smådværge
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-01 2014
Indlæg: 452
Styrke: 11
de7smådværge er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Rebecca.And Se meddelelser
Har du ansøgt om at kunne tage uddannelsen under revalidering?
Har ikke skriftligt ansøgt og bliver ved med at få et mundtligt afslag. Har talt med jobcenteret om det i over et år nu. " alle muligheder er ikke udtømte". Det vil nu være min 3. praktik og har også været i løntilskud i de sidste knap 4 år uden at komme tilbage på arbejdsmarkedet.
Rehab teamet sagde at jeg skulle raskmeldes efter min 6 måneders praktik, så tror de benhårdt går efter den billigste løsning og er ligeglade med alt andet.
de7smådværge er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension