K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2014, 16:35   #11
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
Jeg roder rundt og kan ikke finde noget om regler for sagsbehandlingstid, ud over, at den går fra indleveringen af ansøgningen. Det var 12/3.
Er der nogen, der lige ved, hvor det står?
Kommunerne skal på deres hjemmeside oplyse sagsbehandlingstider... men de kan jo sagten overskrides, blot kommunen senest den dag fristen udløber, har informeret borgeren om ren ny frist.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 16:42   #12
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, k10 kender godt lovgivningen..

Kære Mukke.

SB må ikke begrunde en udsættelse af en politisk vedtaget social sagsbehandlingsfrist iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2., med internt arbejdspres.

Det har vi kæmpet for i 10 år og alt finder du her:

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Endnu et eksempel på at kommunale embedsmænd/kvinder sidder og laver deres egne fortolkninger, alt efter hvor travlt de har eller hvilket humør de nu er i. God læsning.

Dem der ikke forstår den henviste link, forstår intet. Det drejer sig ikke om længden af en frist, men retssikkerhed, for den svageste!

Til interesserede, var det k10 der i 2019 fik tidligere velfærdsminister Karen Jespersen, V til at skærpe lovgivningen L117 således at det blev præciseret, at det var politikerne der skulle fastsætte disse sociale sagsbehandlingsfrister og offentliggøre dem.

En del undre sig over at k10, tager en så lille § op, men det er den FØRSTE § der bliver overtrådt i en social sag og bestemmer "tonen" i det videre forløb. Hvis borgeren ved sin FØRSTE henvendelse indikerer at man kender til §3 stk.2, så går ens sag lettere fremover. Såre simpelt.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-04-2014 kl. 16:57.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:08   #13
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Der står jo bare, at ifald fristen ikke kan overholdes skal den nye frist meddeles skriftligt, - og det har de gjort.
Det er bare lang tid og jeg har på fornemmelsen, at det handler om de paragraffer, jeg sendte fra DUKH.
(Tænk, hvis min tandlæge havde været villig til at lave mine plomber, imens jeg havde lidt penge og bad hende om det).

Jeg har fået nej til hjælp til togtransporten til lægehenvist psykolog.
Har ikke været der en måned.

Sidst redigeret af mukke; 23-04-2014 kl. 17:11.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:18   #14
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jo, du skal skriftligt modtage en ny frist...

Kære Mukke.

Hvis din SB har sagt til dig at det er pga arbejdspres i kommunen, har du kun 2 muligheder tilbage, hvis du har overskud.

Klage til Tilsynet og henvende dig til Borgerrådgiveren.

Hvad får DU personligt ud af det? Intet udover ret om 1 år.

Men din SB overholder ikke den lovgivning Folketinget har besluttet.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:21   #15
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Ikke SB. Ydelses tingesten i Matthæusgade.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:21   #16
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Klag evt....hvis du har overskuddet til det....til borgmesteren og HELE kommunalbestyrelsen...

Det er kommunalbestyrelsens pligt at tilrettelægge kommunen arbejde og det har de tilsyneladende ikke gjort helt så godt hvis der kan være sådan et arbejdspres på medarbejderne...

De burde have så meget styr på tingene i kommunen sådan at dette ikke sker og dermed går ud over borgerne..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:25   #17
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Kommunalbestyrelsen....

Ydelsesservice har pænt anført §3 stk. 2 og anslår, at behandlingstiden vil være 3 mdr.

Hvis phhmv har ret, er det slut med mine tænder.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:37   #18
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.735
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Op med humøret....

Kære Mukke.

Du kan også bede DUKH gå ind i din sag. Prøv!

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 17:59   #19
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Gid det var så vel, men det siger de, at de ikke gør. Kun rådgivning!
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-04-2014, 22:44   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af mukke Se meddelelser
De havde lovet 6 uges behandlingstid. Nu varer et 3 mdr ekstra "på grund af arbejdspres".
Gad vidst, om det ekstra arbejdspres har noget at gøre med de paragraffer, jeg sendte.
Det er mine tænder, der er ved at knække.
Jeg orker ikke lige, at lede efter det i tråden, men jeg forstår det sådan, at du har søgt om hjælp til tand-behandling.
Hvis din tandlæge har lavet et pris-overslag, som du har afleveret til kommunen, så går jeg ud fra, at du selv har en kopi af overslaget.

Tjek i så fald overslaget og se, om der står noget om hvor længe det gælder.

Så vidt jeg husker stod der på mit seneste pris-overslag fra tandlægen, at det gjaldt i 3 måneder.

Hvis der står noget lignende på dit, så gør kommunen opmærksom på det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:31.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension