K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2010, 01:07   #11
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det med at de skriver din kone er en barriere, har ikke noget at gøre om hvorvidt du ligger ned eller hun får søvn. Det handler grundlæggende om, at din kones tilstand ikke regnes for værende stabil, og at du - hvis hun pludselig skulle få en forværring, ikke vil kunne magte et job/jobprøvning, ej heller opgaverne med din søn. Hvilket er DIN barriere.
- med andre ord, dit netværk er ikke stabilt nok til, at du kan udfolde dine flige og yde dit bedste. Barns sygedag eller din kones forværring = kaos på din banehalvdel.

Her er det så mig der er den psykisk syge, enlige, Mor til 4.
Så jeg kender alt til kommunens tankegang og ved lige præcis hvad det er de mener mellem linjerne.

I min sag, er det så vurderet at der SKAL være fred og ro i mit liv til, at jeg kan bruge alt min tid på hjem og børn, og at min tilstand ikke er egnet til arbejdsmarked, da jeg i forvejen hænger i med det yderste af neglene.
Så kommuner og/eller sagsbehandlere vurderer ganske forskelligt (hvilket jo i sig selv er frygteligt!)....

Håber du får flere råd herinde fra. Jeg er god til at læse mellem linjerne og tolke speciallægeerklæringer, men det med de gode råd, er de andre vist bedre til.

Jeg ønsker i hvert fald for dig, at der snart kommer en ordenlig handleplan.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:06   #12
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
I ressourceprofilen læser jeg osse følgende under ressourcer:

at det vurderes som en ressource, at jeg "ingen problemer har med at sige fra overfor en arbejdsopgave, hvis jeg har afprøvet den og indser at jeg ikke kan klare den."

MEN under ressourceudvikling, skriver de blandt andet, at "på trods af de mange ressourcer -
(herunder uddannelser, som jeg jo grundet slidgigt, arbejdsulykke osv. ikke kan bruge længere - men det står der så ikke lige)

- anses det ikke at være en mulighed for at udvikle disse, da jeg ikke selv har troen på at kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked".

Jeg synes det er en selvmodsigelse. Det er en ressource at jeg ikke har problemer med at sige fra overfor arbejdsopgaver, som jeg har afprøvet og indser at jeg ikke kan klare.

Men SAMTIDIG en barriere at jeg ikke tror på at jeg kan vende tilbage på arbejdsmarkedet.

JAMEN - årsagen til at jeg ikke tror på at jeg kan vende tilbage på arbejdsmarkedet, er jo NETOP, at jeg har været i arbejdsprøvningen og virkeligt forsøgt at yde hvad jeg kunne;

men at jeg herefter har indset, at jeg ikke kan klare arbejdsopgaven, hvorfor jeg siger fra.

Denne evne til at sige fra har de lige vurderet som en ressource, men nu bruges den så modsat - som en barriere!

Det er da en selvmodsigelse - er det ikke??
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:19   #13
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser

- anses det ikke at være en mulighed for at udvikle disse, da jeg ikke selv har troen på at kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked".
Så vidt jeg husker har du rp'en til partshøring.

Hvis det var mig tror jeg, at jeg ville skrive:

"I skriver, at jeg ikke har troen på, at kunne vende tilbage til det ordinære arb.marked.
Denne tro havde jeg stadig i behold inden jeg kom i arb.prøvning, men arb.prøvningen har vist mig, at jeg ikke længere kan det, som jeg troede at jeg kunne.
Mit største ønske er, at kunne klare et arbejde på ordinære vilkår, men resultatet af min(e) arb.prøvning(er) viser jo tydeligt, at dette ikke længere er en mulighed.

Endvidere skriver i, at det er en ressource, at jeg kan sige fra overfor opgaver, som jeg har afprøvet og indset, at jeg ikke kan klare.
Men samtidig mener i, at det er en barriere, at jeg ikke længere tror på, at jeg kan vende tilbage til arb.markedet.
Dette finder jeg selvmodsigende, da min mistede tro på en tilbagevenden til arb.markedet jo netop er et resultat af, at jeg har prøvet det og har indset at jeg ikke kan klare det.
"
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:19   #14
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Jeg synes de lægger meget vægt på at den største barriere for at jeg kan vende tilbage til arbejdsmarkedet er min manglende tro på at jeg kan.

Men det nedtones totalt at min manglende tro jo skyldes, at jeg HAR forsøgt, men at jeg efter lægevurderinger har kroniske smerter grundet massiv slidgigt og nedsat funktionsevne niveau pga arbejdsulykke og efterfølgende smerter i ankel og knæ-

At alle læger siger, der er sammenhæng mellem de smerter som jeg siger at jeg har og de objektive fund.

For mig lyder det som om, at hvis blot jeg troede på at jeg kunne arbejde, så ville jeg sagtens kunne.

Det er meget nedgørende synes jeg. Som om at sagsbehandleren vurderer at jeg bare ikke gider at arbejde, for hvis jeg troede på det så kunne jeg sagtens.

Der er bare så meget at tage fat på i den ressourceprofil. J

eg skal have kommenteret og henvist til lægelige udtalelser. Og så skal jeg bede om en ny lægekonsulentvurdering.

Tror I at jeg kan bede om en partshøring, hvori de indkalder min egen læge (hun vil gerne deltage) og fagforeningen til et siddende møde hvor de kommer med deres vurderinger??

Og kan jeg så efterfølgende bede om at lægekonsulenten igen laver en vurdering/oversættelse af papirer og udtalelser?

Puha - det er helt uoverskueligt Det skal gøres inden fredag, da sagsbehandleren inden da vil vide om jeg har ændringer til ressourceprofilen for ellers vil hun konkludere at jeg ikke har yderligere bemærkninger.

Min fagforening har sagt til sagsbehandleren at vi anker sagen til beskæftigelsesankenævnet og at jeg må søge om førtidspension på foerliggende grundlag, såfremt kommunen ikke vil søge førtidspension på mine vegne.

Men sagsbehandleren og dennes chef sagde på sidste møde at de allerede nu kunne sige at der ville komme afslag på en pensionsansøgning.

Er det KUN de to der afgører om man kan få førtidspension eller er der andre inde over til at vurdere dette??
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:21   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hovsa, vi skrev samtidig, så jeg vil lige gøre opmærksom på mit indlæg, som nu er ovenover dit eget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:22   #16
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Vovse - tak:-) Det er PRÆCIST sådan jeg ville ha udtrykt det og vil BESTEMT bruge dette som kommentar til ressourceprofilen:-)
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 12:25   #17
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af victoriane Se meddelelser
Vovse - tak:-) Det er PRÆCIST sådan jeg ville ha udtrykt det og vil BESTEMT bruge dette som kommentar til ressourceprofilen:-)
Du kan bruge det du synes, og redigere i det hvis du har behov for det.

Jeg har jo selv kæmpet mod systemet, og især en modbydelig værkstedsleder, som stod i ledtog med min daværende sagsbeh., og de var helt enige om, at fylde min sag med løgnehistorier.

Den rævekage kostede mig 2 år mere i systemet.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 14:30   #18
Katharina
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-10 2010
Indlæg: 839
Styrke: 14
Katharina er rigtig godt på vej
Hej Victoriane og Vovse!

Sikke en manipulerende selvmodsigende forvrøvlet forvansket ressourceprofil - lige til at blive både mismodig og skeløjet af!

@Vovse: Dejligt du deler dit overblik og din dyrekøbte erfaring - til at hjælpe med hoved og hale i denne ressourceprofils manipulerende selvmodsigende ævl! "Jeg har jo selv kæmpet mod systemet, og især en modbydelig værkstedsleder, som stod i ledtog med min daværende sagsbeh., og de var helt enige om, at fylde min sag med løgnehistorier. Den rævekage kostede mig 2 år mere i systemet."

Din ro og din forståelse og dit overblik i kommentar til forvrøvlet manipulerende ævl i Victorianes ressourceprofil er velgørende:

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Så vidt jeg husker har du rp'en til partshøring.

Hvis det var mig tror jeg, at jeg ville skrive:

"I skriver, at jeg ikke har troen på, at kunne vende tilbage til det ordinære arb.marked.
Denne tro havde jeg stadig i behold inden jeg kom i arb.prøvning, men arb.prøvningen har vist mig, at jeg ikke længere kan det, som jeg troede at jeg kunne.
Mit største ønske er, at kunne klare et arbejde på ordinære vilkår, men resultatet af min(e) arb.prøvning(er) viser jo tydeligt, at dette ikke længere er en mulighed.

Endvidere skriver i, at det er en ressource, at jeg kan sige fra overfor opgaver, som jeg har afprøvet og indset, at jeg ikke kan klare.
Men samtidig mener i, at det er en barriere, at jeg ikke længere tror på, at jeg kan vende tilbage til arb.markedet.
Dette finder jeg selvmodsigende, da min mistede tro på en tilbagevenden til arb.markedet jo netop er et resultat af, at jeg har prøvet det og har indset at jeg ikke kan klare det.
"
@Victoriane: Jeg har det som dig, at Vovse her ser essens i manipulerende selvmodsigende ævl i ressourceprofil på en befriende måde og tænker som dig: Vovse - tak:-) Det er PRÆCIST sådan jeg ville ha udtrykt det og vil BESTEMT bruge dette som kommentar til ressourceprofilen:-)

@Victoriane, du fortæller videre:

At alle læger siger, der er sammenhæng mellem de smerter som jeg siger at jeg har og de objektive fund.

Lige præcis dette skriver du også i kommentar til ressourceprofil - gerne ved hvert punkt i ressourceprofil - hele tiden med dokumenterende belæg fra lægeerklæringer.

For mig lyder det som om, at hvis blot jeg troede på at jeg kunne arbejde, så ville jeg sagtens kunne.

Kommentar til denne forvrøvlede forvanskning er formuleret godt af Vovse!

Det er meget nedgørende synes jeg. Som om at sagsbehandleren vurderer at jeg bare ikke gider at arbejde, for hvis jeg troede på det så kunne jeg sagtens.

Enig med dig og Vovse: Det er forvansket og forgrovet og nedgørende! Jeg er meget enig i Vovses præcise veldokumenterede svar heromkring.

Der er bare så meget at tage fat på i den ressourceprofil.

Ja!

Jeg skal have kommenteret og henvist til lægelige udtalelser.

Ja - citer dine lægeerklæringer præcist, med lægefaglige diagnoser, tilstand stationær og varig, varige skånebehov, vurdering af varig funktionsnedsættelse - både i afsnit: "Helbredsmæssige forhold" - og under øvrige punkter i ressourceprofil, med lægefagligt veldokumenterede alvorlige barrierer i arbejdsliv af betydning for alle punker i ressourceprofil.

Og så skal jeg bede om en ny lægekonsulentvurdering.

Bed din læge om opdaterende journalnotater at give til sagsbehandler omkring grundsubstans af alvor i din sygdom, som ikke berøres af evt. opgaver i hjem omkring barn og omkring din kones situation, som du redegør godt for i indlæg her, men som din sagsbehandler og lægekonsulent overfortolker på. Og bed på baggrund af nye reviderede lægefaglige oplysninger og vurderinger i journalnotat fra læge om ny lægekonsulentvurdering i sag.

Tror I at jeg kan bede om en partshøring, hvori de indkalder min egen læge (hun vil gerne deltage) og fagforeningen til et siddende møde hvor de kommer med deres vurderinger??

Det ville da være konstruktivt og relevant og et forsøg værd at bede om! Måske kunne din læge skrive et brev til sagsbehandler om dette tilbud og om relevans heraf - med henblik på helhedsvurdering af flere aspekter i sag - med substans af alvorlig sygdom - og med hensyn til en sårbar familie samtidig - hvordan både du og familie bedst muligt kan støttes i et helhedsperspektiv!

Og kan jeg så efterfølgende bede om at lægekonsulenten igen laver en vurdering/oversættelse af papirer og udtalelser?

Bed først egen læge kort i et journalnotat sammenfatte, at hun fastholder dine diagnoser og skånebehov, og herudover ser en familie med behov for helhedsvurdering af indsats.

Puha - det er helt uoverskueligt Det skal gøres inden fredag, da sagsbehandleren inden da vil vide om jeg har ændringer til ressourceprofilen for ellers vil hun konkludere at jeg ikke har yderligere bemærkninger.

Ja!

Min fagforening har sagt til sagsbehandleren at vi anker sagen til beskæftigelsesankenævnet og at jeg må søge om førtidspension på foreliggende grundlag, såfremt kommunen ikke vil søge førtidspension på mine vegne.

Enig!

Men sagsbehandleren og dennes chef sagde på sidste møde at de allerede nu kunne sige at der ville komme afslag på en pensionsansøgning.

Når der lægefagligt er alvorlige diagnoser, med varig og stationær tilstand, og med lægefaglig vurdering af betydelig og varig reduktion af funktionsevne, og med lægefaglig vurdering at mulige helbredende behandlingsmuligheder er udtømte, og når arbejdsprøvning vurderer arbejdsevne væsentligt nedsat - så skal kommunen videre overveje førtidspension eller fleksjob/ledighedsydelse!

Er det KUN de to der afgører om man kan få førtidspension eller er der andre inde over til at vurdere dette??

Hvis lægefaglige oplysninger i ressourceprofil efter din underskrift på præcist citerede lægefaglige oplysninger nærmer sig, hvad jeg har formuleret ovenfor, vil sagsbehandler og hendes chef ikke stå godt i evt. anke af din sag, hvis de ikke peger på førtidspension eller fleksjob/ledighedsydelse som videre arbejdsmarkedsrettet selvforsøgelse. Så ressourceprofils lægefaglige oplysninger sætter grænser for mulige afgørelser!

Held og lykke med dine kommentarer til ressourceprofil - på vej mod en god og rimelig sagsbehandling videre i din sag!

Sidst redigeret af Katharina; 16-11-2010 kl. 15:26.
Katharina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 15:38   #19
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Kort sagt, victoriane:
-det er LÆGERNE der sir sådan og sådan -ikke dig, hvis du forstår

så man skal kommunen være mere end usandsynlig kynisk hvis de vil omgås de påstande!
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2010, 19:14   #20
victoriane
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-09 2007
Indlæg: 138
Styrke: 17
victoriane er ny på vejen
Kære alle jer!
Tusind tak for jeres mange fantastiske råd og for at I deler jeres erfaring med mig:-)
Jeg vil prøve at samle kræfter imorgen således at jeg torsdag kan finde overskud til at få lavet det her megastore arbejde Ellers kører jeg helt ned....og DET DUR IKKE!
victoriane er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Slidgigt, diskusprolapser og fremtid BrN63 Alt det andet 8 29-05-2013 10:54
Slidgigt Pinny Alt det andet 8 31-10-2012 08:09
Arvelig slidgigt? 0401AMvB Alt det andet 1 24-09-2011 07:17
Slidgigt. hyben Alt det andet 6 08-09-2011 20:19
Skoliose & Slidgigt HenrikD Spørgsmål ang fleksjob 2 07-06-2007 21:22




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension