K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-07-2010, 19:40   #1
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Venlafaxine (Effexor), erfaringer søges?

Hejsa,

Jeg har indtil for ca en uge siden været medicineret med 80 mg. citalopram, men har så skiftet til ovenstående Venlafaxine, 75 mg. + 40 mg. Jeg vil høre om der er nogle her der har erfaringer med dette præperat og i såfald hvilke samt ved hvilken diagnose og mængde af præperat man får.

Om en uge skal jeg sikkert trappe op til det dobbelte, dog nok ex. citalopram.

Håber at høre fra "jer" og gerne andre, med jeres besyv.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 19:55   #2
FrkNorden
Klart Afhængig af K10
 
FrkNordens avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 408
Styrke: 15
FrkNorden er ny på vejen
Thumbs down

Åhhh puha EE...

Jeg var til psykiater for at få lavet en speciallæge erklæring. Han ville også at jeg droppede ud af Citalopram 40 mg - og på Venlafaxin. Hele 300 (!!!!!) mg.

Har trappet ned og ind i det nye over en måned, og har nu været på "fuld dosis" i snart 3 uger. Jeg får det for angst, depression og problemer ifm bullimi.... Han sagde også det ville hjælpe mig, så jeg ikke længere er så udmattet. (fik på samme tid med Citalopram, Saroten 20 mg for at hjælpe mig til ro på natten - og disse var han meget modstander af)

Kan fortælle dig, at jeg glæder mig MEGET til at komme til min læge om 10 dage. Kan SLET ikke have denne medicin. Er altid MEGET plaget af bivirkninger, men ved Citalopram gik de væk efter tilvænning. Men på disse piller har jeg det bare skidt! Meget skidt! Bivirkningerne var ved at slå mig i gulvet, og nu hvor jeg BURDE være vant til dem, kan jeg bare sige.... FØJ, de er ikke for mig!!!!

Du skriver bare hvis du vil vide mere - vi må hjælpe hinanden
FrkNorden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 20:03   #3
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Frk. Norden,

Jeg "skal" på dem idet den seneste (og forhåbentlig sidste) psykiater i sin special lægeerklæring har anbefalet disse overfor min egen psykiater. Da vi i min sag gerne vil handle hurtigt er vi gået direkte fra 80 mg. citalopram til 40 mg. citalopram og 75 gram venlafaxine og som tidligere nævnt skal jeg i næste uge trappes op.

I starten, de første to dage følte jeg en del angst, men ellers har jeg det ok. Jeg læser dog i dag på nettet at de bla. indeholder heroin, så bliver man jo lidt bekymret. !!

Ved ikke om de kommer til at virke bedre på mig en citalopram og om jeg i så fald skal blive på dem, mon det er et hårdt præperat ? Jeg har "desværre" været rimeligt stærk overfor antidepressive præperater, har "kun" oplevet nattesved.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 20:17   #4
stress
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2010
Indlæg: 16
Styrke: 14
stress er ny på vejen
Hej.
Jeg kan fortælle at jeg slet ikke kunne tåle efexor. Jeg var også til speciallæge for at få en erklæring, og denne psykiater anbefalede cymbaltar i stedet for.
Jeg har fået det meget bedre på dem, og føler ingen angst mere, hvilket er ubeskriveligt dejligt.
stress er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 20:20   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, har ikke personligt erfaring m effexor -men min datter har -og det var bestemt ikke af det gode

For det første følte hun sig endnu mere angst end hun var i forvejen, en vægtøgning på næsten 10 kilo samt, -men ikke mindst -blev hun så hundesyg og dårlig og besvimede nærmest konstant

Behøver jeg sige at hun STRAKS stoppede med disse!

Vi har ingen gode erfaringer med dette præparat.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 20:33   #6
Linuzmor
Hjemmevant på K10
 
Linuzmors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 229
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Linuzmor er ny på vejen
Jeg har kun gode erfaringer med Efexor, jeg er på 375 mg og de eneste bivikninger jeg har er at jeg sveder meget, hvilket jeg ikke gjorde før, derudover har jeg også taget næsten 10 kg på, men min psykiater som er forsker inden for området, siger at det ikke er medicinen der gør det, men at det er lettere at optage fedt og derfor skal jeg passe på hvad jeg spiser.

Jeg er igang med at tabe mig nu og har indtil vidrere tabt 7 kg bare ved at tænke over hvad jeg propper i munden:-) surt for jeg elsker alt hva der er sødt!

Min søn fik en depression for 2 år siden og han fik først cipramil, men kunne ikke tåle dette, han gik konstant rundt med feber, så fik han Efexor af samme psykiater og han fik det langsomt men meget meget bedre. Han har lige rejst rundt i Sydamerika alene:-))

Vi er begge enige om at Efexor virker, på os ihvertfald og jeg ville aldrig bytte med noget andet.
Linuzmor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 21:50   #7
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
jeg er stoppet med dem

fir jeg blev tit meget svimmel og de gjorde mig så træt
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 22:01   #8
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Jeg har fået Efexor/Venlafaxin, de sidste to år og har gode erfaringer med dem.
150 mg. om dagen

De første 18 måneder fik jeg også 10 mg. Mianserin om dagen. Dem trappede jeg dog mig selv ud af.

Vægtøgning burde ikke være et problem ved Efexor.

De første par uger på Efexor kan godt være hårde at komme igennem, i det første døgn troede jeg at jeg skulle dø, men fik det bedre dag for dag, og efter 2 uger havde jeg det helt fint.

Hvis man tager andre midler også, kan det være en god ide at se om der kan være andre midler der kan være årsagen til vægtøgningen.



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 22:16   #9
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser

Hvis man tager andre midler også, kan det være en god ide at se om der kan være andre midler der kan være årsagen til vægtøgningen.



Ragdoll
Jeg ved slet ikke om det har nogen relevans her, men for maaange år siden, da jeg begyndte at tage p-piller, da kunne jeg pludselig æde som en hest. Var der kage på bordet stoppede jeg ikke før fadet var tomt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-07-2010, 22:40   #10
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Jeg har indtil for ca en uge siden været medicineret med 80 mg. citalopram, men har så skiftet til ovenstående Venlafaxine, 75 mg. + 40 mg. Jeg vil høre om der er nogle her der har erfaringer med dette præperat og i såfald hvilke samt ved hvilken diagnose og mængde af præperat man får.

Om en uge skal jeg sikkert trappe op til det dobbelte, dog nok ex. citalopram.

Kh. EE
Jeg har tage venlafaxinpræparater i ca. 3 år. Først 150 mg. og siden 225 mg. Jeg havde svære bivirkninger i starten. Pludselig svimmelhed, vandladningsbesvær, nattesved, kriblen i kroppen, nedsat appetit (tabte 5 kilo) m.m. Men DET GIK OVER og jeg har ikke mærket noget siden.

Jeg har trappet ned til 75 mg. i løbet af foråret. Det har jeg på grund af at det under udredning hos min nye psykiater er blevet klart at jeg har en atypisk maniodepressiv lidelse oveni min personlighedsforstyrrelse. Jeg er derfor kommet på Lamotrigin mod stemningssvingninger i stedet.
Jeg har personlighedsforstyrrelse, atypisk bipolar lidelse og har tidligere lidt af spiseforstyrrelse, depressioner, kortvarig paranoid psykose, ocd m.m. Jeg har taget 300 mg. Seroquel i ca. 3 år, og det tager jeg stadig.

Ved NEDTRAPNING og UDTRAPNING af Efexor (venlafaxin) er det EKSTREMT vigtigt at gå meget langsomt frem for at undgå seponeringssymptomer. Jeg trappede ned med 37,5 mg. hver 14. dag og alligevel var der 2-4 dage med depressionslignende symptomer hver gang jeg gik et tak ned.

Jeg formoder, at det også hjælper på bivirkningerne at gå langsomt frem når man trapper op... Men jeg kan ikke huske hvad jeg gjorde dengang.

Som med alle andre præparater er det individuelt hvordan kroppen og psyken påvirkes, og det er derfor sjældent muligt at sige noget generelt.

Sidst redigeret af annagw; 31-07-2010 kl. 22:46.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Erfaringer søges. BSR Alt det andet 66 02-03-2012 09:31
Erfaringer med CSV søges onmyway Alt det andet 6 29-10-2011 12:26
Neurologisk undersøgelse - erfaringer søges FacingTrouble Alt det andet 28 30-05-2011 08:30
erfaringer med medicin søges ville Alt det andet 19 13-06-2009 16:30
Søges, personer med erfaringer §84 Jens Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 04-12-2005 17:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension