K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-03-2014, 22:57   #1
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Modic anerkendt og erstatning

Hej

jeg har lige fået afvist, en arbejdsskde ved ankestyrelsen. Jeg fik en
prolaps ved løft og fald med en pc server. Jeg blev opereret og prolaps
kom igen, sammen med modoc 1. Ankestyrelsen kalder modic for
slid af ryggen. Jeg er i dag 100 % uarbejdsdygtig og får ikke en kr
i erstatning. Vil derfør gerne høre om nogen har fået anerkendt
modic forandringer og erstatning for dette. Det lyder for mig, dom om
at det spiller ind hvad den givne lægekonsulent har af mening om modic.

jeg skal nu køre retssag og hvis nogen har en afgørelse hvor modic er anerkendt,
Så vil jeg da gerne høre om det
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2014, 23:46   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har fulgt lidt med i dine tråde..

Kære Palsbo

.... jeg er på vej i drømmeland nu, men husk at overholde din ankefrist som er 4 uger = 28 dage på minuttet, som skal overholdes på minuttet, ellers mister du ankemuligheden.

Kan du ikke skrive afgørelsens ordlyd præcis, om det med begrundelsen om Modicforandringerne.

Hvor i landet bor du ca?

Advokat? Læs denne tråd omkring vundne sager samt forskellige domme:

Retspraksis, vidensbank, domme.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=26515

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 11:41   #3
TCH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
TCH er ny på vejen
Thumbs up I precis samme båd.

Kære Palsbo.

Jeg sidder i lige precis samme båd som dig...
Og der er nu sat stop for mine Sygedagpenge, og jeg er ikke berettiget Kontanthjælp eller lignende begrund af betingelser i min mands Opholdstilladelse.

Min sag går nu videre til Arbejdsskadestyrelsen til vurdering.

Giv endelig lyd fra dig vis du finder frem til noget.
Os med Modic forandringer har brug for så meget ammunition som mulig at forsvare os med.

Det er mig ufatteligt at det kun er så få der kender til Modic...

Krydser finger for der er nogen herinde der kan råde os.

Mvh
TCH
TCH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 22:36   #4
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Til information

Kære Palsbo & TCH

Jeg har oprettet denne tråd, på jeres vegne, på www.rygforeningen.dk for at se hvad der dukker op af viden og evt svar.

http://www.rygforeningen.dk/debatfor...kadestyrelsen/

Bedste hilsner

Peter

Mon disse kunne give nogen form for afklaring og hjælp?: http://modicklinikken.dk/velkommen

Sidst redigeret af phhmw; 03-04-2014 kl. 22:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 23:23   #5
TCH
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2014
Indlæg: 6
Styrke: 0
TCH er ny på vejen
Wink

Tusind Tak Peter!

Det var vældigt sødt af dig.

Mvh
TCH
TCH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 11:12   #6
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Hej igen

Afgørelsen svar er, at degeneration er skyld i prolapsen og ikke det løft og fald med pc server, selvom at jeg fra den dag af ikke kunne noget mere og det kun gik ned af bakke indtil jeg intet kunne og op 10 måneder senere. Prolaps påvis ved scanning efter 3 måneder og forsøgte så, at træne den væk. Efter operetion kan jeg intet og modic 1 er tiltrådt post operation.

i 2005 var jeg med i en trafikulykke, som gav piskesmæld og slag/vrid i lænden og 8% i mengrad også arbejdsskade. 2012 laver jeg så det løft og får prolaps. Ankestyrelsen siger så, at ingen af de 2 uheld er skyld i prolaps og modic, men aldersbetinget degeneration, er 36 år i 2012.

advokat gør indsigelse med erklæring fra Claus Manniche, som skriver prolaps ved det løft og efterfølgende modic 1. Det kalder ankestyrelsen, så igen degeneration.

Vi beder så om, at få den fea 2005 genoptaget, da jeg jo fik lændesmerter dengang og mengrad og ankestyrelsen skriver selv betydeligt overlap mellem symptomer i 05 og 12, men alligevel er det intet med det, at gøre, det er degeneration, mellem uheldene og intet andet. Har fea 2005 og frem til 2012 arbejdet 50 timer om ugen og kørt 50000km. Om året uden problemer. Har indsendt sygefravær, som over de 7 år er på 2 % og en erklæring fra arbejdsgiver på, at jeg aldrig har haft ryggener eller haft forbehold i mit arbejde grundet ryg gener. Ankestyrelsen siger igen degeneration. Så det er op af bakke.

der er nu lavet en ny indsigelse og 2005 sagen er blevet bedt om, at blive genoptaget, da ankestyrelsen jo selv skriver betydeligt overlap mellem 05 og 12, så nu må vi vente og se igen.

jeg er dog sikker på, at havde ingen af de 2 arbesskader sket, så havde jeg stadigvæk arbejdet på fuld tid den dag i dag.

så problemet her er jo, at de kalder modic for degeneration og siger, at det er skyld i skaden, selvom, at Manniche har oplyst om, at de førts er tiltrådt postoperation.

men 1000 tak for hjælpen og oprettelsen af den tråd
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 12:34   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Du skal kende til denne dom...

Kære Palsbo.

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...en-kan-medfor/

"Politiforbundet har i en sag ved Retten i Roskilde fået medhold i, at en kvindelig politiassistent var udsat for en ulykke, da hun pådrog sig akutte rygsmerter i forbindelse med løft af en sæk. Sækken vejede 20-25 kg og var betydeligt tungere end forventet. Løftet foregik under samtidig drejning af overkroppen til siden. Kvinden fik herved et kraftigt vrid i ryggen med stærke rygsmerter til følge.

Kvinden havde forud for hændelsen haft rygsmerter, som hun var blevet behandlet for ved kiropraktor. Efter hændelsen fik kvinden konstateret slidgigt i ryggen og en diskusprolaps.

Ankestyrelsen afviste, at der var tale om en ulykke i arbejdsskadesikringslovens forstand. Begrundelsen var, at løftet af sækken ikke var egnet til at fremprovokere en diskusprolaps eller vedvarende lænderygproblemer. Desuden, at de smerter, som opstod ved løftet, var forenelige med øjeblikkelige symptomer på en diskusprolaps.

Afgørelsen blev indbragt for domstolene med påstand om, at politiassistenten den pågældende dag havde været udsat for en tilskadekomst, der er omfattet af arbejdsskadesikringslovens ulykkesbegreb.
"

Fremtid for din ryg. Hvor i landet bor du? S.U.

Læs, forstå og spørg ind til denne behandling.
http://www.k10.dk/showthread.php?t=15141

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 04-04-2014, 13:09   #8
Palsbo
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2013
Indlæg: 33
Styrke: 11
Palsbo er ny på vejen
Hej Peter

har vist den til advokaten for en måned siden. Han mener ikke den kan bruges,
da der ikke er udmålt erstatning på den.

min fremtid er ingen ting, er ved rehab team og mulig fp. Læger siger at der
ikke kan gøres mere.

Bor i Skanderborg

Palsbo

P.s jeg mente også, at denne sag var meget lige med min
Palsbo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2014, 13:34   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Fra Rygforeningen

http://www.rygforeningen.dk/debatfor...kadestyrelsen/

Hej Peter

Jeg har fået erstatning med modic.... Men det er heller ikke det der er problemet, jeg har 2 ryghvirvler der har rykket sig .

Jeg har fået tilkendt tab af erhvervsevene på 75 %

Jeg havde advokat på i min sag, det bliver ikke vundet meget uden ...

Håber det kan hjælpe dig.

Hilsen Birgitte.

Hvor der også findes en mail adresse.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension