K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-06-2013, 00:04   #1
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Agtindsigt i afgjort sag.

Kan man søge aktindsigt i sine papirer, selvom sagen er afgjort for længst?
Jeg fik ftp for 2,5 år siden - men har nu brug for flere af mine papirer med bla. diagnoser osv.
Vi har haft noget flytterod og en kasse med personlige papirer er pist væk........

Og da jeg står med en forværring i min sygdom, så ville jeg gerne have bla. min test at gå ud fra, da der stod noget om et eller andet, vi skulle være opmærksomme på, noget der kunne blive et problem senere. Og det tror jeg så er nu.

Så hvor længe kan man regne med, at de gemmer ens sag? Eller er det bare ærgerligt?
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 00:47   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeps det kan du godt...også selvom det er så lang tid siden...

Det skal dog lige siges at hvis du har haft søgt aktindsigt og fået det før...ja så kan de forlange penge for de kopier du har fået en gang før....

Edit...

Hmm ja selvfølgelig ikke for de kopier du har fået engang...men for de nye af dem....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 00:50   #3
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg har faktisk ikke søgt aktindsigt før, da min SB gav mig alle de nødvendige papirer løbende.
Men jeg smutter en tur forbi kommunen på mandag. Og tak for det.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 00:56   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Selvfølgelig kan du det, MEN det er ikke sikkert din kommune har dem alle liggende længere.

Men lægelige dokumenter bør den lægen have liggende, om ikke andet et eller andet centralt sted hvor de kan hentes hjem fra (de må ikke kassere)... jeg er dog ikke sikker på at det gælder statusser og speciallægeerklæringer.

Hvor længe kommunerne gemmer, er et godt spørgsmål, jeg ved at min kasserede stort set alt der var over 5 år gammelt (og ikke lagt på PC) ifb kommunesammenlægningen, ikke kun sygesager, vi frivillige beredskabsfolk skulle til at huske helst hvilken dato vi havde skrevet kontrakt i tidernes morgen, så der kunne laves nye, for også de var blevet kasseret (som om man 7 år senere kan huske sådan en dato??)

Og det betød at jeg mistede en del vigtige dokumenter i min sag, det sjove er så bare at nogle af dem, de få der indeholdt noget til kommunens fordel IKKE var makuleret, det var kun det der lå til min fordel der var pist, de havde lige udnyttet situationen, og BAN ville IKKE kommentere på det, værgen for eller imod (ifb en anke over afslag, hvor netop et af de vigtige som var væk, var vigtige for sagen, men jo ikke var der)

Men jeg gætter på at de har alt der er lagt i din PC mappe, det er nok værre med de løse udefra kommende som statusser, lægelige udtalelser ol, men så må du i gang med at huske hvilken læger du har haft, og søge hos dem... men start nu med kommunen det kan jo være det hele er der, og det vil alt andet lige være det nemmeste
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 00:59   #5
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Jeg mener faktisk, at specielt de papirer jeg søger var med i ressourceprofilen, så de burde vel være der.
Møg irriterende når alt forsvinder - og havde egentlig RS profilen på mail også, men den røg sig en tur sammen med pc'en!!
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 01:22   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Man kan med fordel bruge Google's Drive hvor man kan lægge sine papirer....de ligger så hos Google og der bliver de som regel ikke væk...

Bruger man dette....google drive...til at gemme sine personlige papirer....ja så bør man bruge to-faktor godkendelse til kontoen....så folk ikke sådan lige kan. Komme ind på ens konto....da det så vil kræve at de også har ens mobil telefon....

Man kan læse om to-faktor godkendelsen her https://support.google.com/accounts/..._topic=2373945

Det eneste der kræves er at man har en Gmail konto...

Man kan evt kryptere sine papirer inden man uploader dem så selv hvis det utænkelige skulle ske....ja så kan de ikke læse dokumenterne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 08:41   #7
Gizmo
Ved at flytte ind på K10
 
Gizmos avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Indlæg: 508
Blog Indlæg: 3
Styrke: 15
Gizmo er ny på vejen
Tak igen.
Og det har jeg allerede hentet - desværre bare for sent i forhold til de her papirer.
__________________
* Førtidspensionist pr. 1/12-2010 *
Gizmo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 09:34   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis det er lægepapirer er det letteste nok at søge aktindsigt hvor de er lavet.. da jeg søgte aktindsigt fra de sygehuse jeg havde været på, fik jeg 30 år gamle notater og alt muligt med..

Hvis din egen læge har fået det tilsendt kan du sikkert også få en kopi der..
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 16:02   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Der ligger en formular til at søge aktindsigt ved læger under nyttige links....link finder du herunder i min signatur...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-06-2013, 19:04   #10
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Man kan med fordel bruge Google's Drive hvor man kan lægge sine papirer....de ligger så hos Google og der bliver de som regel ikke væk...

Bruger man dette....google drive...til at gemme sine personlige papirer....ja så bør man bruge to-faktor godkendelse til kontoen....så folk ikke sådan lige kan. Komme ind på ens konto....da det så vil kræve at de også har ens mobil telefon....

Man kan læse om to-faktor godkendelsen her https://support.google.com/accounts/..._topic=2373945

Det eneste der kræves er at man har en Gmail konto...

Man kan evt kryptere sine papirer inden man uploader dem så selv hvis det utænkelige skulle ske....ja så kan de ikke læse dokumenterne...
Eller også lægger man dem ind på sin e-boks som alternativ.. Det fungere fint, og er så sikker som sådan noget nu er.. Den er også kode og nem -id sikret - .. enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Agtindsigt MissChar Alt det andet 1 08-02-2011 21:23
Agtindsigt Færselsuheld Dit og Dat 6 14-09-2010 21:11
agtindsigt Færselsuheld Alt det andet 3 29-05-2010 01:24
Agtindsigt Tullee Spørgsmål ang fleksjob 2 21-07-2009 18:45
Agtindsigt hos forsikringen popcorn Alt det andet 4 27-05-2009 19:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension