K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2013, 20:13   #1
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Rehab. Team - Psykolog, Undslippe???

Hejsa!

Jeg er sygemeldt, og har oprettet en del tråde herinde, men nu er Jeg havnet i en tvivlsklemme.

Jeg HAR en statusattest fra min overlæge, som behandler min kroniske lidelse, som er ÅRSAGEN til, at Jeg er sygemeldt denne gang, og har været sygemeldt de andre gange. Han skriver, at : "Sygdommen er Kronisk, tilstanden stationær, situationen stabil på et særdeles lavt niveau, ingen udsigt til bedring, behandlingsmuligheder udtømte, og at funktionsevnen er 0 indenfor ethvert tænkeligt erhverv, samt at aktivering / afklaring af erhvervsevnen mv. vil medføre væsentligt varig forværring af lidelsen, og at yderligere usikkerhed omkring mine fremtidige beskæftigelsesmuligheder IKKE er tilrådeligt fra afdelingen."

Jeg har gået sygemeldt siden 03.12.12, og har først fået udtalelsen pr. 14-05 i år, og fik fra december til i fredags, citralopram, og blev henvist til psykiater / psykolog. Jeg klagede imidlertid over, at tabletterne ikke virkede fra omkring marts måned, og i fredags lavede praktiserende læge en depressionstest på mig, som viste at jeg IKKE var depressiv, og tabletterne blev omgående seponeret, og vi havde en længere snak omkring tingene, og han var selvfølgelig glad for at jeg ikke længere var deprimeret mv.

Jeg har ALDRIG tidligere haft problemer med psyken, er ikke misbruger, alkoholiker eller noget i den stil.

Jeg fik at vide, at sagsbehandleren vil indhente en generel helbredsattest fra praktiserende læge, men nu når DEPRESSIONEN IKKE længere er der, osv, KAN hun så hænge sig i, at jeg HAR været deprimeret, men at jeg har fået det bedre fra december til nu, og at det således kun er grundlidelsen, dén som lægen skriver er kronisk, stationær osv - som er aktuel???? Jeg er 26 år gammel, og har fået revalidering, været tilkendt fleksjob osv, og folk taler om pensionen ude i det fjerne nu, men hvad tror I at sagsbehandleren kan gøre for at bremse mig???
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 20:48   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 11
Hva´nu er ny på vejen
Vi ved jo alle at de vil forsøge at gøre hvad som helst for at sætteen kæp i hjulet når det gælder disse sager.

Jeg forstår godt du gerne vil have sikkerhed for din situation, det vil jeg sandelig også gerne for min situation.
Den sikkerhed gives bare ikke i det her meget ustabile "spil" med kommunen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2013, 22:02   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Som jeg forstår det, så er det jo din "grundlidelse", som er årsagen til, at du ikke må arb.prøves o.l.

Så på en eller anden måde, så vil jeg nærmere mene, at det burde forenkle sagen, at der nu ikke også er en depression til at lave "rod" i det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 08:54   #4
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Tak for Jeres svar, begge to. Ja, et sikkert svar vil man altid gerne ha' jo - men det kan ingen af Jer herinde give mig, hvilket Jeg har fuldt forståelse for - og ej heller forlanger - men Jeg er interesseret i, hvad I tror der sker, og hvad sagsbehandlerens træk er, ifbm dette? er det urealistisk med en pension eller?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 11:51   #5
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
nu er du jo meget ung og det alene gør det meget svært at få pension, der er inegen her der kan se ind i fremtiden og hvis du kan arbejde ned til 2 timer ugeligt burde du ikke kunne få pension men blive på fleks.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 13:21   #6
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Erhverv og funktionsevne : o indenfor ethvert tænkeligt fag... Stationær, behandlingsmuligheder udtømte, ingen udsigt til ændring i positiv retning.. ??
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 14:15   #7
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Ja men idag vil de jo af åre udvikle en arbejdsevne på folk "som ingen har". De gør alt får at folk ikke kommer på pension og din alder er kun 26...det er nok op af bakke et stykke tid endnu, medmindre du har en barmhjertig sb.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 14:41   #8
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Ja - alt det der ved jeg godt ven - men HVAD kan de gøre, for at feje mig væk?
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 14:42   #9
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
uha jeg synes tit kommunen kan finde smuthuller i ens læge erklæringer, og det er billigst hvis du er på kontanthjælp.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 20:52   #10
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Ja - men jeg er ligeglad med troen og formodninger. Jeg spørger om I tror der er nogen mulighed for, om hun lovmæssigt set, kan feje det væk, fordi jeg Ikke er deprimeret mere? Jeg spørger, om det kan blive et problem for mig, at jeg ikke er deprimeret mere???
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Møde overstået med rehab team ladytass Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 9 11-10-2013 20:26
Rehab. team jasch Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 02-10-2013 00:35
møde i rehab.team ene Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 7 30-09-2013 17:19
fastholdelseskonsulent/rehab. team.... ene Spørgsmål ang fleksjob 1 29-08-2013 15:40
Tid mellem rehab team og afgørelse jassie Alt det andet 8 11-07-2013 12:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension