K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-05-2013, 19:18   #11
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kelida Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål til jer. Jeg ved at kontanthjælpen kan blive reguleret grundet min mands indkomst. Men kan førtidspensionen det???
Der er særlige regler for ægtefælles indtægt når man er godkendt til pension.
Hvis du ikke er i ansøgnings processen til pension, er det næppe relevant på nuværende tidspunkt at gisne om hvordan det forholder sig med pensionregler, den dag hvor du eventuelt får en pension.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 20:52   #12
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kelida Se meddelelser
Jeg har et spørgsmål til jer. Jeg ved at kontanthjælpen kan blive reguleret grundet min mands indkomst. Men kan førtidspensionen det???
Ja, det kan den, men det er alligevel noget anderledes end ved kontanthjælp.
Du kan læse om det i pensionsloven, læs kapitel 4a (§32a-§32d):
https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=145406

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Der er særlige regler for ægtefælles indtægt når man er godkendt til pension.
Hvis du ikke er i ansøgnings processen til pension, er det næppe relevant på nuværende tidspunkt at gisne om hvordan det forholder sig med pensionregler, den dag hvor du eventuelt får en pension.
Jeg kan nu godt forstå, at nogen har brug for, at vide hvordan den økonomiske fremtid evt. kommer til, at se ud, så man kan prøve, at forberede sig på det.

F.eks. finder jeg det utroligt frustrerende, at jeg ikke ved præcis hvordan min økonomi kommer til, at se ud om godt et år når min datter fylder 18.

Men eftersom jeg ved med sikkerhed, at den ihvertfald ikke bliver bedre er vi flyttet til en endnu mindre, og billigere, lejlighed.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 21:11   #13
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Jeg kan nu godt forstå, at nogen har brug for, at vide hvordan den økonomiske fremtid evt. kommer til, at se ud, så man kan prøve, at forberede sig på det.
Det jeg egentlig siger er at man alligevel ikke får et korrekt resultat, hvis man putter en ubekendt ind, som hedder
Pension

Personligt aner jeg da heller ikke om jeg skal ud og sælge min lejlighed til December...
Jeg kender ikke min indtægt til den tid, kommunens langsommelighed, deres beslutninger og en masse andre ubekendte faktorer spiller ind.

Alle de reformer der er lige nu, så kan man simpelthen ikke regne med noget som helst, før man ser pengene på bankbogen.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 06:52   #14
Dukkert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dukkert er ny på vejen
Hej Hva' nu.
Du kan få de fleste svar mht førtidspension på https://www.borger.dk/Sider/Foertids...ye-regler.aspx
Håber det hjælper dig.

Sidst redigeret af Dukkert; 27-05-2013 kl. 07:00.
Dukkert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2013, 08:00   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hva´nu Se meddelelser
Det jeg egentlig siger er at man alligevel ikke får et korrekt resultat, hvis man putter en ubekendt ind, som hedder
Pension
Det kan jeg da kun være enig i, men eftersom jeg fuldt ud forstår brugerens behov for, at kunne forberede sig på "worse case scenario", så godt som det nu er muligt, så synes jeg ikke det kan værre det store problem, at henvise brugeren til pensionsloven, hvori det kan læses.

Brugeren er pt på kh, hvor hun kan risikere, at skal være i laaaang ting, men en lille lem er blevet åbnet til muligheden for fp, og så kan jeg da godt forstå, hvis hun gerne vil vide, om økonomien vil blive værre eller bedre end nu, i tilfælde af, at fp tilkendes.

Da det f.eks. gik op for mig hvad konsekvensen kan blive når min datter bliver 18 år, så skyndte jeg mig, at blive skrevet op til de billigste acceptable lejligheder i byen, og fik den sidste år.
Fordi, at så har jeg da gjort hvad jeg kunne.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 00:32   #16
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Førtidspension

I dag er det min 60 års fødselsdag. Og her den 1. juni er jeg blevet førtidspensionist, så nu er min kamp slut.

Jeg vil ønske for alle jer som kæmper,at det må lykkedes for jer.

MVH

Reki
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 01:26   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jamen det må være rart for dig at få ro på....og dejligt at se at de fulgte rehabiliteringsteamets indstilling...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 07:48   #18
Dukkert
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Dukkert er ny på vejen
Hej Reki.
Et stort tillykke herfra.
Mvh Dukkert
Dukkert er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 09:37   #19
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
stort tillykke herfra, både med pensionen og fødselsdagen.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 09:47   #20
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Tillykke med fødselsdagen, og med, at du nu er herre i dit eget liv.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension