K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2013, 13:57   #1
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Førtidspension

Jeg er d.d. blevet indstillet til en førtidspension efter møde i rehabiliteringsteamet.

Jeg er rigtig glad for at min kamp nu er slut. De kan jo kun indstille, men min sagsbehandler siger, at jeg får en bevilling, der er ikke mere de kan gøre for mig og mit dårlige helbred. Nu kan jeg endelig blive herre i mit eget liv.

MVH

Mona
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 14:15   #2
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af reki Se meddelelser
Jeg er d.d. blevet indstillet til en førtidspension efter møde i rehabiliteringsteamet.

Jeg er rigtig glad for at min kamp nu er slut. De kan jo kun indstille, men min sagsbehandler siger, at jeg får en bevilling, der er ikke mere de kan gøre for mig og mit dårlige helbred. Nu kan jeg endelig blive herre i mit eget liv.

MVH

Mona
Stort tillykke.
Min brors sag har også i dag været til behandling v. Rehabiliteringsteam, og han er ligeledes blevet indstillet til førtidspension. Det var et enigt team bestående af 5 personer, og her er forventningen ligeledes, at det vil være en formsag at få den igennem Pensionsnævnet.
Så til alle jer derude, der p.t. står i det uvisse - bevar tro og håb på, at det kan lade sig gøre!
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 17:08   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Ja det burde være en formsag at få den igennem pensionsnævnet....

Dog skal alle lige være opmærksom på at selv om et rehabiliteringsteam siger førtidspension....ja så kan pensionsnævnet godt gå imod dette og sige nej....

Men det vil nok ikke ske så meget da det jo er blevet undersøgt tilbunds i rehabiliteringsteamet....

Jeg skriver kun dette for at folk lige skal være opmærksomme på det....at det ikke er en endelig afgørelse...

Jeg ønsker jer begge held og lykke og håber i får det bedre nu hvor det ser ud til at jeres sager er ved at være slut...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 18:04   #4
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Førtidspension

Det har du fuldstændig ret i, men min sagsbehandler sagde, at det er 100 procent sikkert ikke ske her, der er ikke mere at tilbyde mig.
Ressourceforløb vil ikke føre til noget.
Fleksjob heller ikke og så er der ikke så meget andet at gøre. Det er på grund af komplekse helbredsproblemer og de har også set på, at jeg lige om lidt bliver 60 år.

MBH

Mona

Sidst redigeret af reki; 21-05-2013 kl. 18:09.
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 19:12   #5
Mulle11
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2011
Lokation: Sønderjylland
Indlæg: 101
Styrke: 13
Mulle11 er ny på vejen
Hej reki.

Jeg håber du får det sidste afgørende stempel, så du kan få ro omkring dig.
Jeg fik tilkendt førtidspension pr. 1./5., og hvor jeg dog nyder "friheden" fuldt ud.

Pøj pøj med afgørelsen i pensionsteamet inden længe.

Hilsen
Mulle11
Mulle11 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 19:48   #6
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Førtidspension

Det bliver rigtig dejligt. Tænk at blive herre i sit eget liv igen.

MVH

Mona
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 17:45   #7
Putte 57
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2012
Lokation: Faaborg-Midtfyn
Indlæg: 4
Styrke: 0
Putte 57 er ny på vejen
Tillykke...

Hej Mona.
Tillykke med det. Jeg har også lige selv været hele rumlen igennem med rehalibitetsteam d. 02-05-2013 og allerede d. 08-05-2013 ringede min jobkonsulent og fortalte at jeg var bevilget førtidspension. Hold op en lettelse det var. Jeg fik konstateret parkinsons i janauar 2012 og endelig kan jeg få ro i mit sind nu da jeg ved hvad fremtiden bringer.
Håber på det bedeste for dig og din fremtid.

Mvh Lis
Putte 57 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 17:52   #8
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Jeg fik selv afslag efter indstilling iht. §18 i 2011.

Efter massiv skub på sagsbehandlingen og den øvre del af kommune, fik jeg dog tilkendt ftp. i anden omgang i 2012. Det foregik alt sammen med næb og klør, sammenbidte baller i arbejdsprøvningerne og nedturerne der fulgte.

God bedring til alle.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 22-05-2013 kl. 17:54.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2013, 18:22   #9
reki
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2013
Indlæg: 45
Blog Indlæg: 1
Styrke: 12
reki er ny på vejen
Førtidspension

Også tillykke til dig Putte 57.

Jeg venter på at få et stykke papir på at det virkelig er sandt at min kamp er slut.
Men hvor glæder jeg mig til at få ro på.

MVH

Mona
reki er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-05-2013, 18:51   #10
Kelida
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2013
Indlæg: 2
Styrke: 0
Kelida er ny på vejen
Førtidspension og ægtefælles indkomst

Hej alle sammen

Jeg går pt. sygmeldt på kontakthjælp i gr. 2 da jeg ikke længere kan få sygdagpenge.

Nu er det sådan at min psykolog og andre omkring mig, begynder at snakke førtidspension.
Jeg har et spørgsmål til jer. Jeg ved at kontanthjælpen kan blive reguleret grundet min mands indkomst. Men kan førtidspensionen det???

Hvad gør man, er der nogen som kender til nogle hjælpemidler, vi bliver snart rykket fra hus og hjem, grundet kontanthjælpen.
(og det er ikke liiiige det jeg kan overskue pt)

Håber i vil hjælpe mig med lidt svar.

Hilsen Kirstine
Kelida er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspension eller ikke førtidspension??? MissAce Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 19-02-2011 11:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension