K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-05-2013, 19:00   #1
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Forlænget sagsbehandlingstid

Så er min sag blevet udsat igen igen.

Søgte fp i december, hvor jeg i første omgang troede at det var på en §18, da en sagsbehandler allerede tilbage i september havde givet udtryk for det. Først da jeg skulle svare på partshøring gik det op for mig at det var § 17.

Medio marts fik jeg brev, at Socialforvaltningen ikke kunne overholde fristen for afgørelsen, men at det forventedes at min sag kunne afgøres senest 31. maj.
Jeg fik så en tid til foretræde for udvalget den 8. maj. Udsigten til dette møde kom til at gå mig mere og mere på. Så jeg valgte i sidste øjeblik at takke nej.

Jeg har fået bistand til min sag gennem en ekstern samarbejdspartner til min fagforening. Hun mente, at jeg umiddelbart efter den 8. maj ville få svar fra pensionsudvalget.

Først den 18. kom der brev - men desværre - det var bare en ny udsættelse af deres svarfrist. Den er nu blevet rykket til 31. juli.
Begrundelsen er den samme som første gang - aktuel sagsophobning


Ved snart ikke hvor jeg skal gøre af mig selv.

Og oveni det, har jeg modtaget brev fra jobcenter, at jeg skal komme til samtale i næste uge, hvor vi skal tale om mit videre forløb.
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 20:14   #2
Hva´nu
Jamen så siger vi det...
 
Hva´nus avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-04 2013
Indlæg: 401
Styrke: 12
Hva´nu er ny på vejen
Den person som via fagforeningen hjælper dig skal vel på banen her... for vi andre er det jo bare gætterier om hvad der skal gøres.
Hva´nu er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 22:41   #3
Blueeyez
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-03 2013
Indlæg: 23
Styrke: 12
Blueeyez er ny på vejen
Husk at når sagen starter kan du søge tilbage betaling af ftp pga den lange vente tid.. Dette gælder fra den dato du indstilles til ansøgning til det er gennemført.

Så se det som en opsparing :-)
Blueeyez er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-05-2013, 23:14   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det med brevet fra jobcentret er en standart skrivelse! Systemet kan ikke fange at du har en verserende sag om førtidspension i gang. Du skal blot meddele dem, at du har en sag om førtidspension i gang, og at du stadig venter på afgørelsen.
Men hvis du kan, så mød endelig personligt op - medbring gerne div breve som de så kan tage en kopi af, så de får ind i systemet, at du venter på en afgørelse....så lader de dig være indtil afgørelsen er faldet. Alt efter om det bliver tilkendelse eller afslag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 11:02   #5
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
Tak for jeres svar.
Det er bare en rigtig svær periode med den ventetid, der hele tiden bliver udskudt.

Synes i det hele taget, at det har været en stor nedtur, at søge førtidspension. Den nedgørelse jeg har mødt fra Jobcentret har bestemt ikke øget mit selvværd. På en god dag ville jeg kunne give igen, men så har jeg også brugt energi for de næste to uger.

Behøver vel ikke at uddybe nærmere, for de fleste i dette forum ved jo, hvad det drejer sig om.

Jeg kan først kontakte, personen via fagforeningen, som er en frivillig socialrådgiver, imorgen.
Men bare det at få skrevet herinde........

Jeg bliver mere og mere glad for k10 der virker som en fantastisk ventil
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2013, 17:12   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Bare det at finde ud af at man ikke er alene og der findes mange som en selv...det er guld værd....

Mange gange hjælper det også at man bare får det man har på hjertet ud....så man ikke går alene med det...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 11:15   #7
Holdud
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2013
Indlæg: 19
Styrke: 12
Holdud er ny på vejen
afslag

Afslag på førtidspension. Føler afmagt. Har brugt nogle dage på tudeture.

Det mest frustrerende er, at der er så mange fejl. Det er tydeligt, at min del af partshøringen ikke er blevet medtaget.

De mener, at jeg med min uddannelse og arbejdsliv, med behandling (kognitiv) kan blive selvforsørgende.


I mine papirer står ellers, at de anerkender min Fibromyalgi der er en varig og stationær lidelse. Og ja, jeg er blevet meget stressfølsom igennem de seneste 20 år. Men utroligt, at de kun fokuserer på det psykiske.

Alle de andre diagnoser er simpelthen ikke nævnt, selvom der er medsendt lægepapirer og det er skrevet som rettelser i partshøringen.

Og nu skriver de, at min arbejdsprøvning er for gammel (to år). Det var ellers oven på min arbejdsprøvning, at jeg blev anbefalet, at søge førtidspension, da der ikke ville være et fleksjob der ville passe til mig.

Det er jo helt umuligt at komme igennem i det system.

Jeg anker selvfølgelig og får noget hjælp til det. Men det er en hård proces at skulle igennem.
Alene det, at skrive rettelser til partshøringen (som de alligevel ikke har læst) det var hårdt og opslidende.
Holdud er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2013, 21:17   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Holdud Se meddelelser
Jeg anker selvfølgelig og får noget hjælp til det. Men det er en hård proces at skulle igennem.
Det er godt, at du vil anke afslaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid burde det tage at blive forlænget? Sanne33 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 24 01-08-2013 13:51
Jeg får mine sygedagpenge forlænget + spg Bodrum Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 4 28-04-2013 13:41
Sygedagpenge forlænget op til 2x52 uger - SPØRGSMÅL søstjernen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 3 16-09-2012 17:27
Kan jeg ikke blive "forlænget"? Girlscout Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 155 23-03-2012 22:58
hvornår skal man søge for at få forlænget sine sygedagpenge. Helenevind Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 23-09-2008 09:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension