K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-06-2013, 19:34   #11
Fallenten87
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-05 2013
Indlæg: 46
Styrke: 11
Fallenten87 er ny på vejen
Hej Athebes og alle Jer andre.

Jeg tillader mig at besvare din tråd, med en vis skepsis og den ekspertise JEG mener at kunne bidrage med. Lad mig starte med udtrykkene - som egentlig er tilegnet Jer alle herinde på denne tråd - og resulterer i, at JEG sikkert bliver kaldt det, der er værrer. Men lad det ligge.

Hold kæft hvor er I egentligt bløde at høre på.

"Skal jeg lade mig indstille til fp" og dit og dat - heri er der flere ting, som får mig til at skrive som Jeg skriver. Jeg ved ikke om du er mand eller kvinde, Jeg kender ikke din alder, og dine andre diagnoser mv.

Den første regel er : 1. Få ALT på skrift. STOL aldrig på din sagsbehandler. Køb en diktafon, optag Jeres møde, gør hende / ham opmærksom på det, inden samtalen starter, spil det igennem når du kommer hjem, skriv mail til vedkommende, og skriv hvordan DU udfra optagelsen, forstår Jeres møde, og om vedkommende er enig heri. Er hun det, print mailen ud, gem det sammen med et voiceudscript af samtalen. Det var så første måned. Sådan fortsætter du.

2: Konsultér din læge, og få ham til at pensl det ud. Lægelige udtryk som "plausible, tvivlsomt, uvidst, kontraindiceret, ingen umiddelbar udsigt til bedring, sygemeldt på ubestemt tid, betyder i kommunens øjne : Du kan sagtens arbejde 70 timer om ugen, bare uvidst hvornår du kommer til det. Jeg indhenter ny statusattest, for det kan jo være der er sket bedring de sidste par dage.

3: Regn med, at du bliver røvpulet af systemet, så du vil få fornemmelsen af, at du har haft gruppeerotik med et lyntog. De sylter, snyder, glemmer ting, får journaler væk, undlader at oplyse dig om de rette ting, giver dig ny sagsbehandler konstant osv, alt sammen for at ****e dig op, og få dig til at nå dertil, at bare du får din kontanthjælp, dagpenge eller andet hver måned, så lader du dem køre løbet. Hvis du ender på kontanthjælp, er det helt slemt, så sylter de virkelig én, hvis ikke selv man bider dem i knæhaserne for at få en afklaring.

4: Bed om FULD aktindsigt i samtlige dine journaler, og det gælder ALT, hvilket du POINTERER i din skriftlige anmodning, som du selvfølgelig sender / afleverer i 3 eksemplarer, ét til din sagsbehandler, ét til den afdeling hun sidder i, og ét til hendes chef/leder af den afdeling hun sidder i. Heri skriver du, at du ønsker kopier af alt, herunder statusattester, lægeudtalelser, anmodninger om udtalelser fra lægekonsulenter, referater af møder, interne notater, simpelthen alt. Når du så har gjort det, får du en standardsvarskrivelse, med at de ikke kan og må udlevere internt materiale. Den anker du, og påklager det, hvori du skriver, at du finder det bekymrende at dine sagsbehandlere selv siger at noget af dit materiale er borte mv.

5: Jeg ved godt, at Jer daglige bruger af dette site, vil blive pissesure på mig osv, og sige at man sagtens kan stole på ens sagsbehandler osv. Gu kan man ej. De kender ikke engang de regler de selv sidder med. Førtidspension er IKKE umuligt at få, selvom man er under 40. Man skal bare have en læge, der TØR skrive, at ens tilstand er stationær, kronisk, behandlingsmulighederne er udtømte, ingen udsigt til bedring, funktions og arbejdsevnen er 0, osv. ALT andet og andre formuleringer, FORTOLKER SAGSBEHANDLERNE positivt. De SKAL vende og dreje alt på hovedet. Det er vigtigt at man eksponerer, udvider, engagerer, motiverer og øger ens arbejdsevne selvom den er o, og aldrig bliver anderledes, fordi man er syg. Det skal I huske.

God lørdag / weeeknd til Jer alle.

Mvh Gavflaben. / Peter Kristensen.
Fallenten87 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 20:28   #12
Abraxus
Administrator
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2012
Indlæg: 915
Styrke: 30
Abraxus er ny på vejen
Har du evt. prøvet sovemedicin (1x-2x dosis)?
Abraxus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 20:33   #13
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Fallenten87

ENIG........
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 21:08   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fallenten87 Se meddelelser
Hej Athebes og alle Jer andre.

Jeg tillader mig at besvare din tråd, med en vis skepsis og den ekspertise JEG mener at kunne bidrage med. Lad mig starte med udtrykkene - som egentlig er tilegnet Jer alle herinde på denne tråd - og resulterer i, at JEG sikkert bliver kaldt det, der er værrer. Men lad det ligge.

Hold kæft hvor er I egentligt bløde at høre på.

"Skal jeg lade mig indstille til fp" og dit og dat - heri er der flere ting, som får mig til at skrive som Jeg skriver. Jeg ved ikke om du er mand eller kvinde, Jeg kender ikke din alder, og dine andre diagnoser mv.

Den første regel er : 1. Få ALT på skrift. STOL aldrig på din sagsbehandler. Køb en diktafon, optag Jeres møde, gør hende / ham opmærksom på det, inden samtalen starter, spil det igennem når du kommer hjem, skriv mail til vedkommende, og skriv hvordan DU udfra optagelsen, forstår Jeres møde, og om vedkommende er enig heri. Er hun det, print mailen ud, gem det sammen med et voiceudscript af samtalen. Det var så første måned. Sådan fortsætter du.

2: Konsultér din læge, og få ham til at pensl det ud. Lægelige udtryk som "plausible, tvivlsomt, uvidst, kontraindiceret, ingen umiddelbar udsigt til bedring, sygemeldt på ubestemt tid, betyder i kommunens øjne : Du kan sagtens arbejde 70 timer om ugen, bare uvidst hvornår du kommer til det. Jeg indhenter ny statusattest, for det kan jo være der er sket bedring de sidste par dage.

3: Regn med, at du bliver røvpulet af systemet, så du vil få fornemmelsen af, at du har haft gruppeerotik med et lyntog. De sylter, snyder, glemmer ting, får journaler væk, undlader at oplyse dig om de rette ting, giver dig ny sagsbehandler konstant osv, alt sammen for at ****e dig op, og få dig til at nå dertil, at bare du får din kontanthjælp, dagpenge eller andet hver måned, så lader du dem køre løbet. Hvis du ender på kontanthjælp, er det helt slemt, så sylter de virkelig én, hvis ikke selv man bider dem i knæhaserne for at få en afklaring.

4: Bed om FULD aktindsigt i samtlige dine journaler, og det gælder ALT, hvilket du POINTERER i din skriftlige anmodning, som du selvfølgelig sender / afleverer i 3 eksemplarer, ét til din sagsbehandler, ét til den afdeling hun sidder i, og ét til hendes chef/leder af den afdeling hun sidder i. Heri skriver du, at du ønsker kopier af alt, herunder statusattester, lægeudtalelser, anmodninger om udtalelser fra lægekonsulenter, referater af møder, interne notater, simpelthen alt. Når du så har gjort det, får du en standardsvarskrivelse, med at de ikke kan og må udlevere internt materiale. Den anker du, og påklager det, hvori du skriver, at du finder det bekymrende at dine sagsbehandlere selv siger at noget af dit materiale er borte mv.

5: Jeg ved godt, at Jer daglige bruger af dette site, vil blive pissesure på mig osv, og sige at man sagtens kan stole på ens sagsbehandler osv. Gu kan man ej. De kender ikke engang de regler de selv sidder med. Førtidspension er IKKE umuligt at få, selvom man er under 40. Man skal bare have en læge, der TØR skrive, at ens tilstand er stationær, kronisk, behandlingsmulighederne er udtømte, ingen udsigt til bedring, funktions og arbejdsevnen er 0, osv. ALT andet og andre formuleringer, FORTOLKER SAGSBEHANDLERNE positivt. De SKAL vende og dreje alt på hovedet. Det er vigtigt at man eksponerer, udvider, engagerer, motiverer og øger ens arbejdsevne selvom den er o, og aldrig bliver anderledes, fordi man er syg. Det skal I huske.

God lørdag / weeeknd til Jer alle.

Mvh Gavflaben. / Peter Kristensen.
Hvor er det egentligt sørgeligt at du ikke kan deltage på lige fod med andre....

Jeg går ud fra at du har læst de regler der er herinde....om at man ikke skal angribe personerne men emnerne...

Der fejler du fælt...og dette skal ikke forgår fremover hvis du da gerne vil forsætte med at deltage herinde...

Hvad er det du siger der er så anderledes end det andre siger i tråden....nåå ikke rigtigt noget....ud over at du giver en grafisk forståelse for hvad sagsbehandlere kan finde på at gøre ved en....

Så drop dine personlige angreb på tråddeltagere og hold dig til emnerne...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-06-2013, 23:05   #15
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fallenten87 Se meddelelser
Den første regel er : 1. Få ALT på skrift. STOL aldrig på din sagsbehandler. Køb en diktafon, optag Jeres møde, gør hende / ham opmærksom på det, inden samtalen starter, spil det igennem når du kommer hjem, skriv mail til vedkommende, og skriv hvordan DU udfra optagelsen, forstår Jeres møde, og om vedkommende er enig heri. Er hun det, print mailen ud, gem det sammen med et voiceudscript af samtalen. Det var så første måned. Sådan fortsætter du.
Jeg vil så anbefale, at man ikke fortæller, at man optager samtalerne/møderne.
En eller anden, vist nok en ombudsmand, har besluttet, at kommunerne må bestemme om et møde må optages eller ej.
Og dette vil sige, at hvis en sagsbehandler siger, at du ikke må optage mødet, så må du ikke optage.

Og fra anden side har jeg fået oplyst, at sådanne optagelser ikke holder i retten, sikkert fordi det er muligt, at redigere i dem.

Derfor er min anbefaling, at man optager skjult, skriver et referat på baggrund af optagelsen og beder sb om, at af- eller bekræfte referatet.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Fallenten87 Se meddelelser
4: Bed om FULD aktindsigt i samtlige dine journaler, og det gælder ALT, hvilket du POINTERER i din skriftlige anmodning, som du selvfølgelig sender / afleverer i 3 eksemplarer, ét til din sagsbehandler, ét til den afdeling hun sidder i, og ét til hendes chef/leder af den afdeling hun sidder i. Heri skriver du, at du ønsker kopier af alt, herunder statusattester, lægeudtalelser, anmodninger om udtalelser fra lægekonsulenter, referater af møder, interne notater, simpelthen alt. Når du så har gjort det, får du en standardsvarskrivelse, med at de ikke kan og må udlevere internt materiale. Den anker du, og påklager det, hvori du skriver, at du finder det bekymrende at dine sagsbehandlere selv siger at noget af dit materiale er borte mv.
Jeg vil jo mene, at det må være nok, at aflevere begæring om aktindsigt i et enkelt eksemplar, så længe man sørger for, at få en kvittering for modtagelsen.

Bortset fra disse detaljer, som jeg har beskrevet, så kan jeg, ligesom Webmaster, ikke se noget nyt i det du skriver, det ligner til forveksling de ting, som mange af vi andre på K10 gentager den ene gang efter den anden.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP!PFA Erhversevnetab, sygedagpenge og nu kontanthjælp labyranten HJÆLP!! Anja-10 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 41 26-06-2013 09:05
Hjælp hjælp hjælp. kommunen stopper min sdp pga. manglende motivation NannaA Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 14-09-2012 08:46
Hjælp til testamente, akut-hjælp Ricky M. Politik og Samfund 1 07-01-2012 17:17
Hjælp.Hjælp.Hjælp...Overgang fra ledighedsydelse til løn i fleksjob ????? skytten64 Spørgsmål ang fleksjob 10 21-05-2010 06:26
Hjælp hjælp Fra flex-job til pension. Berit p At søge førtidspension 3 30-12-2007 00:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension