K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-04-2011, 10:36   #41
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
tja problemet er jo hvis man vender den om havde en sagsbehandler gjort det samme havde der vel være rets sager fra borger osv osv .og ja lad endelig være med at tage alle over en kam og bare forde en har fået dårlig behandling er jo ikke = den anden får det.og måske skal man også selv kigge på ens egen opførelse.bare en ide.for det er jo let ar kræve ind og ind og ind.og brokke sig men husk det er måden man brokker sig.
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:07   #42
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af østerbro Se meddelelser
Dette er et udtryk for, at man som syg borger er magtesløs i hænderne på sagsbehandlerne, i et ulige afhængighedsforhold, hvor en myndighed ikke følger de regler og love som gælder, og det er et retssikkerheds problem. I nogle sydl-/østliggende lande er dette alm. praksis og befolkningerne stoler ikke på myndighederne.
Vi har ikke som borgere nogen anden mulighed end at protestere når vi trynes af sagsbehandlere og jobcentre, vi kan ikke bare sagsøge et jobcenter.
Handlinglammelse af borgerne er en bevist strategi
Jamen selvfølgelig skal man da protestere, når regler ikke bliver overholdt, og man skal også klage alt hvad man kan, men man kan jo sagtens protestere uden at lægge navne ud. Tænk på at vi kun kan høre sagen fra én side her.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:15   #43
Raadvild
Føler sig hjemme på K10
 
Raadvilds avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2010
Lokation: Odense
Alder: 67
Indlæg: 26
Styrke: 15
Raadvild er ny på vejen
Jeg sidder her og hygger mig lidt - i det jeg brygger på det borgerlige danmarks største mantra for tiden :

Jamen, hvis de har rent mel i posen gør det vel ikke noget at blive nævnt ved navn her på stedet ;-) ( he he)

Som jeg opfatter systemet her i DK så handler det ikke om syg kontra ikke syg - det er en krig der er indledt - affødt af påstanden : Vi har ikke råd til de syge !

MIn påstand kan vel-underbygges idet beskæftigelsesministeriet jo netop har valgt at fokusere på arbejdsevne i stedet for sygdom.

Skulle der stadig mangle dokumentation så læs blot på K10.
Raadvild er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:19   #44
falentin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-05 2010
Indlæg: 141
Styrke: 14
falentin er ny på vejen
Jeg kan egentlig ikke selv genkende noget at af alt det som bliver skrevet, måske har jeg været heldig at få en god behandling?

De lægelige oplysninger er indhentet fra min egen læge og samt det hospital jeg går på. Arbejdsprøvningen skete gennem en anden aktør kommunen henviste til. Psykiateren jeg var til, var en tilfældig psykioater som "bød" ind på at tage min sag - de sender åbenbart ens sag ud i et system hvor psykiatere så kan tage sagen.

Min sagsbehandler har været sød, effektiv og gjort et godt stykke arbejde - synes jeg, og har lavet en god konklusion i min ressourseprofil.

Min sag ligger nu i visitationsteamet, og jeg bliver da helt ked af at læse denne tråd - det giver jo en masse bange tanker som ikke er særlig behagelige - nu tror jeg snart på det væreste udfald.

jobcentret har ikke været hurtige, men føler at de har belyst min sag fint - og lavet et godt stykke arbejde.

Nu er det jo så op til det team om de er enige med min sagsbehandler.
falentin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:27   #45
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Raadvild Se meddelelser
Jeg sidder her og hygger mig lidt - i det jeg brygger på det borgerlige danmarks største mantra for tiden :

Jamen, hvis de har rent mel i posen gør det vel ikke noget at blive nævnt ved navn her på stedet ;-) ( he he)
Som jeg opfatter systemet her i DK så handler det ikke om syg kontra ikke syg - det er en krig der er indledt - affødt af påstanden : Vi har ikke råd til de syge !

MIn påstand kan vel-underbygges idet beskæftigelsesministeriet jo netop har valgt at fokusere på arbejdsevne i stedet for sygdom.

Skulle der stadig mangle dokumentation så læs blot på K10.
Det kommer vel an på øjnene som ser?? Man kan jo sagtens have rent mel i posen, men stadig komme ud for, at en borger ikke er enig i sagsbehandlingen og så lægger navn ud. Du kan se det med f.eks. læger også, én er rigtig glad for en læge, en anden synes, den samme er en idiot, hvem har så ret?

Hvem skal vurdere, hvornår det er rimeligt at lægge navne ud? For hvis det er op til den enkelte borger, så er jeg ganske sikker på, at det ikke altid bliver fair. Så kan det godt være, kommunerne heller ikke altid er fair, men behøver vi synke ned på det niveau også??

Jeg synes, det er langt under lavmålet anonymt at lægge navne ud, man kan jo sagtens skrive om sin sag og sin egen holdning til sagen uden at nævne navne. Kan ikke se hvad det gavner.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:43   #46
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Jeg synes at den tråd er fin og som skrevet for, absolut på sin plads. Klienter hos kommunen/jobcenter har ikke tavshedspligt, men det har kommunen, derfor må man gerne omtale kommunens ansatte ved navne også på nettet.

Hvis man kommer med usande oplysninger kan man blive dømt for injurie.
En borger kan ikke stævne kommunens enkelt medarbejder men han/hun kan godt stævne kommunen.
En sagsbehandler kan hellere ikke stævne en borger for injurie, men han/hun kan bede kommunen om at få det gjort.
Sådan forholder det sig lovmæssigt.

Kun en dommer kan kræve hjemmesiden lukket og kun en dommer kan kræve udlevering af navne på dem som skriver på nettet.

Hvad med psykiateren Eva Blach, jeg synes at hun har været omtalt utroligt mange gange på K10, ved navn!. Så hvad er problemet med at skrive om andre som var med til at udlægge ens liv i tjenestens navn.

Det er ikke mange år siden at man kunne uden problemer få hos kommunen mange oplysninger ( også helt private ) om en som skulle eller som har behandlet ens sag, bla. om der var nogle klager på personen.

Personligt synes jeg at det var noget af det dummeste som en arbejdsgiver/kommunen kunne gøre og det var også farligt for en ansat.

For mig er det andres meninger i tråden som er interessante.
Jeg er ligeglad med navne på enkelte personer fordi min sag er afsluttet.
For mig er det nok at den tråd findes, fordi jeg ved at dem som har behandlet min sag læser K10 og de ved hvem jeg er.

Men hvis jeg var i Lottes sko ville jeg reagere præcis som hende, det er ens liv de har i sine hænder, for f......n da.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:47   #47
adbib
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2010
Indlæg: 496
Styrke: 14
adbib er rigtig godt på vej
Jeg kan bare ikke se et problem i at Lotte lægger de oplysninger ud. Vi er vel ikke så dumme at vi ikke kan forholde os kritisk til det Lotte ligger ud.
adbib er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:48   #48
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Hvem skal vurdere, hvornår det er rimeligt at lægge navne ud? For hvis det er op til den enkelte borger, så er jeg ganske sikker på, at det ikke altid bliver fair. Så kan det godt være, kommunerne heller ikke altid er fair, men behøver vi synke ned på det niveau også??

Jeg synes, det er langt under lavmålet anonymt at lægge navne ud, man kan jo sagtens skrive om sin sag og sin egen holdning til sagen uden at nævne navne. Kan ikke se hvad det gavner.
Jamen det gavner den enkelte der er endt op hos den navngivne og måske sidder i problemer til op over hovedet... og det er så den enkelte der selv afgør om man vil tage chancen med en sagsbehandler eller læge der kan såes tvivl om eller vil prøve at få en anden...

Vi skal jo lige huske at k10 er en side der er til for at hjælpe den enkelte borger der er kommet i klemme i systemet...og her er en generel holdning til problemerne ofte ikke til nogen hjælp... men hård kontant oplysning er ofte noget der hjælper en sag videre...

Der kan da findes mange eksempler på advarsler med navn hvis man bruger søgefunktionen... så denne tråd er da ikke uden fortilfælde...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:49   #49
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Men selvom tråden her ikke er uden fortilfælde, kan man vel godt være uenig.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-04-2011, 11:53   #50
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
Men selvom tråden her ikke er uden fortilfælde, kan man vel godt være uenig.
Ja det kan man da godt... men i denne tråd er det ikke emnet der er til debat det findes i forummet nedenfor hvis du vil starte en debat om rimelighed...

Hvis man ikke ønsker at se navnene kan man jo bare lade være med at klikke ind på tråden... det står jo enhver frit...

...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til Brev fra Jobcenter København Baldersgade. Kio Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 21 19-12-2011 11:56
"Sort" liste over sagsbehandlere buster Politik og Samfund 54 20-11-2011 23:41
Tjekliste over læger og sagsbehandlere i København på privat besked. Lotte68 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 13-04-2011 21:54
Jobcenter København sylter min sag! Hobbitten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 84 22-02-2011 21:36
Jobcenter København gennemgår 600 sygedagpengesager buster Politik og Samfund 1 19-11-2010 21:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension