K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-06-2013, 10:28   #1
wind
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2009
Lokation: Kbh omegn
Indlæg: 122
Styrke: 15
wind er ny på vejen
samboende uden fællesøkonomi.

Arbeder henimod at lave et lille bofælleskab for 3 voksne.

Har mødt et kærestepar hvor han er Fp og hun arbejder.

Han modtager Fp som enlig da de ikke har fællesøkonomi men deler seng husleje,el etc.

.Hvordan kan han omgåes reglerne for samboende ( 3000 kr ? De køber mad

hver for sig da hun er veganer.....

kan nogen henvise til en §§ ? så jeg i givet fald kan overleve med kommende høj husleje i ny boform.

Pf Tak
__________________
Husk : Handling gir forvandling !
wind er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 10:50   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Kæresteparret - eller i al fald personen på fp - har oplysningspligt tover for kommunen - den synes ikke overholdt - eller det er en and, du har hørt om?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 15:36   #3
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Det lyder ikke helt rigtigt, jeg og min kæreste har heller ikke fælles økonomi, men jeg bliver da modregnet i min fp pga. hans indtægt, om man har fælles økonomi er kommunen ret ligeglade med, det er den fælles folkeregisteradresse det drejer sig om, så enten er det lyv det du har fået at vide, ellers har de ikke samme folkeregisteradresse, og så snyder de jo
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-06-2013, 16:21   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er som før nævnt, den fælles adresse kommunen tager udgangspunkt i.

Så snart der er fælles adresse, uanset hvordan man indordner sig, så tolker de det som bidrag til hinandens underhold - bla fælles husleje/lys/gas/vand/el.
Det er KUN hvis man bor sammen med en eller flere man ikke kan gifte sig med, at man kan undgå reglerne - som hvis man fx bor hos forældre, søskende eller egne børn.

Hvis man vil lave en form for bofællesskab, og undgå reglerne. Så skal der være separat køkken/bad mm, så det er beviseligt, at man ikke deler fælles gryder, køleskab mm, og så skal der laves lejekontrakt til hver af beborene som skal godkendes af kommunen (og evt opgives hos SKAT).
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 11:02   #5
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Jeg bliver nødt til at korrigere her


Det er rigtigt kommunen tager udgangspunkt i fælles folkeregister adresse, og man bliver helt sikkert indkaldt til forhør på det grundlag...

Men det er ikke fælles folkeregister adresse der afgør om man er samlevende... det er begrebet om man bidrager til fælles husførelse...

Hvis vi nu lige ser bort fra dem der ikke kan blive gift eller registret par, som aldrig bliver betragtet som samlevende... he he mærkeligt sammensurium af love, to søskende f.eks der lever i bofællesskab må gerne... men 2 venner må ikke... politikere har knald i låget...

Det sagen drejer sig om er separate husholdninger... det betyder ikke man ikke kan dele køkken og bad i en bolig... men alt skal være opdelt og hver især skal købe selvstændigt ind, og man må ikke være sammen om madlavning eller rengøring... man skal selv lave mad og gøre rent efter sig selv, også i køkken og bad som man begge bruger... he he hvordan man finder sine egne nullermænd og ikke kommer til at fjerne en fremmed er et godt spørgsmål

Der skal være adskilt måler og afregning for strøm og varme...hvis man har hver sin kontrakt på en lejebolig...
Det kan også tænkes at den ene har en ejerbolig/lejebolig og lejer et værelse ud med adgang til køkken og bad... her skal der foreligge en kontrakt med et fast beløb til strøm og varme pr. måned ...men behøver så ikke have særskilte målere...

Så under strenge omstændigheder kan det godt lade sig gøre... men forvent at de borer vildt i alt for at finde en lille flig der lugter en anelse af fælles husførelse ...


...
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 11:15   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@Hexi du korrigere ingen, du skriver det samme, bare med dine ord - tror vi alle er enige
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 13:11   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mon nogen frivilligt betaler to gange husleje? Så den er man fælles om. Men spørg kommunen. Det er de faktisk forpligtede til - i al fald den, der er på offentlig forsørgelse.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 14:55   #8
Hexi
Lever på K10
 
Hexis avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-06 2007
Lokation: Bor i Bulgarien
Indlæg: 1.821
Styrke: 19
Hexi er ved at flytte ind på K10Hexi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
@Hexi du korrigere ingen, du skriver det samme, bare med dine ord - tror vi alle er enige
Det er altid dejligt når vi er enige

Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Mon nogen frivilligt betaler to gange husleje? Så den er man fælles om. Men spørg kommunen. Det er de faktisk forpligtede til - i al fald den, der er på offentlig forsørgelse.
Man er forpligtiget til at overholde de love og regler der gælder, når man er på offentlige ydelser... men man er altså ikke forpligtiget til at spørge dem om noget som helst...







....
__________________
Bor nu i Bulgarien... Et paradis for danske fattigrøve...

Sidst redigeret af Hexi; 04-06-2013 kl. 15:01.
Hexi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-06-2013, 14:59   #9
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ledighedsydelse gift/samboende raffe Spørgsmål ang fleksjob 14 01-07-2015 20:31
Samboende i udlandet phreakstein Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 28-03-2013 15:14
Samboende eller ej ?? Rajumi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 11 05-03-2010 22:12
Sats førtidspension flere samboende Jotsi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 16-02-2010 10:26
At være samboende som ftp Steen 53 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 02-03-2009 15:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension