K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-05-2013, 19:17   #1
skovby65
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2013
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
skovby65 er ny på vejen
Ftp

Puha har lige læst en masse om fp og bliver nu nervøs for min sag. Har været på kommunen og få lavet en rehabiliterings plan.
Hvad det så end går ud på. Venter pt på at blive kaldt til teammøde (tror det hed sådan ) har bedt en rådgiver være med som bisidder for kan ikke selv overskue det hele.
Var sidste sommer i et praktikforløb for at se hvormeget jeg kunne klare.Kunne klare mellem 5 og 9 timer om ugen med sygdom i mellem.Min praktikrådgiver sagde på et møde mellem praktikstedet og mig at sådan en som mig kunne de ikke bruge på arbejdsmarket.

En skam jeg ikke fik det på skrift..Har været til alle mulige undersøgelser også en kommune psykiater som har udtalt at jeg : er underlagt kronisk belastingstilstand bla betinget kronisk smerter, generaliseret angst/blandet angsttilstand herunder elementer af en kronificeret PTSD tilstand, usikker,ængestlig,selvusikker personlighedskonstitution , er grådlabil som han også skrev.Hyler for ingenting og orker ikke mere.

Har en prolaps som ikke kan operes og har smerter konstant.Har søvnproblemer pga smerter/angst.. Midt i mit eget sølle liv/helbred har min datter på 20 fået diagnose paranoid skizofreni hvilket har væltet min verden endnu engang. Ved ikke helt hvor meget det her giver mening for jer, men trængte bare til at losse af på "fremmed" hvilket mange gange er nemmer.

Har 2 teenager ved siden af min syge datter at tage mig af.

Dette er skrevet i nat men fik det lagt ind under blogs(har tilføjet lidt mere) siden (idag) fik jeg en opringning af min rådgiver som står for min ftp at pt så det ikke ud til at jeg får den.
Var før påske indlagt da jeg fik en lammelse i venstre side af hovedet og HAM kommunelægen ville ha tilladelse til at hente oplysninger fra sygehuset.
Fik også at vide i dag at jeg skal på reva til ny arbejdsprøvning pga sidste gang var der for meget sygdom.
Hvorfor fanden tror de der bliver søgt ftp ?So sagt orker snart ikke den kommune mere. Man skal fandme ha en stærk helbred for at være syg

Sidst redigeret af Webmaster; 30-05-2013 kl. 20:28. Årsag: Har lavet afsnit så folk bedre kan læse indlægget
skovby65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2013, 01:11   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Velkommen til..

Med en arbejdsprøvning der siger imellem 5 og 9 timer pr uge....ja der skal du nok ikke sætte næsen op efter en førtidspension...

Med de nye regler om fleksjob ja der kan man få sådan et helt ned til en eller to timer pr uge....

Du skal også huske på at det ikke er din(e) sygdom(me) som tæller om du er berettiget til en førtidspension...

Det er din arbejdsevne der tæller...og de vil gå rimeligt langt for at få målt den...

Så hvis du skal til en ny arbejdsprøvning på reva...så skal du huske at du ikke bare skal melde dig syg og blive hjemme...

Man skal altid møde op....også selv om det bare er for at sige at man ikke kan mere og må gå hjem...

Det eneste man får ud af at melde sig syg og blive hjemme...ja det er at kommunen vil have en i en ny arbejdsprøvning...

Vi ved alle godt at det kan være mere end svært at troppe op hver dag....men hvis man vil have den korteste tid i systemet og ikke bare arbejdsprøvning på arbejdsprøvning...ja så er man nødt til at møde hver evig eneste dag...og så må man de dage hvor man virkelig ikke kan...sige til dem at man går hjem igen...

Jeg ved ikke hvor meget du har fulgt med herinde så jeg skriver lige det jeg plejer....

Al kommunikation imellem dig og kommunen/jobcenteret skal forgå skriftligt....

Undlad at tale i telefon med dem....

Sørg for at du kan dokumentere alt...

Skal man til møde hos dem...ja så kan man optage mødet....og ja det er fuldstændigt lovligt ifølge straffelovens § 263 at optage møder man selv er en del af....og du behøver ikke at fortælle dem at du optager det...hvis du gør...ja så kan de faktisk afslå at du må optage...

Hvis du ikke har fået aktindsigt...så få det...så du selv kan se hvad der ligger i din sag...tro mig...man kan blive overrasket over hvad der ligger..

Der ligger en formular under nyttige links du kan bruge til aktindsigten...

Har du flere spørgsmål...så vær smart at blive i denne tråd så folk kan se hvad du har skrevet om dig selv...det vil hjælpe dem til at give dig bedre svar...

Lige ang denne tråd...man kan godt blive lidt forvirret over at du skriver i kategorien "Spørgsmål om fleksjob" og du kalder overskriften for FTP

Hvis du vil have tråden flyttet over i "Spørgsmål om førtidspension"...ja så skal du skrive det til mig så jeg kan flytte den...

Men ud fra det du har skrevet om din arbejdsevne..ja så passer tråden måske meget godt til fleksjobs kategorien...men det er op til dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-06-2013, 13:09   #3
skovby65
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 20-03 2013
Indlæg: 3
Blog Indlæg: 1
Styrke: 0
skovby65 er ny på vejen
Hej
Tak for dit svar og de gode ting du skriver kan jeg helt sikker bruge.
Ja vil gerne ha flyttet det til førtidspension. Og undskyld den røg i forkert kategori
Hilsen Skovby 65
skovby65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension