K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2014, 14:56   #11
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popia Se meddelelser
Endnu engang tak for alle jeres gode svar, nu har jeg meldt mig ud af a-kassen, jeg har muligvis et fleks job på begrænset tid i ca. 5md. er der nogen herinde der kan hjælpe mig,
da jeg ikke selv kan overskue hvor jer så står rent økonomisk, er det beder end den ledighedsydelse jeg får lige pt?
jeg er tilbudt 125 kr i timen, 6 timer om ugen men arbejdsgiver har mig i 8 timer, der er ingen pension, min hjerne fungere ikke optimalt så jeg har endnu ikke styr på hvad jeg skal betale ud over, at jeg selv skal indbetale til førtids pension er det ikke rigtigt ? men er der andet?? stor tak herfra.
Du bør kunne tale med fagforeningen om lønnen. Ved ikke hvad du mener med "Indbetale" til førtidspension. Det gør man ikke. Måske mener du fleksydelse, det er indbetalingsordning, man betaler til kommunen, hvor du så kan få "efterløn" (det hedder fleksydelse til fleksjobbere). Selve pensionsordning fra arbejdspladsen må du tale med dem om det, evt. med fagforeningen.

Sidst redigeret af curls; 01-03-2014 kl. 15:14.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2014, 14:57   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
mener du efterløn, for det er det enste du skal betale til som flekser og det er friviligt,

så vil jeg anbefale dig at være medlem af et fagforbund, ikke a kasse, så du kan få hjælp, hvis det går galt med dit job.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-03-2014, 16:48   #13
sannemus
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2009
Lokation: Odense
Alder: 61
Indlæg: 382
Styrke: 15
sannemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popia Se meddelelser
Endnu engang tak for alle jeres gode svar, nu har jeg meldt mig ud af a-kassen, jeg har muligvis et fleks job på begrænset tid i ca. 5md. er der nogen herinde der kan hjælpe mig,
da jeg ikke selv kan overskue hvor jer så står rent økonomisk, er det beder end den ledighedsydelse jeg får lige pt?
jeg er tilbudt 125 kr i timen, 6 timer om ugen men arbejdsgiver har mig i 8 timer, der er ingen pension, min hjerne fungere ikke optimalt så jeg har endnu ikke styr på hvad jeg skal betale ud over, at jeg selv skal indbetale til førtids pension er det ikke rigtigt ? men er der andet?? stor tak herfra.
6 timer på 125 kr. uden pension betyder omkring 19000 brutto inkl.fleksløntilskud..og så skal du betale skat..du betaler 8% i AM-bidrag af den løn, du tjener hos arbejdsgiveren, samt det din trækprocent siger..det kan oftest bedst betale sig at kommunen har fradraget, da der kommer mest ind derfra :-)

Du får et lille beskæftigelsesfradrag for samme beløb, som du betaler AM-bidraget af..kan ikke lige huske hvad % den er på pt..

Der bliver trukket 500 kr til ATP fra dit fleksløntilskud, men det er fratrukket, inden du får bruttolønnen på de ca. 19000…så ja, det kan godt betale sig..det er trods alt ca. 3300 brutto før skat ift. største ledighedsydels..så en 2000 kr.udbetalt..plus der så bliver sat lidt ATP ind for de timer du arbejder også af arbejdsgiveren..

Held og lykke med jobbet

Sidst redigeret af sannemus; 02-03-2014 kl. 16:51.
sannemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension