K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 04-10-2011, 11:20   #1
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
HJÆÆLP!! Sum v. dødsfald kontra kontanthjælp!

Hej, jeg håber nogen herinde kan hjælpe mig!!

Der er sket det tragiske at min mand (fra hvem jeg var separeret) og som er far til mine børn, er gået bort

Har så fundet ud af at ATP udbetaler en sum penge ikke kun til mine piger, men også til mig, ved det at vi ikke nåede at blive skilt!

Jeg er jo så NOGET bekymret for at der inden for den næste uge eller 2 vil komme 3 gange udbetaling til min konto!!!!

Børnenes penge må de da vel forhåbentlig ikke "ta" eller kræve jeg skal leve af?? eller hvad???

Og hvad med den sum jeg får???

Jeg har noget gæld her og der og kunne jeg bare få lov at betale det ud, så ville det hjælpe gevaldigt på vores økonomi!! Og taget i betragtning at halvdelen af gælden er noget der var fælles med min mand, så burde det være fair jeg brugt pengene på det!

Men men, hvad siger i?? hvad gør man???
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 11:31   #2
østerbro
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-06 2010
Lokation: københavn
Indlæg: 1.113
Styrke: 15
østerbro er rigtig godt på vej
jeg ville med det samme gå ned i banken med gælden og aftale at den skal indløses med din andel af summen så det ikke sættes ind på din nemkonto, dernæst oprette en børnekonto til resten.
jeg har ikke selv haft problemer med kontanthjælp og barnets konto.
østerbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 11:36   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det er jo en erstatning, så der burde gælde særlige regler... det vigtigste er nok at kunne bevise det, så sørg for at oprette en konto til formålet, så du kan bevise at det er de penge...

Gå ned og tal med din bank om det..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 12:27   #4
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
jeg er rimelig sikker på det beløb børnene får tilfalder dem.og regnes ikke med i din.men jeg kan huske forkert.er det dig der styre boet så kan du søge om begravelses hjælp
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 12:27   #5
heidi kastrup
Afhængigheds tegn af K10
 
heidi kastrups avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2011
Lokation: Brønderslev
Alder: 49
Indlæg: 381
Styrke: 14
heidi kastrup er ny på vejen
måske en ide at oprette en kreditorbeskyttet konto??? Så kan kommunen vel ikke røre dem??
heidi kastrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 12:29   #6
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Der er noget med at man kan få oprettet en særlig konto til erstatnings beløb, men hvad den hedder husker jeg altså ikke, gad vist om den ikke også kan bruges her??

Den gør at kommunen ikke på indregne de penge som værende likvidformue, = det røre ikke din KHJ.

Og ja en konto til dine børn hvor deres penge kan sættes ind, vil være super fornuftigt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 12:36   #7
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
På kontanthjælp er du forpligtet til at informere kommunen om ændrede økonomiske forhold. Det er korrekt, man kan få oprettet en speciel konto til mén-erstatning - en konto som der kan sættes ind på een gang. Det er jo mest for at kunne separere beløbet.Men kontakt kommunen, så kommer du ikke i klemme.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 12:43   #8
extra
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-06 2010
Indlæg: 782
Styrke: 14
extra er ny på vejen
Citat:
Der er noget med at man kan få oprettet en særlig konto til erstatnings beløb, men hvad den hedder husker jeg altså ikke, gad vist om den ikke også kan bruges her??
mener du en kriditor bestøttet konto
extra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 13:06   #9
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Den sum som du får kan aldrig blive betragtet som erstatning når i var seperaret mener jeg, den sum dine/jeres børn får kan og må kommunen ikke røre.
Jeg er lidt i tvivl om at kommunen kan finde på at sige din sum er arv, og derfor en sum du skal leve af..... Ring til din sagsbehandler eller ATP og hør dem ad ! ATP må kunne fortælle hvordan du skal forholde dig i forb. med kommunen, det er højst sandsynlig ikke første gang de skal udbetale til en seprareret ægtefælle *ss* Det ville jeg gøre
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2011, 13:22   #10
hboegelund
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 427
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
hboegelund er ny på vejen
Hej igen

Min far mente jeg skulle ringe til en advokat, så det gjorde jeg. Han var ikke i tvivl om at jeg var i min ret til at betale gæld ud med de penge.

Om det så skal gøres på en bestemt måde det ved jeg ikke....

bliver da "bekymret" med det i siger, men hvis min advokat siger sådan må han vel have noget at ha det i. Nogle af pengene går også til bidrag til begravelsen da den overstiger det beløb kommunen giver og hans familie ikke har nok penge.

men jeg bliver vel nødt til at kontakte kommunen.

Jeg vil lige pointere at jeg er IKKE arving, ved det at vi var separeret. Men der står i ATP lovgivningen at jeg er berettiget da vi ikke var skilt. Det er ikke arv som sådan. De eneste arvinger der er, er mine 2 børn.
__________________
Hilsen h

------------------------------------------------------

er lige startet på hvad der bliver en lang sej kamp til forhåbentlig et fleksjob!
hboegelund er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjæælp Tessi.. Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 06-07-2013 08:44
Fleksydelse kontra kontanthjælp didras Spørgsmål ang fleksjob 18 05-04-2013 21:33
dødsfald hvad gør man enborger Alt det andet 4 12-03-2013 23:32
Hjæælp:'( Susanm At søge førtidspension 18 13-12-2012 09:34




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension