K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-07-2009, 13:48   #11
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Sender dig et stort.

Og håber du er frisk nok til at kunne cykle på fredag.. Men kender det sun-lady, spænding og bekymring kan sætte gang i migræne. Krydser alt for at det går.

Husk at holde os opdateret.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2009, 15:57   #12
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Pyh det var en hård omgang. Det tog over en time hos neurologen, og jeg var totalt smadret bagefter. Det sidste kvarter eller så, var det som om det hele foregik i slowmotion, og at det slet ikke var mig der var der. Jeg kan dårligt huske hvad han spurgte om, men jeg tror ikke hans udtalelse til kommunen støtter en pension. Han mente vist der var masser af behandlingsmuligheder tilbage. Problemet var bare at jeg ikke kunne huske alle de ting min egen læge og jeg har prøvet, og de oplysninger har han jo ikke adgang til.

Jeg havde ellers prøvet at ringe til min læge om torsdagen, netop for at høre ad hvilke ting vi egentlig har prøvet, og hvad resultaterne var, men de havde lukket fordi de er ved at flytte. Øv!

Men ellers må jeg jo lige ned omkring min læge senere, og få ham til at skrive en list over alle de ting der er afprøvet, og så sammenligne den med neurologens kommentarer. Jeg er spændt på at læse hvad han har skrevet, men jeg regner ikke med det er noget godt - set med mine briller.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-07-2009, 20:53   #13
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Så har jeg modtaget neurologens kommentarer. Fem tætskrevne A-4 sider, hvor jeg kun forstår ca halvdelen. Men som jeg læser det, er det ikke helt så ringe endda. Dog er der rig mulighed for at kommunens lægekonsulent kan tolke det i flere retninger - så vidt jeg kan læse. Så nu må jeg bare afvente hvad lægekonsulenten og sagsbehandleren når frem til. Synes den form for ventetid er dræbende, og det er meget fremmende for migrænen. I hvert fald har jeg nu haft "fornøjelse" af den mere eller mindre hver dag, siden besøget hos neurologen.

Neurologen nævner faktisk at stress forårsaget af "systemet", som han så smukt formulere det, er en væsentlig faktor i forhold til mine helbredsmæssige problemer. Og det har han så sandelig ret i!
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-07-2009, 09:47   #14
Danni
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 63
Indlæg: 6
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Danni er ny på vejen
Det vil sige at man skal direkte fra sygedagpenge i revalidering, fleks eller andet og ikke bare på kontanthjælp. Nogen som ved hvilken § det står i?????
Danni
Danni er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 10:26   #15
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Det er længe siden jeg har skrevet om min sag her, men jeg har simpelthen ikke haft overskud. Jeg nærlæste neurologens udgydelser og fik hjælp til at oversætte de passager jeg ikke kunne forstå. Det viste sig at han egentlig sagde at jeg bare bildte mig ind at jeg havde migræne, og jeg i virkeligheden slet ikke ønskede at komme af med den.

Efter at have talt med min egen læge - som virkelig var dybt rystet over neurologens udtalelser - fik jeg en ny henvisning hos en anden neurolog. Min egen læge forlangte simpelthen en second opinion.

Ham har jeg så været hos to gange nu. Og tænke engang - første gang jeg var hos ham - det første han sagde var at han da sagtens kunne hjælpe mig. 15 min efter gik jeg derfra noget omtumlet og skeptisk med en recept i hånden. Han var ikke i tvivl om at jeg virkelig havde voldsomme migræneanfald, selvom han ikke ville kalde det migræne. Men han var ikke i tvivl om at der er en fysisk årsag, og han kendte en ny medicin som rent faktisk kan hjælpe. Eller ny medicin er det ikke, men forholdvis nye undersøgelser viser at epilepsimedicin kan i visse tilfælde hjælpe.

Og han fik ret!

Mine anfald er mindsket betydeligt, hvilket betyder at jeg meget snart kan raskmeldes, så jeg igen kan søge fleksjob. Ikke at der er så forfærdelig mange jobs at søge, men pyt nu med det, for mine forfærdelige hovedpiner er mindsket så meget at jeg igen man leve med dem, og så er alt andet lige gyldig.

Men tænk engang hvor frygtelig det ville være, hvis jeg havde fået sat et brændemærke i panden hvor der stod: "Hun er bare hypokonder og vil ikke arbejde!" Godt min egen læge ikke ville gå med til den udtalelse, fordi han kender mig bedre end som så!
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:13   #16
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Sun-Lady tillykke hvor er det fedt jeg har også prøvet den epilepsi medicin men desværre uden så god virkning så er rigtig glad på dine vegne , tror man skal have prøvet at leve med evig hovedpine før man fatter hvor enervende og distraherende det kan være, for slet ikke at tale om hvis man en dag vågner op og er nogenlunde fri for hovedpine , så kan man dårligt glæde sig over det går bare og tænker gad vide om det holder... så det er rigtig godt at du kunne få hjælp af den medicin

Og når du er ovenpå igen (husk at det tager sin tid at komme sig ) så er det op på hesten igen og ud og søge job., ikke vente på jobcenteret for dem får man ikke meget ud af ...

Og sikke da en idiot den special læge det viser hvor vigtigt en second opinion kan være , jeg har også lige været til en second opinion hos en anden special læge desværre med det sammen resultat som ved den første , men det er der nu også fordele ved er færdig med at håbe at det var en fejl ved nummer et = bedre indstilling til at lære at leve med det og ikke mindst så er der nu to special læge erklæringer i den videre sag til kommunen

Og når det så som hos dig viser sig at nummer et læge var en spasser og man får fjernet en så tyngende etiket fra sig og oven i købet kan få noget der hjælper så må det vist siges at være perfekt .. held og lykke i din jagt på fleksjob
  Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 12:37   #17
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hvor herligt, at du fandt den rette hjælp og ja, hurra for din egen læge som ikke bare bøjede sig for en kollega -men brugte sin egen sunde fornuft

Må altså også bare lige sige LOL for dine videoer af Simons Cat. Det er PRÆCIS sådan det er at være katteejer(har selv 8 af slagsen + en stor hund) og har forlængst opgivet at få vores hjem til at ligne noget fra Bo Bedre

Til gengæld er her altid liv i huset -det kender du nok


Held og lykke m jobsøgning
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 13:53   #18
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ej hvor godt sun-lady, håber din migræne forbliver på et minimum!!!!

Jeg har fået ny computer, så din email forsvandt sammen med din emailadresse, det er derfor jeg ikke har skrevet tilbage...det er noget af et projekt at få div adresser mm ind i systemet igen, suk.

Jeg har haft migræne et par gange i mit liv, og mere rædselsfuld hovedpine skal man da lede længe efter - troede første gang at jeg skulle dø, eller det var en hjerneblødning, eller det der var værre!!!
Kan stadig gyse ved tanken!!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-10-2009, 14:36   #19
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Tak skal I ha'! Ja det er helt vidunderligt at vågne op og IKKE have hovedpine. Det er en helt ny og anderledes fornemmelse som jeg ikke har prøvet længe

Men nu bliver det så meget spændende om jeg ryger direkte tilbage på kontanthjælp når jeg bliver raskmeldt igen. Det er jeg meget spændt på. Ved sidste møde nævnte min sagsbehandler noget om, at jeg så skulle over på ledighedsydelsen, men det er jo nok bare fordi hun ikke lige har sat sig ind i hvilken ydelse jeg kom fra. Jeg turde ikke spørge ind til det - kan hurtig nok få de dårlige nyheder, og lige nu nyder jeg bare at jeg kan leve med min migræne igen
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-10-2009, 09:40   #20
sun-lady
Afhængigheds tegn af K10
 
sun-ladys avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-01 2006
Lokation: Horsens
Alder: 67
Indlæg: 320
Styrke: 19
sun-lady er ny på vejen
Har lige talt med min læge her til morgen, og han agter ikke sende status ind til kommunen sådan lige med det samme, selvom de har bedt om det. Så det med at blive raskmeldt, bliver i hvert fald ikke før efter han har set mig d. 5. november. Der er noget med blodtrykket han godt lige vil have styr på, og så er der den der diabetes 2 som han heller ikke er helt tilfreds med. Så det vil han godt lige have ordentlig undersøgt, inden han sender en status til kommunen.

Rart med en læge der er grundig og som ser på helheden.
__________________
/Solveig
http://basiscat.dk/
sun-lady er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ny sygemelding jasch Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 23 27-10-2013 10:22
Oplysning om sygdom ved sygemelding på kontanthjælp. BubberDK Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 10 13-12-2012 16:13
Aktivitet under sygemelding på kontanthjælp? Adi_k Dit og Dat 3 20-05-2011 03:29
Sygemelding under sygemelding Susanne2412 Alt det andet 16 08-12-2010 20:53
Principafgørelse om: kontanthjælp - sygemelding - fleksjob - særlig ydelse Admin Pluto Nyt fra Ankestyrelsen 0 04-08-2007 22:55




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension