K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-03-2012, 14:55   #1
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Statusattest fra lægen

Hej

Vil blot høre hvad lægen må/skal skrive i en statusattest?

Går ud fra at hun må skrive hvordan jeg har det generelt fysisk og psykisk, men ikke hvorfor jeg har det sådan eller hvordan? Altså må hun skrive at jeg har det psykisk ad H til fordi jeg er presset pga. kommunen?

Venligst fra Eva
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 15:04   #2
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg tror at det afhænger af hvad kommunen spørger om i attesten.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 15:50   #3
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg tror at det afhænger af hvad kommunen spørger om i attesten.
Jeg tror blot de har bedt om en status rapport. Tror ikke de har bedt om nogen specifik udtalelse. Kan de da det?
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 16:54   #4
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Evaave Se meddelelser
Jeg tror blot de har bedt om en status rapport. Tror ikke de har bedt om nogen specifik udtalelse. Kan de da det?
Ja der følger altid spørgsmål med fra kommunen til lægen, det gjorde der også i min ved det fordi at lægen har fortalt mig hvad spørgsmålene var.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 17:19   #5
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Ja der følger altid spørgsmål med fra kommunen til lægen, det gjorde der også i min ved det fordi at lægen har fortalt mig hvad spørgsmålene var.
Det er jo ret interessant, så skal jeg da lige ringe til min læge igen og spørge hende, hvad der helt præcist står i brevet fra kommunen. Hun sagde nemlig at hun mente, at det ville være en ide, at jeg igen igen igen blev sendt til psykiater, men jeg er bange for at kommunen så vil bruge det mod mig og ærlig talt så er jeg SÅ træt af at få vredet min hjerne, synes den er på overarbejde nok i forvejen og psykiaterne kan jo ikke længere hjælpe mig medicinsk, så hvad skulle jeg få ud af at gå til psykiater. Skulle jeg noget, så skulle jeg til psykolog, men de kan jo heller ikke hjælpe mig med at få en pension...nåh, men måske skulle jeg alligevel sige ja til psykiater, jeg skal bare være sikker på at kommunen så ikke tolker det som at min læge stadigvæk mener der er behandlingsmuligheder.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 17:20   #6
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
en staus fra egen bruges som regel hvis man er i et behandlingsforløb
så kommunen kan vurdere om der er udsigt til man bliver rask eller har fået det bedre

egen læge får jo alle oplysningerne tilsendt fra andre læger og kan derfor lave en status

i fleks eller pensions sager bliver der så hentet en special erklæringer fra speciallæge
da i alle sager til fleks eller pension vil kommunen ikke nøjes med en status fra egen læge
da egen læge aldrig sætter folk i lang behandling, men netop sender folk til speciallæge
psykiater er foreksempel en speciallæge
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 17:22   #7
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis din psykiater ikke har skrevet alle behandlingsmuligheder er udtømte og din funktionsevne er stærkt nedsat og en arbejdsprøvning
så er der langt til en pension
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 17:50   #8
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
en staus fra egen bruges som regel hvis man er i et behandlingsforløb
så kommunen kan vurdere om der er udsigt til man bliver rask eller har fået det bedre

egen læge får jo alle oplysningerne tilsendt fra andre læger og kan derfor lave en status

i fleks eller pensions sager bliver der så hentet en special erklæringer fra speciallæge
da i alle sager til fleks eller pension vil kommunen ikke nøjes med en status fra egen læge
da egen læge aldrig sætter folk i lang behandling, men netop sender folk til speciallæge
psykiater er foreksempel en speciallæge
Jeg har en speciallægeerklæring hvori der står at der er tale om ADD og holdepunkter for en emotionel ustabil personlighedsstruktur. Hvad angår behandlin, mener jeg(altså psykiateren) at Eva har forsøgt relevant farmakologisk behandling for sine ADD-symptomer og har også modtaget en del psykologisk behandling, men uden at der har været tydelig effekt af disse behandlingstiltag. Jeg finder det ikke særlig sandsynligt, at yderligere farmakologisk behandling eller behandling i øvrigt med bare en vis sansynelighed vil kunne medføre markant bedring i Evas psykiske tilstand eller funktionsniveau og jeg vil derfor konkludere, at behandlingsulighederne for alle praktiske formål er udtømte. Evas funktionsniveau vurdere jeg som markant nedsat, og det er min vurdering, at Evas funktionsevne i forhold til et hvilket som helst erhverv er reduceret til det betydelige.

Så jo jeg har de papir i orden og min egen læge har også meddelt at hun ikke har flere behandlingstilbud til mig.

Så tænker jeg, at det er det hun skal skrive i en statusattest.

Jeg tænker bare at hvis man skulle stille spørgsmålstegn ved den speciallægeerklæring, så må kommunen vel bare sørge for en second opinion...men ved ikke om jeg skal give dem det forslag på kommunen.

Og tak for svar
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 17:54   #9
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
hvis din psykiater ikke har skrevet alle behandlingsmuligheder er udtømte og din funktionsevne er stærkt nedsat og en arbejdsprøvning
så er der langt til en pension
Jeg har ikke været i arbejdsprøvning fordi de jobkonsulenter, der skulle hjælpe mig med at finde et erhvervssted har vurderet at jeg er for skrøbelig til at sende mig ud...så det er der den ligger og flyder, hvilket er kæmpe frustrerende.

Det vil sige at kommunen holder på, at jeg skal i arbejdsprøvning, men samtidig er der ikke nogle af de steder de sender mig hen, der vil sende mig i arbejdsprøvning, hvad pokker skal man stille op med den slags?
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-03-2012, 18:05   #10
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
hov der skulle have stået UBETYDELIGE i mit tidligere svar..ups en ret vigtig ting, det U dér.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statusattest Jasmina Alt det andet 15 21-02-2013 01:27
Statusattest christiane Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 4 30-10-2012 12:29
Statusattest Makao Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 2 21-08-2012 22:20
statusattest mand Alt det andet 0 05-01-2012 17:24
Statusattest Hanna Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 12-11-2010 16:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension