K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-06-2013, 21:56   #1
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Mangler indput til jobsøgning

Der jo nye regler og hvad skal og kan man sende med i en uopfordtet ansøgning ?

Er der noget der hedder flexbevis mere?

Jeg skal søge job fra 5-6 til 12 timer . min arbejdsevne er ca10timer.

Da jeg ikke selv har job ønsker ikke har nogle særlige evner,har jeg tænkt på at skrive noget i stil med forfaldene arbejde der tager hensyn til skånebehovene.
Aner bare ikke hvordan man skriver det på en spiselig måde ,Jeg føler mig vildt pradset og stresset over at have fået et skema ,hvor jeg skal notere hvor jeg søger ,hvilken stilling og tilbagemelingen.

Der plads til 20 - jeg aner ikke hvad der er bag de lukkede døre og føler mig prasset til at søge køkken job jeg ved jeg ikke kan klare.

Hvad er der ellers jeg magter ikke store stæder med mange mennesker.Det virkelig svært når man ikke føler man har noget at byde på.
Håber nogle vil komme med nogle bud på hvordan jeg bedst gør det.

Tro jobcentret har opgivet mig de har ikke villet tale om sidste arbejdsprøvning der sluttede i januar.kun samtale ved anden aktør. og så et måde hos jobkunsulent 6 måndre efter .
som gav mig opgaven at søge uopfordret.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 16:18   #2
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der jo nye regler og hvad skal og kan man sende med i en uopfordtet ansøgning ?

Er der noget der hedder flexbevis mere?

Jeg skal søge job fra 5-6 til 12 timer . min arbejdsevne er ca10timer.

Da jeg ikke selv har job ønsker ikke har nogle særlige evner,har jeg tænkt på at skrive noget i stil med forfaldene arbejde der tager hensyn til skånebehovene.
Aner bare ikke hvordan man skriver det på en spiselig måde ,Jeg føler mig vildt pradset og stresset over at have fået et skema ,hvor jeg skal notere hvor jeg søger ,hvilken stilling og tilbagemelingen.

Der plads til 20 - jeg aner ikke hvad der er bag de lukkede døre og føler mig prasset til at søge køkken job jeg ved jeg ikke kan klare.

Hvad er der ellers jeg magter ikke store stæder med mange mennesker.Det virkelig svært når man ikke føler man har noget at byde på.
Håber nogle vil komme med nogle bud på hvordan jeg bedst gør det.

Tro jobcentret har opgivet mig de har ikke villet tale om sidste arbejdsprøvning der sluttede i januar.kun samtale ved anden aktør. og så et måde hos jobkunsulent 6 måndre efter .
som gav mig opgaven at søge uopfordret.
Ja du henvender dig til jobcenteret og beder om dit fleksjobbevis.. Det fortæller ikke meget om dig, men dine skånehensyn er beskrevet.. Samtidigt er det et bevis på at du er tilkendt fleks.

En uopfordret ansøgning er aldrig nem. Men det er altid en god idé, at sætte sig ind i HVAD firmaet overhovedet laver. Evt. ved at google eller læse deres evt. hjemmeside.
Tjek om der overhovedet er opgaver i firmaet du kan udføre.. Er der ikke det, så gå til næste firma. Der er ingen grund til at få flere afslag end højst nødvendigt.

Indflet små bemærkninger som er MÅLRETTET til firmaet. Det viser at du har sat dig ind i hvad de laver, og at det ikke bare er en dødsyg standard ansøgning fra kopimaskinen.
Find ud af hvem du skal stille ansøgningen til. Det ser godt ud hvis kan sætte personens navn på.. Skriv IKKE: "Til rette vedkommende " ;-)

Skriv IKKE din livshistorie, og heller ikke hvad du IKKE kan. Men skriv at du har de og de skånehensyn.

Få en eller flere til at gennemlæse din ansøgning INDEN du sender den.. 4 øjne ser bedre end 2 ;-)

Det er okay at lave stavefejl, men en ansøgning har "desværre" større chancer hvis arbejdsgiveren ikke skal gætte sig frem. Så få evt. hjælp til at rette de "værste" fejl.
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 20:35   #3
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mik16 Se meddelelser

En uopfordret ansøgning er aldrig nem. Men det er altid en god idé, at sætte sig ind i HVAD firmaet overhovedet laver. Evt. ved at google eller læse deres evt. hjemmeside.
Tjek om der overhovedet er opgaver i firmaet du kan udføre.. Er der ikke det, så gå til næste firma. Der er ingen grund til at få flere afslag end højst nødvendigt.

Indflet små bemærkninger som er MÅLRETTET til firmaet. Det viser at du har sat dig ind i hvad de laver, og at det ikke bare er en dødsyg standard ansøgning fra kopimaskinen.
Find ud af hvem du skal stille ansøgningen til. Det ser godt ud hvis kan sætte personens navn på.. Skriv IKKE: "Til rette vedkommende " ;-)

.
Det er lige alt det der for arbejde jeg slet ikke orker,hver gang jeg forsøger går jeg lige fram i slow mode jeg orker det bare ikke jeg aner ikke hvor jeg skal starte .

Det meningen jeg skal opforter arbejdspladser til at oprette en stilling til mig men jeg aner ikke hvad jeg skal og kan tilbyde dem,så det er noget håbeløst syntes jeg.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 20:51   #4
mik16
Talknuseren
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2011
Lokation: Lolland
Alder: 67
Indlæg: 1.272
Styrke: 15
mik16 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Det er lige alt det der for arbejde jeg slet ikke orker,hver gang jeg forsøger går jeg lige fram i slow mode jeg orker det bare ikke jeg aner ikke hvor jeg skal starte .

Det meningen jeg skal opforter arbejdspladser til at oprette en stilling til mig men jeg aner ikke hvad jeg skal og kan tilbyde dem,så det er noget håbeløst syntes jeg.
Måske var det en idé at bede om at komme til anden aktør.. Du har ret til det hver 6 måned du går ledig.

Dem jeg kender til, bruger meget af tiden på at hjælpe med de uopfordret ansøgninger.

Der er jo ingen siger at du skal være dér i mange timer hver dag. ;-)
mik16 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-06-2013, 21:15   #5
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Jeg har været der hos anden aktør ca en gang om året i gemmen 9 år .

Jeg ryger bare til bage med besked om at ikke var muligt at finde noget job på grund af mine mange skånehendsyn og det lave time tal.

Det lave time antal er måske ikke å stor for hentning nu efter reformen,men jeg er ikke meget værd mere.

ved sidste møde blev der sagt at der ikke var grung til at sende mig til anden aktør,da det jo ikke rigtig gav resutater.
og så fik jeg skemaet i hånden til at notere hvor og hvad jeg har søgt til nøste gang,samt en sedel om at kikke/lukke ind på jobnet en gang om ugen der ville så stå en dato for seneste luk ind det gør der bare ikke-det måske efter 15 sep.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 20:38   #6
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Så der gået to måneder siden jeg fik besked på at det jo ikke gav esutater at sende mig til anden aktør.

Og hvor er jeg så nu hos 2 AKTØR

Jeg har så svært ved at samle tankerne om det jeg skal når jeg er der,at jeg slet ikke kan formulere noget ,så jeg laver hjemme arbejde skriver lidt i hånden skriver det om og omformulere og om igen så jeg også kan læse det når jeg har glemt hvad der står ,det noget at en pojekt.

Så kan jeg taste det ind den dag jeg skal være der ,men i dag fik jeg ingen ting ud af at være der skriv Resume jo tak men af hvad

af alt det jeg har lavet som jeg ikke kan mere ?

Når jeg sidder der har jeg det fuldstændigt som den gang jeg gik i skole,og lærene stod og kikkede en over skuldren ,hvor man havde mest lyst til at skrige HJÆLP men fik en masse røde streger og bare fik besked på at prøve igen

Så i dag sad jeg og tude bag skærmen to timer ,spildt tid og resten af dagen hjemme har ikke været meget bedre

Jeg har haft en hård uge så havde ikke fået skrevet noget hjemme fra derfor gik jeg helt i sort,og overvejer om jeg virkelig skal have lykkepiller eller linde for at klare at være hos anden aktøre.for jeg magter det bare ikke

Jeg hader i hverfalat have det sådan her.En mega fiasko
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 21:37   #7
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af c.l.e.o. Se meddelelser
Der jo nye regler og hvad skal og kan man sende med i en uopfordtet ansøgning ?

Er der noget der hedder flexbevis mere?

Jeg skal søge job fra 5-6 til 12 timer . min arbejdsevne er ca10timer.

Da jeg ikke selv har job ønsker ikke har nogle særlige evner,har jeg tænkt på at skrive noget i stil med forfaldene arbejde der tager hensyn til skånebehovene.
Aner bare ikke hvordan man skriver det på en spiselig måde ,Jeg føler mig vildt pradset og stresset over at have fået et skema ,hvor jeg skal notere hvor jeg søger ,hvilken stilling og tilbagemelingen.

Der plads til 20 - jeg aner ikke hvad der er bag de lukkede døre og føler mig prasset til at søge køkken job jeg ved jeg ikke kan klare.

Hvad er der ellers jeg magter ikke store stæder med mange mennesker.Det virkelig svært når man ikke føler man har noget at byde på.
Håber nogle vil komme med nogle bud på hvordan jeg bedst gør det.

Tro jobcentret har opgivet mig de har ikke villet tale om sidste arbejdsprøvning der sluttede i januar.kun samtale ved anden aktør. og så et måde hos jobkunsulent 6 måndre efter .
som gav mig opgaven at søge uopfordret.


jeg bedt min SB at lave flexjobbevis og hun sendte til mig et par stk og jeg går til firma og afleverer den til dem... men hun sagde ikke til mig hvor mange job jeg skal søge..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 21:54   #8
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Har du ikke et cv på jobnet?

Det bliver jo hvis ikke det allerede er et krav til fleksjobbere, at have et aktivt cv på jobnet med login med Nemid.

Der står jo hvad du er god til - og fremhæv ALTID det og råb ikke for højt med alle skånehensyn med det samme - dem kan du komme med til jobsamtalen :-)
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 22:47   #9
Ida
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Indlæg: 389
Styrke: 18
Ida er ny på vejen
Kram herfra

Kære CLEO
Vil bare sende dig et opmundrenede kram. Du skriver selv "Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv." og

"Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den"
Den tredje udvej findes også for dig ;-)
Ida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2013, 23:49   #10
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ida Se meddelelser
Kære CLEO
Vil bare sende dig et opmundrenede kram. Du skriver selv "Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv." og

"Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den"
Den tredje udvej findes også for dig ;-)
Jo Tak fortiden føler jeg mig mere død en levende.

Jeg har skam CV på jobnet men vi skal lave et nyt cv på deres nåde og så skal det sendes ud til ca 100vis af firmaere de har i deres database.de fyres bare afsted

Smart når man oven i skal sælge sig selv ved at skrive mulighed for op til 3 månedre praktik uden beregning og at man er på så få timer så der mulighed for bonus på 25.000kr efter 6 måndres ansættelse
Det jo ikke mine evner jeg skal sælges på ,men ok det ville også være et dårligt tilbud,så jeg er temmelig negativ og føler mig ubrugelig udulig og mega udkørt/afbrandt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobsøgning med fleksbevilling Kalevala Spørgsmål ang fleksjob 4 12-01-2013 20:34
Jobsøgning - flexjob KLUMPFODEN Spørgsmål ang fleksjob 6 13-04-2012 11:47
Fortrinsadgang ved jobsøgning §ABC Spørgsmål ang fleksjob 11 05-02-2012 19:36
hjælp til lidt indput pinballs Alt det andet 10 09-05-2010 10:02
fleksjob og jobsøgning Bibliotricen Spørgsmål ang fleksjob 4 30-10-2009 21:18




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension