K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-06-2010, 10:23   #31
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Nemlig, til sidste indlæg.

Derfor kan de ikke forlænges fra dato til ansøgning på en §17.
Er heller ikke sikker på at man kan vedlægge yderligere dok. når først ansøgning er indgivet. Tjek evt dette med sagsbehandler, og eller ankestyrelse.

Vedr. ressourceprofil, er det sidste afsnit "samlet vurdering".
Her står så begrundelse for hvorfor sagsbehandler IKKE vil indstille efter §18(tror det sakl forelægge, ellers ingen logik, at borger selv må søge).

VH Popiae

Tak for din tilbagemelding Popiae.

Vedr. RP "samlet vurdering", skriver sagsbehandler ikke begrundelse for ikke at indstille efter §18. Der står faktisk intet nævnt om pension i beskrivelsen,
ej heller min fars ønske herom.

Sagsbehandler skriver bla.

Der er ikke planlagt yderligere undersøg.
A vurderes på nuv. tidsp. at have væsentlig nedsat funktionsniveau, hvilket selvfølgelig påvirker hans arbejdsniveau (sidstnævnte er en meget bred formulering og ordet selvfølgelig virker sådan lidt tilfældeligt og overflødigt i denne sammenhæng)

Det vurd. ikke realistisk, at A kommer i bedring samt nærmere arb.mark. , sålænge det er uafklaret, hvad han fejler og sålænge han er plaget af de smerter i muskulaturen.

Som A har det nu vurderes det ikke realistiskpå nuvær. tidsp. at der vil kunne iværksættes nogen foranstaltninger der vil kunne føre til, at A kan vende tilbage til det ordinære arb.mark., grundet at han med besværlighed gennemførte 3 t. beskæft. om dagen, og mener ikke selv, at han vil kunne leve op til de krav, der er på arb.mark.

Som det fremgår af sagsbehandlers vurdering er en §17 ikke oplagt at søge, hvofor det vækker undren, at min far opfordres hertil.


Vh. Huong
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 13:10   #32
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Problemerne i sagen er, at der gentagne gange står "på nuværende tidspunkt".

Det åbner mulighed for forbedring af arbejdsevnen i fremtiden og dermed afslag på pension.

Eneste mulighed er lægepapirer, hvor der står noget i retning af "varigt og uden behandlingsmulighed".

Så tjek lægepapirerne og hvis der står noget i retning af ovenstående, så bør sagsbehandlerens skrivelse ændres/kommenteres/ankes.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 16:14   #33
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Tja, hvis behandlingsmulighederne ikke er udtømte, så må jeg også indrømme, at der ikke er den store ide i at søge om pension.

Og det er formentlig også grunden til sygedagpengestoppet (metoden i den forbindelse er slet ikke i orden, men det forklarer måske grunden).

Hvis han endnu ikke er afklaret, så er det meget svært at finde frem til en permanent forsørgelse, da ens helbred så skal være stationært - og hvis behandling/diagnose osv. ikke er afklaret endnu, så er det meget svært at påstå det.

Så hvis det økonomiske kan holde til det, så tror jeg i gør helt ret i at tage udredningen som den kommer, og så sørge for at der bliver søgt, eller selv søger, når i har nogle lægers ord for, at nu bliver det ikke bedre (det må godt blive værre, selvom det selvfølgelig ikke er noget man håber på)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2010, 16:39   #34
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Vedr at sagsbehandler ikke vil indstille, vil jo fremgå, hvis I ansøger efter §17.

I skal stadig sørge for at ressourceprofil er et billedet af virkeligheden, også samlet vurdering, når der vildledes.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 10:47   #35
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Tusind tak til Zuza, Andersine og Popiae..

Er på vej ud af døren, så det bliver lige et ultrakort indlæg.
Min far skal til reumatologen idag - krydser fingre... Skal nok skrive om hvordan det er gået.
Og mht. §17, så har vi besluttet at tage den seje kamp på kontanthjælp.

Igen tak for jeres gode råd. I har været en kæmpe støtte.
Når overskuddet melder sig, og jeg har fået lidt mere styr på sagen, håber jeg at kunne give alle de fantastiske mennesker herinde noget igen
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 10:04   #36
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Nogen som kender reumatolog Hans-Jakob Haga?...

Vi var hos Reumatologen Hans-Jakob Haga i Esbjerg i mandags. Undersøgelsen tog under 20 min!? Og der blev ikke sagt meget.
Konklusionen blev, at der umiddelbart ikke var symptomer på nogen gigtlidelse, men at reumatologen gerne ville se flere blodprøver.

Havde ellers hørt, at en sådan undersøgelse skulle være ret så grundig og knap så hurtig overstået? Der kan selvfølgelig være individuelle forskelle afhængig af undersøgelsens formål, men hvad er jeres erfaringer?
Vi tog i hvert fald hjem med en noget blandet og flad fornemmelse.
Han var en rigtig venlig læge, men meget fåmælt.

Tirsdag skulle jeg så melde tilbage til kommunen, om min far ville søge pension jvf. §17. Dette har vi afvist.

Samme eftermiddag døde min farmor, så min far er helt nede i kulkæderen. Kan mærke at han er ved at opgive...

Vi er blevet lovet, at der kommer en skriftlig afgørelse om få dage.
Så skal der klages...
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2010, 21:28   #37
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg var afsted til reumatolog for nylig også i Roskilde. det gik også stærkt, men jeg følte at han var grundig alligevel og han fik mange ting med, jeg blev også sendt til flere omgange blodprøver.
Jeg følte det var en rar oplevelse. Måske også fordi jeg blev troet på når jeg fortalte om mine lidelser..
jeg kender ikke jeres reumatolog, men der kommer måske andre forbi.
kondolere med tabet af din farmor. og sender jer mange tanker.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 01:37   #38
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hvor trist.

Og ikke lige det man har brug for.
Men god vind til jer.

Godt din far har dig.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 04:23   #39
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hnb Se meddelelser
Vi var hos Reumatologen Hans-Jakob Haga i Esbjerg i mandags. Undersøgelsen tog under 20 min!? Og der blev ikke sagt meget.
Konklusionen blev, at der umiddelbart ikke var symptomer på nogen gigtlidelse, men at reumatologen gerne ville se flere blodprøver.

Havde ellers hørt, at en sådan undersøgelse skulle være ret så grundig og knap så hurtig overstået? Der kan selvfølgelig være individuelle forskelle afhængig af undersøgelsens formål, men hvad er jeres erfaringer?
Vi tog i hvert fald hjem med en noget blandet og flad fornemmelse.
Han var en rigtig venlig læge, men meget fåmælt.

Tirsdag skulle jeg så melde tilbage til kommunen, om min far ville søge pension jvf. §17. Dette har vi afvist.

Samme eftermiddag døde min farmor, så min far er helt nede i kulkæderen. Kan mærke at han er ved at opgive...

Vi er blevet lovet, at der kommer en skriftlig afgørelse om få dage.
Så skal der klages...
Jeg har selv haft været hos haga, og jeg syntes han var en yderst rar og god læge, jeg var der dog også kun lidt under 20 min, men han kom hele vejen rundt, han sagde heller ikke så meget mens han undersøgte mig, men han fortalte hvad han gjorde og hvorfor, og han sluttede af med at fortælle hvad jeg fejlede, men jeg havde så også været til alle tænkelige speciallæger, hele vejen rundt, for alle slags sygdomme, inden jeg kom til ham, så alt andet var udlykket inden. Så jeg har kun ros til overs for ham.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2010, 08:52   #40
hnb
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2010
Indlæg: 53
Styrke: 15
hnb er ny på vejen
Huldra, Popiae og MorWettendorff...

Tusind tak for jeres hjælp og støtte
hnb er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob og §17 om pension lillesine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 01-07-2013 12:32
Kommunal genoptræning: Hverken blå eller rød blok vil afskaffe buster Politik og Samfund 3 18-01-2011 11:46
Løn, pension mv. i fleksjob zuza Nyt om loven 2 19-11-2009 17:46
ledighedsydelse-hverken til at leve eller dø af fallenten Alt det andet 3 24-06-2009 23:21
fleksjob og pension vengsi Spørgsmål ang fleksjob 3 10-12-2008 16:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension