K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2012, 22:27   #1
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Hvor langt er jeg?

Halløjsa (:

Så kom der ENDELIG svar fra Arbejdsskadestyrelsen. Min advokat bad om en vurdering af mig i februar 2009. De har vurderet min méngrad til 18% og mit foreløbige erhvervsevnetab til ca. 50%.

Min behandling på smertecentret lakker også mod enden. Kører på sidste medicinsforløb nu, har sidste samtale med socialrådgiveren på smertecentret den 20/1 og har herefter kun den fysioterapeutiske del at afslutte.

Jeg har valgt at være i arbejdsprøvning sideløbende med smertecentret, selvom det har været lidt hårdt. Jeg er kommet et virkelig godt sted hen, hvor jeg håber, det hjælper, at jeg har "foden indenfor", så der vil jeg gerne blive. Har så aftalt med virksomhedskonsulenten og stedet jeg er i arbejdsprøvning, at jeg ikke øges i tid (har pt. 12 timer), før jeg er afsluttet hos smertecentret (:

Smertecentret er vel sidste udredningsmulighed, hvorefter jeg erklæres "stationær"? Kan jeg dermed forvente at den kommende arbejdsprøvning bliver den sidste? Jeg har allerede 3 tidligere forløb i bagagen og min sag har været igang i snart 5½ år.

Er kommet på kontanthjælp og er overbevist om, der arbejdes mod et fleksjob, men hvor langt er jeg fra "målet"? og da jeg kun er 28, er jeg nervøs for, om regeringen når at "lukke for muligheden", hvis der ikke snart sker noget :/
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2012, 22:59   #2
Ricky M.
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-11 2011
Indlæg: 1.608
Styrke: 14
Ricky M. er ny på vejen
Tror ikke du er langt væk nu... det lyder som om du i flere omgange (ret mig hvis jeg tager fejl) har været i forskellige læge behandlinger? Det er tit og ofte med til at forlænge en ellers "forholdsvis" kort process, da man ikke kan lave endelige vurderinger før helbredstilstanden er stationær...!
__________________
Ricky
Privat Socialrådgiver
www.privatraadgiver.com
Husk, jeg fortæller kun hvordan loven tit bliver tolket ude i kommunerne, udfra min erfaring som tidligere myndigheds-sagsbehandler i en stor kommune i DK
Ricky M. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2012, 15:10   #3
Mulle83
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-01 2011
Lokation: Vejle
Alder: 40
Indlæg: 36
Styrke: 14
Mulle83 er ny på vejen
Jeg har været igennem mange undersøgelser og en kikkertoperation i 2007 i knæet og i 2009 i skulderen. De var rigtig længe om at beslutte sig for kikkertoperation i skulderen, hvor der bl.a. blev slebet lidt af 2 knogler.

Den seneste speciallægeerklæring fra Bente Schumacher har heller ikke været identisk med de andre speciallægeerklæringer. Dog er det den, man har valgt at tage udgangspunkt i, på trods af jeg ringede til kommunen og indgav klage over undersøgelser allerede i bilen på vej hjem fra Århus.

Jeg har ytret ønske om en ny speciallægeerklæring, meget gerne udarbejdet af den allerførste speciallæge som så mig tilbage i juli 2007, da jeg mener, han bedst kan sige, hvordan det har udviklet sig i og med han har set mig tidligst i forløbet.

Idag har jeg netop fået at vide, at det kan trække ud længe endnu, da jeg allerførst skal afklares hos smertecentret - og hvis de påpeger, der er sket forbedringer i forløbet hos dem, så dur mine tidligere arbejdsprøvninger ikke, da fleksnævnet så vil slå på, at jeg ikke var stationær, da jeg blev afprøvet. Indtil videre er der ingen bedringer ifm. min behandling på smertecentret, så jeg er meget spændt på, om jeg skal "starte forfra"
Mulle83 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor langt har i på arbejde ? Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 6 28-04-2012 11:02
Hjælp... hvor langt skal man synke?? Rie82 At søge førtidspension 53 28-02-2012 05:30
Hvor langt er vi nået i processen??? Hero Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 07-01-2012 10:20
Hvor langt må de gå? Peppe Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 20 14-06-2010 15:19
hvor langt er man Fodfolket Alt det andet 13 21-12-2009 23:39




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension