K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 17:11   #1
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Er det normalt....

at når man første dag møder op og søger kontanthjælp , så skal man til et visitationsmøde med en sagsbehandler der visitere ind i systemet , er det så normalt at de sætter en i aktivering uden at man har mødt sig endelige sagsbehandler? Altså at ens IKKE sagsbehandler udarbejder en jobplan , som skal følges uden hensyntagende til diagnoser osv ? Hvordan har i oplevet den del at søge kontanthjælp ? For jeg er sq snart ret forvirret over det her mærkelige system
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 17:20   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der kommer hele tiden ny tiltag! Hvad der er procedure sidste måned, er ny procedure i dag - og en ny næste måned.

Men de er blevet meget krakilske mht at man skal stå til rådighed for arbejdsmared når man søger kontanthjælp - det er en af forudsætningerne for at få hjælpen. Så hvis man kommer og siger på dag et, at man godt vil modtage hjælpen, men reelt ikke står tilrådighed for arbejdsmarked, så kan det ende med en afvisning ved kasse ét!
De er blevet hårde!!!

Måske (jeg ved det ikke), så skal man måske på dag ét, sige at man vil søge fleks eller førtidspension, for at få et ben til jorden??
Så ved de i hvertfald at man ikke står til rådighed for arbejdsmarked i det omfang de forventer......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 18:18   #3
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Hm ok , synes bare at det system er bygget mærkeligt op altså og jeg fatter minus af detOg jeg har jo en ankesag der køre nu ang. flex. Desuden har min læge sygemeldt mig fordi jeg har fået en gevaldig nedtur af at blive kastet rundt i systemet så er sat på mere medicin, Risperdal , for kan slet ikke finde ud af noget for tiden og føler alle er mod mig , systemet er til at op over !
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 18:56   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der er nok ikke andet for, end at søge aktindsigt - hvis du da ikke allerede har det. Og evt meddele at du altså er sygemeldt og ikke kan aktiveres - og at du har en verserende sag ang fleks, og at du ikke forstår fremgangsmåden.

Er man ikke forvirret før man kommer ind i sytstemet, så bliver man det i hvertfald efter....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:09   #5
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Ja, jeg blev også sendt i "straksaktivering" af en økonomisk sagsbehandler, da jeg søgte kh. Heldigvis kunne den kontaktperson jeg fik på aktiveringen godt se, at den var helt galt med mig, og sendte mig derfor hjem efter intro'en den første dag. Jobplanen holdt altså kun en halv time... Det er iøvrigt 4 år siden nu...
Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:38   #6
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Altså jeg har fået aktindsigt over de akter fra da jeg var på revalideringsydelse , ellers er der jo ikke rigtig sket andet . Det står også i den jobplan jeg har fået lavet til visitationsmøde , at jeg har en ankesag der køre ang. flex , men hverken min sygdom eller ankesagen har holdt dem tilbage
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:43   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Så er der ikke andet for, end at få din læge med på banen. Forklar ham/hende at de nu vil have dig i aktivering.....

Og sig på en ordenlig måde på kommunen, at du simpelthen ikke kan aktiveres og at de må henvende sig hos din læge, fordi du ikke magter kampen og ikke forstår pointen.

Det skal nok gå!!!

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 19:52   #8
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Jo men har også lægen bag mig og hun sygemelder mig så snart de beder om en erklæring , det bare et chock at komme ind i det her system , da man pludselig ingen rettigheder har mere , det føles i hvert fald sådan
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 00:48   #9
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg kan da lige fortælle dig hvordan det foregik da jeg søgte kontanthjælp.

På jobcentret orienterede jeg så om at jeg ikke skulle stå til rådighed for arbejdsmarkedet pga arbejdsskade, hvilket blev godtaget.

ugen efter blir jeg sendt til en samtale med en sagsbehandler, der kun har med nye ansøgninger at gøre. ( kun økonomi ).

2 uger efter at jeg var på jobcentret var jeg til visitationsmøde, og ugen efter til samtale med en jobkonsulent,som placerede mig i matchgruppe 4, som så sendte mig videre til det område jeg hørte ind under.

Jeg var på jobcentret i Januar, og har endnu ikke mødt min sagsbehandler.

Jeg skulle så have været til samtale i morgen, men hun meldte afbud. Jeg tror også at det var en fejlindkaldelse sådan en standard efter 3 mdr, håber at hun nu har fået læst min resourceprofil så jeg kan komme videre i 4 arbejdsprøvning. Jeg burde have været indkaldt og sendt i afklaring for længe siden.

Det er vigtigt at man fortæller på jobcentret at man ikke står til rådighed for arbejdsmarkedet og HVORFOR ?
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 08:36   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tina B.

Gør skriftlig opmærksom på din situation, vedr. fleksjob, dernæst hvor de kan hendte en sygemeldning.
Be skriftlig om at få at vide hvor du er indplaceret, på kontanthjælp, en helhedsvurdering, samt sygeopfølgning. Se under kontanthjælp §12b.
De skal lave denne plan inden 8 uger, elleres klager du til Nævnet.
Vh Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Feriepenge fra "tidligere normalt job"? Mille33 Spørgsmål ang fleksjob 6 08-06-2012 11:59
Er det normalt? Mumrik Spørgsmål ang fleksjob 5 17-01-2012 14:50
Ombudsmanden: bebyrdende afgørelse kan normalt ikke tillægges tilbagevirkende kraft. gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-07-2011 20:33
Interessante tal for FP m. lande vi normalt sammenligner os med gunvor Politik og Samfund 0 03-07-2011 10:33
Får aldrig noget normalt eller glædeligt liv. Skovblomst Dit og Dat 5 05-11-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension