K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-10-2011, 11:25   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Hanne Reintofts tolkning af lægekonsulenternes rolle er:
"De skal oplyse sagsbehandleren om en diagnoses betydning, om iværksat behandling og kan også komme med en prognose for sygdommens udvikling.
Men selvfølgelig hverken behandle eller medicinere."
Så kun det at oversætte er en for snæver tolkning. Mener HRs tolkning er rimelig dækkende.
Men yderligere kan Googles under lægekonsulenternes rolle
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2011, 12:47   #12
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tin Se meddelelser
Hej Popiae

Nej, jeg forstår heller ikke hvordan man kan skille disse 2 ting ad. Jeg forstår det sådan at lægekonsulenten konkludere at mine smerter ikke kan syldes den omfattende endometriose. Så skal jeg fejle noget jeg ikke selv kender til, men hvad kender hun til det, hun har aldrig mødt mig.
Jeg er en person med høj arbejdsmoral. Da jeg fik fjernet endometrioseknuden(med cancer i) fik jeg 4 hårde kemobehandlinger. Jeg passede mit arbejde imellem hver behanling til trods for kvalme/opkast, smerter i bækkenet og kraftig hårtab. Når der så bliver sat tvivl ved mine smerter, bliver jeg sku vred.
Jeg kan heller ikke forstå at lægekonsulenten sådan bare kan lave sin egen konklution, hun skal bare oversætte. Dette vil jeg helt sikkert fremhæve i min klage.
Tin.

Det er vigtigt at skelne mellem funktionsevne og arbejdsevne. Lægekonsulenten skriver funktionsevne og umiddelbart har det intet med arbejdspræstation at gøre men selve evnen til at fungere optimalt - det kan være du har problemer med dine smerter når du står op om morgenen, så du er fuldstændig tappet for energi når du er i tøjet eller der er andre funktionsproblemer. Kroniske smerters konstante påvirkning skal man ikke undervurdere, smerter konstant og specielt hvis man aldrig har fået specifikt hjælp til at håndtere smerter - kan være en alvorlig forhindring i livet og arbejdslivet. Foruden har du haft et langt og alvorligt sygdomsforløb med store kroniske smerter, som f.x godt kan udløse fibromyalgi.

Dine smerter SKAL de tage alvorligt, de er dine og kun du kan vide og bestemme om du har ondt - måske er det ikke en tilstand der er normal ved din diagnose, så ER det smerteproblematikken lægekonsulenten mener i den famøse udtalelse, så er det sådan set en diagnose mere.

Det er ubegribeligt, at der ikke bliver nævnt noget mere udredning angående dine smerter, hvis smerterne altså er årsagen til en barriere.

Det Jobigen - må jo have skrevet noget om din funktionsevne, måske at din funktionsevne forhindrer dig i, at jobbe på fuld tid.

Klager du over et lægeskøn, skal klagen sendes til lægekonsulentens chef i kommunen - og giv din SB en kopi også så den kan vedlægges din sag. Så er du helt sikker på, at klagen havner det rette sted.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
indhente nye lægelige oplysninger??? Sommerfugl77 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 5 21-06-2013 07:31
Jobcenter ret til at indhente lægejournaler? Giser Spørgsmål ang fleksjob 20 29-01-2013 19:07
Hvis ansvar? Odenseaneren Politik og Samfund 0 08-11-2008 12:47
Hjorts ansvar zuza Politik og Samfund 0 23-05-2008 22:37
Socialt ansvar. Maj-Britt Politik og Samfund 0 19-05-2008 10:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension