K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-11-2008, 19:39   #31
Hjerterum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Lokation: Tarm
Indlæg: 22
Styrke: 16
Hjerterum er ny på vejen
Hej igen jeg har brug for jeres hjælp håber i vil hjælpe mig, jeg skriver lige hvad reumatologen kom med som konklusion og vil gerne høre jeres vurdering skal nok forklare hvorfor bagefter ss på forhånd tak ss


Konklusion:
ved sidste undersøgelse hos undertegnede i maj 2008 fandtes bløddelsforandringer, specielt svarende til aksiale skelet og forandringerne blev dengang opfattet som sekundære til det tidligere traume, hvor patienten har fået tilkendt mén-erstatning.
Hvis man opfatter de aktuelle forandringer i nakke-skulderbæltet som uden relation til det tidligere trauma opfylder patienten kriterierne for såkaldt kronisk fibromyalgi syndrom.
I så fald er behandlingsmulighederne yderst begrænsede, men samtidig må det understreges at der ved undersøgelsen kun er fundet ganske beskeden funktionsindskrænkning og således stadig mulighed for at patienten vil kunne genplaceres på arbejdsmarkedet pgi et lettere arbejde med vekslende arbejdsstillinger. Den aktuelle arbejdsprøvning på Hjælpemiddelcentral giver mulighed for meget vekslende arbejdsfunktion og er uden tungeløft eller anden ensidig belastning og alligevel har patienten højst kunne klare 3½ time dagligt. Det kan ikke udelukkes at arbejdstiden kan øges noget. Der er ikk indikation for yderligere undersøgelse med hensyn til behandling har jeg ikke forslag udover bassingøveler under vejledning af fysioterapeut som patienten er i gang med. Under hensyn til forløbet må tilstanden i det væsentlige anses for stationær.



Hvad mener i han mener med sin konklusion?

skal nok fortælle hva kommunen mener når i har svaret ss og endnu en gang tusinde tak ss

knus og varme tanker ti jer alle
Hjerterum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-11-2008, 23:01   #32
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jeg tror han mener du bør arbejde med let arbejde uden tunge løft, og kun 3 timer til en start. måske en øgning hen ad vejen. flexjob.

jeg tror kommunen mener du kan komme ud og arbejde fuld tid på helt alm. vilkår. med lettere skånehensyn og selektiv arbejdsplacering.

er spændt på din udgave af samme historie.

pas på dig selv
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2008, 01:57   #33
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
En underlig erklæring, han stiller en diagnose og så alligevel ikke. Han efterlader muligheden for, at at en tidligere skade også kan være årsagen til at du har det dårligt. Han åbner også op for muligheden af at træning på sigt vil hjælpe.

En skoderklæring efter min mening. Fibromyalgi kan ikke trænes væk, tværtimod er der risiko for forværring af tilstanden....noget både reumatologen og fysioterapeuten burde vide.

Mit bud....hm, kan jo godt være du bor i en rimelig kommune.....men jeg er nervøs for den træning, så længe der er håb om bedring v.h.a træning....lige så længe kan du gå uafklaret.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-11-2008, 22:43   #34
Hjerterum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Lokation: Tarm
Indlæg: 22
Styrke: 16
Hjerterum er ny på vejen
ss Puha ja kan sige i begger her ret ss på hver jeres måde

for reumatologen sagde direkte flex og det gør min egen læge også ss

reumatologen mener dog jeg kan få det bedre når jeg få flex fordi så får jeg ro til at komme oven på som vi alle ved at vi til en vis grad gør når vi ikk skal til div møder og får lov til at køre i vores eget tempo ss så mener han jeg måske kan komme lidt op i tid hvor meget det bliver kan han ikk svare på men samtidig siger han min situation er stationær så der ikk bliver bedringer fordi jeg på et halvt år har fået mange flere smerter. Og at der ikk er nogen behandling for fiben

Og hva kommunen angår ja så læser de den konklusion som værende til at jeg kommer over flex-stadiet og på det nærmeste bliver rask, og de kan ikk forstå jeg har det som jeg har det når reumatologen jo skriver jeg kan komme op i tid

blev opfordret til at kontakte div grupper som kunne hjælpe mig vedr at komme over det at have fået de diagnoser jeg har fået fordi jeg bliver ked af det når vi taler om hvordan jeg har det

bliver ked og gal hver gang så tårene løber hader det at jeg ikk er stærk nok til at holde det igen for det virker som om de nu tror det er psykisk også og det er ikk sjovt for så er det jo en mental sygdom

hvordan har i andre det har i samme problem at tårene bare løber og i bliver ked af det? bliver gal føler at ingen tror på jer og føler at systemet svigter jer? føler i jer også overfaldet når i har samtaler med jeres jobkonsulent?

Det skal lige sige at jeg siden marts hvor jeg sagde mit job op hvor jeg var meget stresset og havde det virkelig dårligt fordi chefen var efter mig, der har jeg oven i mistet et foster, haft lungebetændelse, blevet opereret for indgroet negle og min papfarfar er død, og så har jeg oven i alt det en søster der ikk vil godtage diagnosen fibromyalgi

De andre ting gør selvfølgelig også at jeg til tider bliver ked men syntes ikk det påvirker mig på den måde, at tårene løber det er mere fordi jeg føler de overfalder en når man har møder med dem, og fordi man kan mærke de ikk tror på en

det var lige feet back fra mig og tusinde tak for jeres svar ss
Mange knus og varme tanker
Hjerterum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 22:24   #35
Hjerterum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Lokation: Tarm
Indlæg: 22
Styrke: 16
Hjerterum er ny på vejen
Hej det er længe siden jeg har været her inde ss og her en del at fortælle

I slutningen af november blev jeg sendt videre til anden aktør, de sagde straks at jeg burde have flex, og idag har jeg så modtaget et brev hvori det står sort på hvidt at jeg er bevilliget flex 20 timer, det er så underligt at der skulle gå så langt tid før der endelig skete noget men iguder hvor er det dejligt endelig at vide at nu er man kommet videre i systemet og kan søge flexjob.

Ved godt at der er andre der sikkert har gået længere end jeg og stadig ikke ved hvad de skal og ikke skal, håber i snart får løst jeres sag, men uanset hvor længe vi går så tror jeg mange som jeg, føler at kommunen svigter i den måde man bliver behandlet på, som om man bare er endnu et nr. i rækken, som bare skal gennem systemet, det føles direkte nedladende og groft, man føler de ikk tror på en og at man bestemt ikke kan gøre noget rigtigt i deres øjne.

Så derfor vil jeg bare gerne dele min glæde med jer og sige at det kan lykkes, tro på jer selv, i er alle specielle og værdige uanset hvordan i bliver behandlet, kommer i ud i jobprøvning så husk at gå hjem når i føler i har brug for det, lad værd med at forsøge at være stærke og blive indtil i er sejnefærdige, det giver kun ris til egen bag.

Det kom jeg nemlig til jeg blev fordi jeg troede jeg skulle blive og ikk måtte gå hjem når jeg blev træt og udmattet, blev derfor sendt ud i flere jobprøvninger fordi det kunne da ikke passe jeg ikk kunne holde til det når jeg kunne blive til aftalte tid, det resulterede i endnu flere sygedage og endnu flere smerter, så lov mig derude tænk på jer selv først og fremmest ss det er kun jer og kun jer det kan sige nu kan jeg ikk mere.

Held og lykke derude ss jeg holder øje med jer ss og tak til alle dem der har hjulpet mig gemmen den lange periode at nå hertil ss i har alle været utrolige søde og jeg håber jeg kan hjælpe andre som i har hjulpet mig

mange varme tanker og knus til jer alle
Hjerterum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-01-2009, 23:42   #36
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hjerterum dejligt tillykke med det

Håber at du snart finder et godt fleksjob som du kan klare og rart at du stadig er med os selv om det hele er overstået nu . det må være en lettelse
  Besvar med citat
Gammel 26-04-2009, 23:30   #37
Hjerterum
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-09 2008
Lokation: Tarm
Indlæg: 22
Styrke: 16
Hjerterum er ny på vejen
Hej Hejdien

Tusinde tak ss

Det er rigtig længe siden jeg har været her inde der er sket en del siden sidst jeg var her men har stadig ikk fundet et flexjob desværre, og jo det er en lettelse at vide man er kommet videre i systemet at nu skal man bare finde et job, men det er nu ikk helt så nemt som nogen tror men kæmper videre det skal nok komme ss

Jeg har haft meget om ørene er i mellem tiden blevet gift hihi dejligt Det var en uforglemmelig dag som altid ville være i mit hjerte ss om det så tog en uge eller mere at komme oven på igen var det hele værd ss

Ved ikk om jeg har nævnt det før men vi har også forsøgt at få en lille my, har desværre mistet 3 siden sidste sommer, og er nu i behandling hvor jeg bla. skal tabe 10 kg. så mener de det skulle kunne lykkes helt af sig selv så nu er jeg så i gang med at forsøge lidt svært når man har det som man har det men forsøges det skal det

Ville også bare lige siget tusinde tak for din støtte ved du hjælper enormt mange og det skal du vide er værdsat ss

mange knus og varme tanker her fra
Hjerterum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ikke egnet til ny arbejdsprøvning - hvad sker der så? Gekko Alt det andet 5 01-05-2012 18:21
Ikke egnet til arbejdsprøvning. Bertha65 Alt det andet 18 25-03-2011 09:33
Hvem skal finde det fantastiske flex på 5 timer ugentligt? Wodpoulsen Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 2 23-09-2010 10:06
resurse profil hvem hved hvem der gør hvad? c.l.e.o. Alt det andet 0 04-12-2009 09:38
Hvem laver flex lovgivningen ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 9 21-10-2009 14:05




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension