K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-08-2008, 23:57   #1
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Question Psykisk kontra Fysisk indstilling af sagsbehandler?

Har du været ude for en sådan situation?

Så fortæl lidt om det. Og har du dokumentation for det? Så er det endnu bedre.

Tilkendelse af pension til psykisk syge / fysisk syge.

Sker denne tilkendelse ud fra forkert afgørelse? Når mange der søger også har fysiske problemer af stor grad.

Det kan jo være let for en sagsbehandler, at indstille borgeren til pension ud fra psykisk årsag = angst og depression og lign. Især efter at det blev muligt at få tilkendt pension grundet psykisk sygdom af nævnte årsager.

Ikke alle har jo overskud til at sige fra over for en sagsbhdl. og acceptere måske, at der tilkendes dem pension på dette grundlag nu og her. For så skal de jo dermed ikke udsættes for flere prøvelser, selv om de reelt fejler noget fysisk belastende i forhold til deres erhvervsevne.

Derved kommer der jo flere tilkendelser til pension af psykiske årsager end godt er hvis denne praksis udøves.

Og sikkert derfor at der nu skrives så meget i dagspressen om at der gives alt for mange førtidspensioner til folk med angst og depression, og især til unge.

Borgere der evt. anbefales at få pension af psykiske årsager af sin sagsbehandler skal lige tænke sig om 2 gange, før han/hun acceptere denne løsning.

Det vil kunne ramme borgeren senere hen der har fysiske problemer, og søger hjælp til disse fysiske skavanker efter pensionslovens regler.
For det vil sikkert blive svært at få hjælp, når man er tilkendt pension af psykiske årsager. Og det er i øvrigt forkert af sagsbehandleren hvis han/hun udøve denne praksis.

Baggrunden for at undertegnede skriver om dette? Har mistanke om at den slags sker og vil så lige ha' det til debat / Be- eller afkræftelse.

Sidst redigeret af @PerChr; 29-08-2008 kl. 00:22. Årsag: Overskrift ændring m.v
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 00:26   #2
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det er skedt i min sag, at man forsøgte/foreslog om det kunne være en mulighed, som jo ville give udfaldet, dvs pension.
men dette kun foreslået mundtligt.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 06:58   #3
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Det er osse forslået mig, men kun mundligt.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 10:35   #4
lena
Mit andet hjem K10
 
lenas avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2007
Indlæg: 612
Styrke: 18
lena er ved at flytte ind på K10lena er ved at flytte ind på K10
fik afslag

I 2006 fik jeg afslag på baggrund af jeg ventede behandling for smerter og tilstanden derfor ikke var stationær.

Eksterne speciallægeerkllæringer sagde at smerter ikke kunne behandles, og at min tilstand var varig med mulighed for forværring.

Sociallæge mente imidlertidig at der var psykisk overbygning, i strid med foreliggende dokumenter.

i 2008 sender kommunen mig til psykiater som skriver, at der er rigelig dokumentation for fysiske lidelser. Der er ikke psykiske lidelser. Endelig skriver han at sociallægens psykiske vurdering ikke er lægefaglig mulig.

Så gik det ellers stærkt med at give mig pension. Selvom jeg iikke var afprøvet yderligere.................

Så jow- jeg skulle også lige vippes af med en psykisk diagnose, i mine øjne alene fordi der så var behandlingsmuligheder og derfor var min tilstand ikke varig.

Men hvad kan man ellers forvente af en kommune som mener at ledende overlæge på aalborg sygehus er medicinsk kontroversiel (har dt på skrift)

Sig endelig til hvis min sag kan bruges til noget..........

Ps. Der er da også hamrende forrykt at kommunen bruger den lægeshopping - og betaler sig fra en psykiater (når dem der virkelig har behov for ham skal vente måske i år)
lena er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 14:35   #5
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry Mundtlig og skriftlig ..

som i skriver, beviser jo så at formodningen om at den slags sker er rigtig.

Den slags ulødig sagsbehandling skal også frem i lyset og undertegnede vil sende forespørsglen til andre websteder / debat og blog m.f. snarest og med henvisning til tråden her.
Tak for de foreløbige besvarelser.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-08-2008, 14:43   #6
mette
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-08 2008
Indlæg: 26
Styrke: 16
mette er ny på vejen
Min sag afsluttede- i går faktisk- også med, at sagsbehandleren mente jeg ikke psykisk er i stand til at arbejde. Jeg har ellers massive rygsmerter og svært piskesmæld og det er af den årsag jeg mistede mit arbejde og kom i kløerne på kommunen. Sagsbehandlingen trak ud og ud. Måtte leve med trusler fra sagsbehandleren om at smide mig ud af systemet. Arbejdsprøvning på arbejdsprøvning. Måtte ikke melde mig syg i prøvning, men måtte ligge på madras på arbejdspladsen, hvis ikke jeg kunne arbejde. Alt dette og meget mere sætter sig på psyken, men ikke i en grad der gør mig berettiget til den pension jeg nu er blevet indstillet til. Jeg mener helt bestemt mine fysiske gener burde være nok til en afgørelse. Jeg ønsker slet ikke pension, men et arbejde. Men.... sagsbehandleren er urokkelig. Det psykiske er et problem. Sjovt nok ikke i den grad for mig.... Ja, jeg fatter ingenting......

Tak for tippet. Jeg vil være meget opmærksom på redegørelsen for min pension når jeg en dag får den tilsendt. Sådan noget skal man vel godkende???!!!
Mette
mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-08-2008, 16:33   #7
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Angry

Hej Mette
Du skriver bl.a
Citat:
Det psykiske er et problem. Sjovt nok ikke i den grad for mig.... Ja, jeg fatter ingenting......
Jeg tror at mange ikke fatter at det skal være af psykiske problem.

Utroligt at din sagsbdhl. fastholder at du skal tilkendes pension af psykiske årsager når du blot ønsker at få job ud fra din formåen.
Håber for dig at du har trusler m.v. på skrift. Husk at få aktinsigt i din sag. Også for den seneste udvikling.

Jeg formoder at du skriver lidt om sagen når du har fået godkendelsen til pension tilsendt. Afgørelsen kan ankes hvis du er utilfreds med at du kun tilkendes pension af psykiske årsager og ikke får tilbud m.v. om andet ud fra det du har udtrykt ønsker om.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 16:55   #8
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Question Psykisk kontra Fysisk indstilling af sagsbehandler? Beviser ..

for dette vil ikke alle fremkomme med.

Læs her hvad en bruger svarer på spørgsmålet:

Citat:
Svar: Ikke udsædvanligt Svares der kort i første indlægssvar.

På forespørgsel om brugeren vil komme med beviser på hans påstande svare han/hun:

Citat: Jeg har kendskab til en del af denne type, men ser ikke noget forargeligt heri, da tilfældene er en hjælp til, at omgå politikernes veto, hvor de bliver sat skakmat i systemet, jeg ved, at også kommunernes lægekonsulenter har tilsluttet sig de fiktive diagnoser, da de har set hvor bevidst politikerne søger veto for, at sabotere ansøgerne der ellers er berettiget til pensionen. Citat slut
Kan læses her


Trist og kedeligt, at der er denne form for svar. Men det er ikke overraskende.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-09-2008, 22:25   #9
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hvor gør det mest ondt!

Jeg tror uanset hvor lang tid man har været i det kommunale system, det værer sig både kort og lang tid, så tænker vi på, økonomien.

Og vi skal da bestemt ikke lade os pådutte noget, vi ikke kan stå indefor. Da specelt ikke hvis man ikke kan nikke genkendende, til at have det psykisk dårligt.

Jeg er ikke på nettet de næste, måske mange dage, da jeg aldrig har fået min pcèr og printer til at køre sammen. Så jeg skal ud i samfundet for at finde noget andet. Jeg kan jo ikke leve uden K10, så det er en nødvendighed

til alle jer fra bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-09-2008, 00:05   #10
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Det lyder som et mærkeligt svar/undskyldning Svensson giver.

Hvis det skulle forholde sig, at lægekonsulenten lægger en fiktiv psykisk diagnose til, for at opnå pension, hvorfor så ikke overdrive de eksisterende, såfremt borgeren er berettiget til pension?
Hvilke politikkere henviser han til? Dem i kommunen eller hvad?
Hvem er det der trænere i en sådan sag?
Det kan alene have det ene formål, at kommunen skal undgå den hjælp borgeren har krav på, ved fysisk sygdom/handicap!
Og det synes lægekonsulenten åbentbart er OK!!!
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob få t/uge versus ftp – reelle gevinst for kommunen? Jasv Spørgsmål ang fleksjob 11 25-02-2013 21:59
Pension, årsag Trold At søge førtidspension 38 30-12-2009 00:37
er det sværere at få pension når det er psykisk frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 19-06-2009 17:43
Mere fokus på behandling, inden kommunerne giver pension til psykisk syge @PerChr Nyttigt at vide for Førtidspensionister 2 08-01-2008 12:47
Rapport vedr.indstilling til pension Flisbeth Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-11-2007 21:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension