K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 22:15   #1
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Så dum er jeg ikke

For 2 måneder siden startede dette (efter at have ventet på nyt udspil fra kommunen i 2 mdr.):
Har det psykisk dårligt med kommunens ligegyldighed med at bruge mig som kastebold. Derfor skrev jeg en A4 side. Tirsdag den 7. september afleverede jeg den og fik den underskrift.
Fredag den 10. september kom der et standardbrev fra sagsbehandler om at der skulle afholdes et møde. Brevet var dateret den 6. september.

Har været til ovennævnte møde den 28. september, hvor hun sagde at hun indkaldte mig på grrund af den A4 side jeg afleverede!

Under mødet sad hun med et andet brev til mig (alle sider incl. love og §).
Har du ikke modtaget dette brev. Mit svar var nej og sagsbehandler sagde at det dog var utroligt så længe de var om at udlevere posten.
Brevet handlede om at jeg skulle starte i aktivering den 27. september. Da jeg ikke havde modtaget brevet mødte jeg ikke op, men der er ikke engang blevet taget kontakt til mig for at høre hvorfor jeg ikke mødte til aktiveringen!
Hun ændrede starttidspunkt til den 4. oktober uden at brokke sig.

Nu har jeg kigget på brevet der indkaldte mig til aktivering. Det er dateret den 13. september og skulle så stadig være undervejs til mig. Har dags dato kun modtaget det brev som hun udleverede til mødet.

Er det meget almindelig at sagsmishandlerne er kreative på den måde, foruden på så mange andre måder som kan være til kommunens fordel ?

Jeg sidder nu i min 3 periode af 1 år pr. periode hvor jeg bliver aktiveret.

Må indrømme at nu er jeg meget tæt på at opgive, da jeg ikke orker deres evindelige prøven af.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 23:32   #2
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nu ER der faktisk mange breve der forsvinger i posten, så at du ikke har fået det brev behøver altså ikke være sagsbehandler.

Men mht brevet fra d 6.... tjek poststemplet, det nemlig stemplet SENEST dagen efter det er lagt i postkassen (med mindre det er en postkasse som ikke tømmes søndag, men de ligger ikke i om lørdagen, der har de jo fir ) Det stempel kan de IKKE løbe fra, om så de forsøger.

HVIS! du mener det er en hindring for din sag, at de tilbage datere på den måde, skal du naturligvis klage over det, og der er det en SUPER god ide at gemme konvolutterne også dem fra de alm opfølgnings afkrydsnings tingester... du kan namlifg sammenligne, både med at poststempel og brev dato ikke stemmer, men også med hvor lang tid det tager for opfølgnings dimserne at nå stempling og der efter nå din postkasse.

Om det er alm praksis, det tror jeg faktisk ikke det er, men jeg har selv været ude for det, et par gange, den ene gang var det uden betydning, men den anden gang lukkede de kassen, som så blev åbnet igen da jeg kunne bevise at jeg ikke kunne nå at aflevere inden tidsfristen, da brevet var stemplet samme dag som de forlangte at have det retur... godt nok var det nødvendigt at sende beviset til borgmesteren før de ville åbne kassen igen, men der blev åbnet, havde jeg ikke gemt konvolutten, ville jeg have været på herrens mark... men det gør jeg

Jeg har så heller ikke oplevet det siden, men de skal da være velkomne til at prøve.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 00:16   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hmm, om det sker i alle kommuner, tja, det skal jeg ikke lige kunne sige blot syns jeg at der er en tendens til at sagsbehandlere/kommuner udsender vigtige papirer op til en weekend eller helligdage -og dét kan meget ofte betyde STOR frustration for borgeren, mildt sagt!

Har ikke selv oplevet den med posten, altså hvornår stemplet osv(har ALTID gemt også kuverter, i tilfælde af!) MEN til gengæld har vi oplevet at en sagsbehandler/kludetæppesyerske I Sorø Jobcenter troede at min mand var SÅ dum at han ikke kunne se på en mail hvornår den var afsendt og ligedan modtaget!

Dette handlede netop om HVORFOR han ikke havde gennemført sin arbejdsprøvning(laaaaang historie!) -og hun mente med disse løgnemails at hun havde sit på det tørre.

Dér tog hun grundigt fejl, hvilket kommunens jurist vist hurtigt blev klar over og min mands egen advokat påpegede: Du véd vist slet ikke hvad han kan!

MÆRKELIGT NOK SÅ FORSVANDT DISSE MAILS UD AF SAGEN -MEGET MYSTISK!(-men heldigvis har vi gemt dem, blot i tilfælde af )

Såååå...læren heraf er: GEM ALT, BREVE, KURVERTER -OGSÅ MAILS
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 00:26   #4
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
gad vide om det er der er sket for mig ang brev blevet væk går snart ind i den 4 uge siden jeg var til møde ang aktivering vhor jeg skulle vente brev ang start osv mon man skla rigne og rykker eller lade som ingenting og håbe de ikke har sent det brev ????
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 01:04   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Super Det er DIG der hænger på den hvis du ikke møder op (og ikke kan bevise, fx tilbagedatering af brev) måske du er heldig at den går en enkelt gang, men sats ikke på det.

Så for din egen skyld... SKRIV den xx var jeg til møde med dig xxx (skriv ENDELIG navn)
Hvor vi aftalte at jeg ville modtaget en indkaldelse til aktivering.

Dette brev har jeg endnu ikke modtaget.
Hvis det er afsendt, må posten have mistet det, jeg vil der for gerne anmode om en ny indkaldelse.
Hvis indkaldelsen ikke er sent, vil jeg gerne vide hvornår jeg kan forvente senest at modtage det.

Eller noget i den stil, så har du dit på det tørre, og kan BEVISE at du virklig ikke har modtaget brevet, og du vil så meget sandsynligt slippe for ballade i tilfælde af Lige så viser det faktisk arrangement, for din sag, at du ønsker at samarbejde, og få din sag afsluttet så hurtig som muligt.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 09:13   #6
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Er der en plan med dig?

Hvad med dine lægepapir?
Er du under afklaring, lægeligt, og hvad er dine fremtidspersprktiver?

Er ressourceprofil opstartet, kun hvis du ikke kan vende tilbage til ordinært arbejde?

Der skal forelægge en klar plan for dig, om hvordan aktivering bringer dig tilbage til arbejdsmarkedet, er der tvivl om tilbagevenden, skal du ARBEJDSPRØVES!
Og dermed IKKE aktiveres.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 13:36   #7
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Her har vi aldrig problemer med forsinket post, derfor undrer det mig.

Aktiveringen skal indeholde en arbejdsprøvning, men kender jeg dem ret trækker de tiden så længe som muligt.

Opdatering er et ukendt begreb, lige som det at jeg gentagne gange har bedt om løbende aktindsigt.

Den sidste anden aktør skrev at det ikke tjente noget formål med flere arbejdsprøvninger, og det samme gjorde lægen. Men kommunen kører deres eget løb.

Jeg græder mine dage væk, og sover 10-12 timer pr. døgn i små afdelinger af 2-3 timer og vågen i 1-2 timer.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Man kan ikke stoppe sygedagpenge hvis ikke der er lavet ressourceprofil Hejdien Nyt fra Ankestyrelsen 10 01-12-2009 20:47
Jeg kan ikke mere.. magter ikke mere.. frhansen Dit og Dat 18 23-11-2008 14:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension