K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-07-2009, 15:17   #1
snowwhite
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
snowwhite er ny på vejen
Akademiker på fleksjob?

Hej,
Ny herinde. Er akademiker (cand.merc'er indenfor marketing) og skal måske på fleksjob pga. tarmlidelse. Er dog meget i tvivl om det overhovedet er muligt at finde et job som akademiker på sådan en ordning. Har desværre ikke et job, jeg kunne "omdanne" til fleksjob, så skal starte forfra et sted.
Er der nogen herinde, der kender nogen og kan give nogle gode råd? Jeg har ikke lyst til at lave noget andet; altså vil bruge min uddannelse og erfaring.

På forhånd tak for gode råd og erfaringer.
snowwhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 15:58   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kender ikke til nogen steder og det bedste tip vil nok være at søge jobdatabaserne for stillinger som du kunne besidde og som er på deltid og så søge at få dem lavet om til fleksjob ..

Desværre er det sådan at i fleks ordningen der tages ikke stilling til ønsker med ene og alene til hvad man kan pga skånehensyn , det vil sige at man kan komme ud som lidt af hvert, selvfølgelig vil mange jobkonsulenter sige at de tager hensyn til ønsker og det tror jeg nu også at de gerne vil , men hvis jobbene ikke er der så vil det være inden for andre fag man bliver placeret så har man konkrete ønsker så er det noget man er nød til at finde selv

Men men det kan jo vise sig at du er heldig det er der jo trods alt nogen der er..

Så hvis du bliver visiteret til fleksjob ja så er det i gang med at søge en masse mulige job selv og søge at få dem omdannet til fleksjob ...
  Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 16:09   #3
snowwhite
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 08-07 2009
Indlæg: 4
Styrke: 0
snowwhite er ny på vejen
Jo tak for rådet, men jeg oplever bare, at jeg til samtaler til "alm." jobs blir' sorteret fra, så snart sygdom bli'r bragt på banen. Og især nu, hvor de kan få 1000 andre "raske" personer til jobbet, hvis det er slået op almindeligt.

Men selvfølgelig en måde at forsøge sig på. Min plan er dog at forsøge med et fuldtidsjob som start og så få det lavet til fleksjob senere hen (når de ikke kan undvære mig:-), men så er det spørgsmålet om man kan det uden at sku' i arb.prøvning mm først.

Nogle andre med erfaringer?
snowwhite er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 16:32   #4
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er jo kommunen der skal godkende dig til et fleksjob, og det kan godt være svært at få bevillingen, hvis du viser du kan arbejde fuldtid. Det er jo kommunen der skal betale en stor del af din løn, så de vægter meget nøje...

En ting er hvad arbejdsgiveren siger ja til, en anden er hvad kommunen vil gå med til...

Fleksjobs er jo for folk med nedsat arbejdsevne, og arbejdsevnen skal nøje beskrives og dokumenteres af læger mf, der skriver hvor i dine skånebehov ligger mht din uddannelse og jobønsker..(og arbejdsmarked generelt).

Ved du hvad din læge/speciallæge mener mht din tarmlidelse og din funktionsevne på arbejdsmarked - står der arbejdsevnen er nedsat osv?

Tror bare (uden at vide det med sikkerhed), at det bliver sværere at lægge ud med et fuldtidsjob og få kommunen til at bevilge et fleksjob efter et stykke tid, så vil de nok slå på at du så kan arbejde på deltid. De ser jo helst man er selvforsørgende......

Svært at råde, og svært at gribe sådan en sag ordenligt an.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-07-2009, 17:05   #5
Despina
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-04 2008
Lokation: 7000
Indlæg: 50
Styrke: 17
Despina er ny på vejen
Jeg arbejdede 37 timer pr. uge, da jeg blev visiteret til fleksjob. Jeg var ikke mere syg end mine kollegaer. Jeg fik bevilligeret en §56, indtil jeg blev visiteret (ca. 6 mdr senere).

Det var min speciallæge, der kommaderede mig på fleksjob. Og kommunen konkluderede, at min arbejdsevne anses for truet
Despina er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension