K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-08-2012, 14:55   #1
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Virksomhedspraktik - tilkendt fleksjob

Hej med jer alle!

Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig en smule...... Jeg blev for et stykke tid siden tilkendt fleksjob efter mange arbejdsprøvninger og virksomhedspraktikker - JUBII (dog ikke fået noget arbejde endnu, men skønt at være på den side)!

Nu bliver jeg dog forvirret fordi nu vil kommunen endnu engang sende mig ud i en virksomhedspraktik på mellem 4 og 13 uger (har ikke fået at vide det nøjagtige ugetal endnu) - det undre mig..... men det som undre mig endnu mere er at det sted jeg skal hen, der er der ikke en mulighed for noget fleksjob efterfølgende, de har nemlig meldt ud, at de ikke kan ansætte nogen efterfølgende.......

Så mit spørgsmål er, hvad er dog formålet med ENDNU en virksomhedspraktik, når der ikke er et fleksjob som en reel mulighed?

Og er det "normalt" at virksomhedskonsulenten til mødet siger, hun mens jeg er i virksomhedspraktik "klapper hesten" med hensyn til at finde noget andet til mig? (det synes jeg sætter mig dårligt) altså hvis hun pauser min sag, mens jeg er i en virksomhedspraktik der ikke kan give noget fast efterfølgende.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig en smule.........
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 14:59   #2
dobar
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-11 2009
Indlæg: 577
Styrke: 15
dobar er ny på vejen
hej


hvad modtager du ? kh, ledigydelse osv..
dobar er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 15:02   #3
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Ja, jeg modtager pt. ledighedsydelse
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 15:31   #4
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg vil give dig ret i at det intet formål har med endnu en praktik - og med hensyn til at hun vil " klappe hesten" er hun fri for at søge job til dig imens, ergo hun freder sig selv.

Pres hende, og fortæl hende at du vil i praktik med formålet at blive fastansat bagefter - du kan gå med til en praktikperiode på 4 uger og efterfølgende skal der ske fastansættelse.
Det er meningen at du skal blive selvforsørgende og det bliver du ikke hvis du bare følger hendes anbefaling .
Du har lov til at sige nej til hendes forslag - da der ikke er jobmulighed bagefter.

Hvor er det dog nemt for de jobkonsulenter der bare sender fleksjobbere i den ene praktik efter den anden- er ikke andet en opbevaring - men hvor jobcentret så smukt kan formulere overfor dig at du opnår kompetancer.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 15:42   #5
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Jeg er fuldstændig enig med det der bliver skrevet, fordi jeg har svært ved at se formålet, når jeg lige har været igennem en virksomhedspraktik på ikke mindre end 26 uger før de traf en afgørelse, så føler jeg mig "virkelig" pisset på at skulle igang igen.

Jeg sagde det til hende, med hvorfor jeg skulle, når der ikke var mulighed for fastansættelse og hendes svar var følgende:

1. Du holder "formen ved lige"
2. Der er måske mulighed for noget tilkalde vikar ved sygdom NÆSTE sommer, hvis nu virksomhedspraktikken forløber fint.

Er det virkelig nok til de kan "kræve" at jeg SKAL i virksomhedspraktik og hvor kan jeg evt. finde noget der "argumentere for", at jeg ikke skal forsætte i udover 4 uger - føler at 13 ugers virksomhedspraktik uden mulighed for fastansættelse er nytteløst........


Samt kan min jobkonsulent nok lade være med at finde (altså lede efter) arbejde til mig i den periode jeg er i virksomhedspraktik? Og hvis nej, hvor kan jeg så finde noget, hvor jeg kan "holde hende op på, hun skal finde noget til mig, i det mindste forsøge"
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 16:12   #6
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg vil anbefale dig at lede i søgefunktionen efter I praktik som fleksjobber - der er skrevet mange indlæg her - måske blir du lidt klogere på dine rettigheder .
Ellers må du forsøge at lede videre under søgefunktionen - der er skrevet rigtigt mange indlæg vedr. netop dette emne.
Håber det lykkes for dig at finde noget brugbart.
Du hører under LAB § 2, nr 2/3 ( lov om aktiv beskæftigelsesindsats ), og aktivlovens § 13
Læs fleksjob 19. udgave. - under andre nyttige links - Pjecen er fra HK ( eller google den )

Ellers må du høre hvilke regler hun følger ( få dem på skrift) - når hun vil smide dig i praktik uden at der er udsigt til ansættelse bagefter. Det forekommer mig at der ligger " en dom " vedr . fratagelse af ledighedsydelse, da personen sagde nej tak , da praktikken ikke ville føre til fast ansættelse - men kan ikke komme i tanke om hvor jeg skal søge. Måske andre kan komme på banen med en henvisning til mit udsagn.

Det vil jo være meningsløst at sige at du skal revurderes allerede- her kan der nemlig blive tale om en ansættelse i praktik efter 18mdrs. ledighed.

Hvor er SB udsagn nedgørende : Du holder dig i Form - helt til grin. ( sikke en dum kælling) Kan ikke bruges til en h...... f..
Tilkaldevikar -Er det noget du har udtrykt ønske om ?? .

der står i fleksjobpjecen at kommunen skal være behjælpelig med at finde dig et fleksjob - Se under nyttige links.

Sidst redigeret af maruus; 20-08-2012 kl. 16:47.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 17:41   #7
KLUMPFODEN
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-08 2011
Indlæg: 99
Styrke: 13
KLUMPFODEN er ny på vejen
Nej, jeg har sagt at jeg gerne vil have noget fast (hvis det er muligt selvfølgelig)........ og føler virkelig det er at "pisse på mig", at de ikke ser efter fleksjob til mig, når de har fået mig smidt ud i en virksomhedspraktik igen........
KLUMPFODEN er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 18:30   #8
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Kan det tænkes at din kommune går ind for aktivering af ledige fleksjobbere fra dag 1 eller tæt på ?

Har nemlig hørt herinde at nogle kommuner aktiverer fleksjobbere med praktikker indtil der er job.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 18:34   #9
lynge60
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-07 2012
Indlæg: 80
Styrke: 12
lynge60 er ny på vejen
Ja kender det godt, min historie minder så meget om din. Er også blevet tilkendt fleksjob 2011. Og var så i en praktik først inden jeg blev tilkendt fleks. Var så i en praktik i 6 dage men kunne desværre ikke holde til det. Har så gåst hjemme i 6 uger, er nu startet i en ny. Da jeg spurgte om evt fleksjob fik jeg at vide det skulle jeg ikke regne med, men skal også være der i 13 uger, ja forstår det heller ikke. Er startet på 2 timer om dagen og en ugentlig fridag.

Kan ikke forstå hvorfor vi skal være i en praktik så længe, når der ikke er job til os bagefter, ved ikke om det er fordi jeg skal prøves af igen, da jeg ikke kunne klare det andet praktik sted. syndes lidt det er øv at skal være et sted så længe, jeg er glad for at være der, men øv at skal være der så længe når man alligevel ikke kan blive ansat i et fleksjob. Så du er ikke den eneste der er i et forløb med så mange uger i praktik.
lynge60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2012, 18:49   #10
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, har du selv søgt job, for det er jo ligeså meget ens egen pligt at finde et job. Du kunne jo tænke over hvad du kunne tænke dig og hvad du vil kunne magte, og så opsøge de arbejdspladser. Hvis der så er en der er positiv kan man jo tilbyde dem at de kan få en i praktik i 4 uger, for at finde ud af arbejdstider/timer evt. fridage og om man overhovedet kan sammen...
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor lang tid går der før man får tilkendt fleksjob efter arbejdsprøvning! Sophie Spørgsmål ang fleksjob 8 26-06-2013 23:20
Hvordan med at få tilkendt retten til fleksjob nu efter den ny reform? Whoknows Spørgsmål ang fleksjob 20 18-04-2013 20:42
tilkendt fleksjob uden timer???? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 10 26-03-2013 09:29
tilkendt fleksjob og invaliditetsbeløb fra pensionskassen britte Alt det andet 3 27-03-2012 16:29
Tilkendt fleksjob/ arv profilen Spørgsmål ang fleksjob 21 30-07-2011 15:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension