K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-07-2012, 12:26   #11
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Da jeg alle dage er gået ind for værnepligtens afskaffelse , vil jeg medgive det er yderst trist læsning.

Dette efter min mening militaristiske standpunkt , er bare ikke betydningsfuldt nok for mig til at vende dem ryggen.

Jeg har dog forståelse for at andre på venstrefløjen er af en anden mening.

Men springet til de radikale står jeg aldeles uforstående overfor. Det er et fuldblods borgerligt parti . Og særligt på social og skatteområdet , kommer man ikke meget længere ud til højre i dansk politik
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 12:59   #12
Bananen
Afhængigheds tegn af K10
 
Bananens avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Lokation: Tårnby den hårde kommune, det kun noget jeg hørt ;)
Indlæg: 329
Styrke: 13
Bananen er ny på vejen
Ja jeg har kun 2 spørgsmål, er der bare 2 af jer der skrevet der er en mand, samt har været værnepligtig 
Samt må nok lige korigere og oplyse om det er 4 måneders opdragelse i at forstå, at hvis man hjælper sig selv, så hjælper man også andre 
Jeg mand, været værnpligtig imod min vilje, og genindkaldt 4 gange, hvor jeg så sagde nu stopper festen og nægtede at underskrive modtagelsen af våbnet, så blev jeg også afskrevet, så jeg ikke for tvang, men så længe der findes for mange forældre som ikke tør opdrage deres børn, så bliver værnepligten desværre en nødvendighed for at især drengene i samfundet, får en sidste chance, for at forstå hvad egocentreret betyder 
Husk også lige på, at tænke over hvor mange mennesker, det er, der bliver skrevet om..
__________________
Man skal være rask for at kunne være syg


Sidst redigeret af Bananen; 23-07-2012 kl. 13:04.
Bananen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 13:44   #13
Knopf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 05-11 2011
Indlæg: 77
Styrke: 13
Knopf er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af HHHH Se meddelelser
JA STEM ENDELIG PAA DE RADIKALE.

saa kan banker og alle de rige faa meget mere, som vestager siger, banker og de rige skal der ikke tages fra.

men fra alle som ikke har for meget, de skal betale,, rigtig fedt radikal politik
Godt formuleret.

Det Radikale Venstre må i særdeleshed siges at være et meget borgerligt parti.
Ejendommeligt, at trådstarter overvejer at sætte krydset der.

Noget andet er, at det er en gåde hvordan Vestager er kommet igennem med så meget højre-politik. Hold op hvor har S og SF sovet i timen

Har i mange år trofast stemt SF, også i 2011, hvilket var en meget dårlig idé.

Knopf........
Knopf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 14:01   #14
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har aldrig været 100% enig med NOGET parti, der har altid været dele hvor jeg har været direkte imod, hvorfor jeg har måtte overveje fordele og ulemper....

Dette omkring værnepligt/værneret ænder ikke ved, at EL får min stemme til næste valg, for de har så meget andet godt at byde på, som for mig, opvejer det totalt...

Og så skal vi heller ikke glemme, at Enhedslisten er rørende uenige på området!! Så det er jo ikke Enhedslisten der som parti der har den mening, men derimod NOGEN af dem, topledelsen er stærkt uenige om spørgsmålet....

http://politiken.dk/politik/ECE16966...stens-topfolk/

Så indtil videre skal man måske lige klappe hesten...........

Sidst redigeret af Ninja; 23-07-2012 kl. 15:00. Årsag: ps
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 15:15   #15
HHHH
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-06 2011
Indlæg: 30
Styrke: 13
HHHH er ny på vejen
min mening angaaende vaernepligt, jeg syntes det ville vaere fint hvis man indforte 12mdrs vaernepligt igen, i sin tid var jeg selv indkaldt var der i 12mdr, en tid jeg ikke ville undvaerer.

og med den arbejdsloshed der er idag ville det baade vaerer godt for den unge godt for statskassen.
og jeg tror de unge ville blive noget mere modne end de er idag.

forde man er soldat behover man jo ikke at elske krig og vold.

undskyld min stavemaade men skriver paa en udenbyes com.
HHHH er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 15:31   #16
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det med værnepligten var et MEGA irritationsmoment for min søn da han fyldte 18 år.

For det første var han i arbejde og havde store problemer med at skulle til Høvelte kaserne pga arbejdstiderne, og de blev bare VED, hvorfor han til sidst måtte tage der op - og da han så var der skulle han gennem alverdens tests både skriftligt og helbredsmæssigt, og han GAD det bare ikke, både fordi han ikke havde tid, men også fordi det ville forstyrre hans arbejde og (den gang) skolegang, hvis han pludselig skulle tjene sin værnepligt.

Heldigvis havde en af dem der oppe sagt til ham, at de også KUN gad at tage dem ind, som vitterligt gerne ville - og så trak han på magisk vis et frinummer.

ALLE hans kammerater og ALLE dem jeg kender, unge mænd, som IKKE VILLE, har på forunderligt vis trukket frinummer.
Dem jeg kender der mægtig gerne ville, har også tjent deres værnepligt.
Dem der ikke rigtig vidste hvad de ville, fik ekstra samtaler på kasernen og trak herefter enten frinummer eller tjente deres værnepligt, alt efter hvad de selv besluttede.

Så om det er HELT tilfældigt tør jeg ikke udtale mig om, men jeg har til dato aldrig oplevet nogen der vitterligt ikke ville, skulle.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 15:37   #17
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Men springet til de radikale står jeg aldeles uforstående overfor. Det er et fuldblods borgerligt parti . Og særligt på social og skatteområdet , kommer man ikke meget længere ud til højre i dansk politik
Værnepligt eller ej, så er det et af de mere teoretiske spørgsmål, der i praksis ikke har den store effekt på det der er mere væsentlig i det politiske verdensbillede.

Man kunne måske omformulere begrebet og kalde det for: forsvarspligt / forsvarsvilje (hej-hej alle I der kæmper på den ene eller anden måde mod "overmagter").

Dvs. en egentlig nedlægning af Forsvaret ville 1) forudsætte, at det globele menneske udelukkende var "godt" ... hvilket i praksis ikke er det vi ser og 2) at mange af de opgaveområder der i dag varetages af Forsvaret overgår til civile funktioner.

Derfor er diskussionen også mere i kategorien: en fis i en hornlygte.


Når det så er sagt, så er der væsentligere samfundsmæssige forhold som samfundsdebatten kan rettes imod ... selv her i en agurketid ... ligesom det er ikke Forsvarets skyld, at de svageste i vores samfund skal reform-plukkes ... Forsvaret rammes også af reform-plukkeriet og der er mennesker i tidligere forsvarstjeneste, der rammes af reform-plukkeriet ...


Tager man de nationale og globale briller på er denne basker lige smidt ind i debatten:

http://www.dr.dk/Nyheder/Ligetil/Dag...9.htm?rss=true

Citat:
Rige skjuler 128.000 millarder kroner

Nogle af verdens allerrigeste har tilsammen enorme beløb på kontoer i lande, hvor de er skjult for skatte-myndighederne i deres egne lande.

Mindst 128 billioner kroner - det samme som 128.000 milliarder kroner eller i tal: 128.000.000.000.000 kroner - gemt i skattely.
Det viser en ny britisk undersøgelse.

Beløbet svarer til USA's og Japans samlede BNP. Det vil sige alle de penge de to lande tjener til sammen på et år.
Det skriver den britiske avis The Observer.
Og fx den debat skulle vel nødig drukne i teoretisk polemik om et forsvar eller ej ?


BTW: Angrebet på EL's værdigrundlag i en mediekontekst er formodentlig velplaceret spin med det sigte at fjerne fokus fra reform-fiaskoen ?

Der er vel ingen grund til, at K10 går det (spin)ærinde ... og smider alle andre mere væsentlige diskussioner i mølposen og afskaffe forsvaret af de svages rettighed til ikke at skulle betale spekulationsgildet ?
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 16:12   #18
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Mon ikke politi og militær kan fjernes efter en revolution i en perfekt verden.
Imens må der jo arbejdes og stemmes hen imod dette samfund.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 16:22   #19
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
synes det er fint der er værnepligt.
1 unge mennesker lærer noget om disciplin
2 mange prøver for første gang og være uden mor og far
3 de bliver mere selvstændige
4 for nogle oplevelser som de måske aldrig vil få på anden vis
5 kammeratskab
6 og så videre

ingen syge bliver presset ud i en værepligt, så det er ikke svage unge som kommer ind
ja det er militær, men ingen i den obligatorisk værnepligt kommer i krig eller bliver sendt til udlandet.

så kan absolut ikke se det kan skade nogen og aftjene deres værnepligt
det er jo ikke som i israel hvor det hedder 3 år og man bliver sendt i krig

når ens værnepligt er overstået, så kan man jo bare vælge det fra
eller som nogen gerne vil, at foresætte en karriere og blive professionel soldat

jeg fik bare et brev om jeg ikke skulle møde op og det var så min værnepligt

Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Mon ikke politi og militær kan fjernes efter en revolution i en perfekt verden.
Imens må der jo arbejdes og stemmes hen imod dette samfund.
se hverdan resten af verden ser ud, der har alle dage været krig
når der er to mennesker på jorden, vil de komme i konflikt på et eller andet tidspunkt.

uden politi eller militær, skulle jeg ikke være i Danmark det er helt sikkert
det vel blive et nyt irak, da danmark er blevet multietnisk samfund og den fraktion som har størst magt(antal) vil bestemme.
og nej det vil blive alt andet end fredeligt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-07-2012, 17:14   #20
logikeren
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 324
Styrke: 15
logikeren er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
ingen syge bliver presset ud i en værepligt, så det er ikke svage unge som kommer ind
Sådan sagde man også om arbejde: Ingen svage skal arbejde.

Og hvad ser vi idag med reformen?

Jeg frygter faktisk, at førtidspensionen tages fra os der har fået den og vi tvinges i militæret som kanonføde, fordi det er det eneste vi egner os til.
Kan man stå, gå og måske løbe, egner man sig også til at skyde med et gevær.

En dag vil der blive indført ressourceforløb for dem der erklæres uegnet til værnepligt.
Så skal de igennem et ressourceforløb for at få det bedre, så de kan egnes til at blive sendt i krig.

Og deres sag revurderes hvert 5. år indtil de fylder 40 (hvorefter der kun tilbydes et ressourceforløb) og så lyder parolen:
Ingen unge skal slippe for værnepligt, specielt ikke psykisk syge.

Min skræk for at komme til session var så ekstrem, at jeg ikke formåede at høre efter i skolen, selvom jeg fik specialundervisning 1:1.
Heldigvis fik jeg bare et brev om at jeg ikke behøvede at møde op.
logikeren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Afklaring er nu færdig! ladytass Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 20-02-2013 00:31
ankestyrelsen's undersøgelse er færdig einstein Lægekonsulenternes Rolle 2 25-04-2012 12:13
færdig på revalidering og hva så ......... anette1966 Alt det andet 20 23-12-2011 00:43
færdig på revalederingcenter og hvad så TULLE5AA Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 08-11-2006 14:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension