K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-10-2010, 10:56   #1
sndnkm67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sndnkm67 er ny på vejen
panik hlælp

Min historie:
Jeg er en 43 årig kvinde, der har 6 børn,jeg er ufaglært af samme årsag(fik den første som 18 årig) og har levet et liv med vold ,druk og psysisk terror, men det har virkelig sat sine spor(kan ikke overskue ret meget i mit hoved).
Bare at sidde og skrive alt det her gør mig virkelig træt.

Jeg har haft kortvarige job både pga mit ustabile liv og ingen uddannelse og så selvfølgelig alle mine dejlige børn , som selvfølgelig også har et svært liv pga alt det de har været udsat for.
Jeg har altid gerne villet arbejde og tjene egne penge, men det har været svært at få til at hænge sammen, med vold osv.

Jeg har idag en depression og har pænt svært ved at sove, trods jeg får sovepiller.Jeg er blevet operet 2 gange for for højt stofskifte i 2000 og her igen i maj 2010, med det resultat jeg fik for lavt stofskifte og skulle til talepædagog(pga de havde ramt mit stemmelæbe).

Jeg blev fejlraskmeldt af en læge på rigshospitalet(i juni 2009)der var jeg på dagpenge, og selvfølgelig røg jeg på kontanthjælp, da papirene sagde jeg var rask.
Jeg kontaktede hurtigt dagpenge sagsbehandleren og sagde til hende jeg stadig ikke var rask, men hun sagde når lægen havde skrevet at han kunne ikke se der var noget i vejen for jeg kunne arbejde 37 timer/ugen , så var hun nødt til at sende mig til jobcenteret.

Jeg skrev et klagebrev til rigshospitalet, ang den læge der havde raskmeldt mig,da jeg mener han har ikke har hørt på mig,når jeg har været til samtaler i fbm mine blodprøver, for har jo sagt hvordan jeg havde det.....!!!!

Argh er lige ved at skrige, jeg fik en tid hos overlægen på den afd, der ville snakke med mig om denne feljraskmeldelse.
Men jeg fik først en tid i slut af juni (kan ikke huske helt præcis).
Jeg kom så til denne samtale og forklarede hende som sagen var, og hun ville skrive til sygedagpenge centeret at det var en fejl fra ham lægen der havde raskmeldt mig, men det hjalp ligemeget( for på det givne tidspunkt var der gået over en måned så mine dagpenge kunne ikke genoptages!!!!!!!!!

Jeg blev rigtig frusteret over det men kunne ikke gøre noget(jeg er jo raskmeldt) så igang med jobcenter

Nu har jeg så nogle spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med:

1. Jeg har søgt paragraf 34, og var inde og aflevere de sidste papirer d 13 August og der står på ansøgningen der kan gå op til 3 uger, før den er færdig behandlet, men men men jeg har ringet derind 4 gange og bedt dem om at sende mit afslag og har skrevet ned hver gang hvad dato jeg har gjort det.
Jeg gik til borgerservice i amagercentret og blev henvist til borgerrådgiveren og har så skrevet en mail til dem, er der andet jeg kan gøre??

2.jeg vil gerne søge pension for jeg kan ikke se jeg kan overskue en uddannelse eller job(i mit hoved) og hvordan skal jeg gøre med at få lavet en ressource profil og hvor ????

3.Har fået en tid på jobcenter på tirsdag men ville godt være forberedt til hvordan jeg skal forholde mig( har ringet derind her til morgen og spurgt om jeg kunne få afsat mere tid til en ressource profil ,men det havde han ikke noget med at gøre , kun råde og vejlede mig med arbejdsprøvning i fbm hvis jeg skulle søge pension, men ikke en´gang det kan jeg overskue?

Volden må have sat sine spor selvom det er mange år siden.
sndnkm67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 11:16   #2
jeanettess
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 01-05 2010
Indlæg: 81
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
jeanettess er ny på vejen
Lige meget hva du skal søge skal du igemmen en arbejds prøvning, så det kan ses hvor stor eller lille de arb. evne er, det gælder både ved pension og fleks job, så lige der er der ingen vej uden om.
jeanettess er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 12:09   #3
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Uden ressourceprofil ingen arbejdsprøvning. Kort sagt, du har krav på ressourceprofilen, sendes 3 måneder efter din henvendelse til jobcenter!
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 12:34   #4
frklarsen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-10 2008
Lokation: Greve
Alder: 55
Indlæg: 215
Styrke: 16
frklarsen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
Lige meget hva du skal søge skal du igemmen en arbejds prøvning, så det kan ses hvor stor eller lille de arb. evne er, det gælder både ved pension og fleks job, så lige der er der ingen vej uden om.
Nej det passer så ikke helt !!! Hvis psykatriker eller læge vurderer at det kan forværre situationen, så kan man godt "slippe" for arbejdsprøvning !!!
Så kan det godt være at kommunen ikke retter sig efter dette, men så kan pensionsnævnet omstøde afgørelsen hvis de ser personen ikke magter noget eller er så psykisk dårlig at det ikke kan lade sig gøre
__________________
Hellere komme galt afsted end slet ikke at komme afsted
frklarsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 16:57   #5
tumnus
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 07-03 2007
Indlæg: 696
Styrke: 18
tumnus er ny på vejen
Har spurgt til dette på anden tråd, men ikke fået svar

Er der regler, der siger at man ikke kan komme i arbejdsprøvning/afklaring når ens ressourceprofil ikke er opdateret? Hvis ja, hvor står det

Det er 1½ år siden der er tilføjet noget og godt et år siden min arbejdsskade gjorde ude af stand til meget andet end at ligge fladt i min seng
tumnus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-10-2010, 17:37   #6
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
http://www.socialjura.dk/index.php?i...ash=86d5f98606

http://www.socialjura.dk/index.php?id=9621

Sidst redigeret af Karo; 01-10-2010 kl. 17:43.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 16:20   #7
sndnkm67
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2009
Indlæg: 18
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
sndnkm67 er ny på vejen
karo ! de afgørelser du henviser til er ikke for mit tilfælde da jeg jo er på kontanthjælp ?
Er der ikke nogle der kan give nogle bud på hvad jeg skal gøre, er rimelig presset ??
sndnkm67 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-10-2010, 19:11   #8
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Det er ligegyldigt om du er på sygedagpenge eller på kontanthjælp, fordi jobcenter skal under alle omstændigheder udarbejde en ressourceprofil, før du kan sendes i arbejdsprøvning.
Det er kun en ressourceprofil som kan dokumenter hvad du kan eller ikke kan, i forhold til arbejdsmarked.

Kun på baggrund af ressourceprofilen og dens 12 elementer vil det være muligt for en sagsbehandler, at finde ud af om du skal arbejdsprøves, blive visiteret til et fleksjob, til revalidering eller at blive indstillet til førtidspension.

Husk på!, at uden ressourceprofilen blive du ikke afklaret og sagsbehandler få lov, til at køre rund med dig, så længe det vil passe hende eller ham.

http://www.arbejdsevnemetode.dk/sags...rAction=doView
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 10:10   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
sndnkm67 jeg ved ikke hvad det er du har liggende i dine papir men hvis det er presset og ingen er gået i gang med ressourceprofil (og det er rigtig nok jobcenteret har ikke noget med det at gøre , det er jobkonsulenter der sidder der og det er en sagsbehandler der skal have din ressourceprofil sammen med dig ) men hvis og når du er på kontanthjælp så vil mit forslag da kort og godt gå ud på at du søger en § 17 på forliggende grundlag du har alt at vinde og intet at miste (din ydelse kan ikke komme længere ned )

En § 17 på forliggende grundlag skal behandles inden for tre måneder og det kræver at der er en ressourceprofil så ved at søge en 17 så kan du sparke dem igang på kommunen ..

Du finder ud af hvem din sagsbehandler er og så sender du kort og godt noget i stil med det her ...

Citat:
Til (sagsbehandlers navn )

Jeg gør opmærksom på at jeg ønsker at søge en førtidspension efter § 17 PÅ FORLIGENDE GRUNDLAG.

§ 17. Kommunalbestyrelsen skal behandle en henvendelse om førtidspension i forhold til alle de muligheder, der findes for at yde hjælp efter den sociale lovgivning, jf. § 5 i lov om retssikkerhed og administration på det sociale område. Personer, som ønsker, at kommunalbestyrelsen alene tager stilling til spørgsmålet om førtidspension, kan dog anmode herom. I sådanne tilfælde træffer kommunalbestyrelsen afgørelse om, at sagen på det foreliggende dokumentationsgrundlag overgår til behandling efter reglerne om førtidspension.

med venlig hilsen

Dit navn adresse og cpr osv
På den måde skulle der være en chance for at de kommer i gang og får fingeren ud ..

Du burde også søge aktindsigt hvis ikke du har det (under nyttige link ligger der en erklæring )

I den vil det også fremgå at du har søgt en § 34 og du vil muligvis kunne se hvad det er der går galt ..

ang den § 34 du har søgt ville det være en god ide hvis også skrev en klage til borgmester og kommunalbestyrelse det er sagsbehandlingssjusk hvis og så frem de ikke behandler ansøgninger og giver skriftligt afslag med begrundelse samt ankevejledning ...

du kan der vedlægge den her

Retsikkerhedsloven

§ 3. Kommunalbestyrelsen skal behandle spørgsmål om hjælp så hurtigt som muligt med henblik på at afgøre, om der er ret til hjælp og i så fald hvilken.

§ 5. Kommunalbestyrelsen skal behandle ansøgninger og spørgsmål om hjælp i forhold til alle de muligheder, der findes for at give hjælp efter den sociale lovgivning, herunder også rådgivning og vejledning. Kommunalbestyrelsen skal desuden være opmærksom på, om der kan søges om hjælp hos en anden myndighed eller efter anden lovgivning.

§ 6. Hvis en borger har brug for at få hjælp i en længere tid, skal kommunalbestyrelsen tidligt i forløbet tilstræbe at tilrettelægge hjælpen ud fra en samlet vurdering af pågældendes situation og behov på længere sigt.

§ 7. Senest 8 uger efter første henvendelse om løbende hjælp til forsørgelse skal kommunalbestyrelsen foretage en vurdering efter § 6. Dette gælder dog ikke for personer, der er omfattet af et kontaktforløb efter kapitel 7 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, samt personer, der er omfattet af et opfølgningsforløb efter kapitel 6 i lov om sygedagpenge.


HUSK når du aflevere både ansøgninger klager og andet at aflevere det personligt og få kvittering for det
  Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 14:38   #10
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jeanettess Se meddelelser
Lige meget hva du skal søge skal du igemmen en arbejds prøvning, så det kan ses hvor stor eller lille de arb. evne er, det gælder både ved pension og fleks job, så lige der er der ingen vej uden om.

Loven siger altså , at hvis det er fuldstændigt formålsløst. så skal der ikke arbejdsprøves, heller ikke i beslægtede fag.
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
går fuldstændig i panik lige nu! nensypigen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 17-05-2011 10:12
Min forskudsopgørelse - nu er jeg ved at gå i panik Sidy Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 10-11-2010 19:17
Panik.......Hvad er det jeg har skrevet under på ? Yasmin Din historie 10 22-01-2009 10:41
Panik! benteh Spørgsmål ang fleksjob 1 31-10-2006 14:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension