K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-11-2012, 05:06   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Pip, synes den kontanthjælpssats kommer ind snart alle vegne, bare omhældt på nye flasker. Nu i form af ledighedsydelse, ressourceforløbydelse ect ect og når man tjekker op på det, så er der ofte tale om det samme som en kontanthjælpssats. Men det skal måske bare lyde pænere....hmm.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 09:08   #22
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Jamen helt klart.. lige som når man istedet for lønforhøjelse bare får en flottere titel til visitkortet..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2012, 14:49   #23
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Pip, synes den kontanthjælpssats kommer ind snart alle vegne, bare omhældt på nye flasker. Nu i form af ledighedsydelse, ressourceforløbydelse ect ect og når man tjekker op på det, så er der ofte tale om det samme som en kontanthjælpssats. Men det skal måske bare lyde pænere....hmm.
Nu gør det jo en kæmpe forskel når man tænker på fleksjobbere...at man får ledighedsydelse og ikke kontanthjælp....også selv om det er samme beløb...da ledighedsydelse ikke er reguleret af ægtefælle indkomst og formue....

Der er mange derude som faktisk vil kunne få penge nu....som ikke har kunne få det indtil nu...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 00:25   #24
enhunhund
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-05 2012
Indlæg: 32
Styrke: 13
enhunhund er ny på vejen
Med de nye regler vil man vel få hvad der svarer til en folkepensiom , når man går på "efterløn# og det er vel ok ?
enhunhund er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2012, 03:30   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Nu gør det jo en kæmpe forskel når man tænker på fleksjobbere...at man får ledighedsydelse og ikke kontanthjælp....også selv om det er samme beløb...da ledighedsydelse ikke er reguleret af ægtefælle indkomst og formue....

Der er mange derude som faktisk vil kunne få penge nu....som ikke har kunne få det indtil nu...
Det er rigtigt, men det hjælper ikke rigtigt den enlige, som i årevis skal leve på en kontanthjælpssats hældt på nye flasker. Og som hverken har ægteskab eller formue.

Jeg havde jo personligt håbet på, at netop de enlige også kunne få en klækkelig håndsrækning, men det får de ikke. Regeringen satser som altid på dem, der i forvejen har det lidt bedre end de andre. Og glemmer de absolut svageste.

Synes deres motto er, at dem der allerede har, de skal have lidt mere.
Og det er dén tankegang jeg ikke rigtig kan falde i svime over.

Så min bekymring går fortsat til de enlige uden formue og ægtefæller. Som jo desværre får svært ved at finde noget at juble over.

Og nu hvor de rasler med sablerne over, at kontanthjælpen skal rammes af gensidig forsørgerpligt for både gifte og samboende, så kan jeg da godt se, at ledighedsydelse og ressourceforløbydelen, bliver de rene ''holdkæft bolcher''.....og at pengene bare skal flyttes fra den ene pulje til den anden. De skal jo udbetales alligevel. Så hvorfor ikke gøre et større nummer ud af det, og få det til at lyde som en skide god ide.

Sidst redigeret af Ninja; 17-11-2012 kl. 03:38.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
MIN ledighedsydelse 2013, modregning af egenpension i ledighedsydelse Fyret2011 Alt det andet 4 04-02-2013 19:38
Kan jeg få ledighedsydelse ???? Valde68 Spørgsmål ang fleksjob 3 21-03-2012 19:46
Ledighedsydelse Mikkel-Nakskov Alt det andet 5 30-12-2011 15:02
Ledighedsydelse - job - ? MxDK Spørgsmål ang fleksjob 2 15-11-2011 18:38
Ledighedsydelse sushjer 1 Spørgsmål ang fleksjob 0 30-06-2010 21:45




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension