K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-05-2014, 22:05   #1
Soledad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Soledad er ny på vejen
Er min førtidspension for altid?

Hej alle.

Jeg har fået min førtidspension i nogle år. (Jeg er 26 år) Jeg er blevet i tvivl idag, om den er permanent?
Hvordan kan jeg finde ud af om den er det, eller om jeg kan miste den?
Hvad skal der stå i papiret jeg fik fra kommunen, for nogle år siden?Skal der stå at den genoptages om 5 år i afgørelsen jeg fik for nogle år siden?

Som jeg kan huske det, står der ikke noget om 5 år.

Ihh. jeg får tankemylder af at tænke på det

Min diagnose er skizofren.
Soledad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-05-2014, 23:58   #2
mukke
Lever på K10
 
mukkes avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2008
Lokation: Kbh.
Indlæg: 1.351
Styrke: 17
mukke er ny på vejen
Har du ikke papiret? Ellers kan du bede om aktindsigt. Aflever ansøgningen ved skranken og husk at få en stemplet kopi af den.
De har 7 arbejdsdage til at levere den.
mukke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 00:40   #3
Soledad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Soledad er ny på vejen
Hvilken anØgning?

Ansøgning???
Soledad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 01:35   #4
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Soledad Se meddelelser
Hvilken anØgning?

Ansøgning???
Ansøgningen om aktindsigt...hvis du ikke har den afgørelse om førtidspension som du har fået lige efter du blev tilkendt førtidspension...ja så kan du evt få den igennem en aktindsigt som Mukke skrev...

På din afgørelse....den du har fået da du fik din førtidspension....der skal stå at den er med revurdering/kontrol efter X antal år...

Står der ikke noget på den om kontrol efter X antal år ja så er din førtidspension varig...og skal ikke kontrolleres..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 08:37   #5
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Hvis der ikke stårnoget i din tilkendelse, bliver din pension ikke automatisk revurderet.

Men...
Pensioner kan generelt blive revurderet, kommunen må til enhver tid gå ind og gøre det på eget initiativ, men hvis man ikke giver lyd fra sig, så popper sagen jo ikke ligepludselig op så kommunen får den ide.

Der kan jo ske det lykkelige at man måske pludselig kan arbejde, måske i et fleksjob, og så kan man overgå til den ordning.
Med den behandling der idag findes for skizofreni, kan mange jo med tiden opnå noget der minder om en stor grad af helbredelse, og hvis situationen ændrer sig så drastisk vil man selvfølgelig blive tilbudt noget rehabilitering med henblik på tilbagevenden til arbejdsmarkedet.

Snart vil Claus Hjort Frederiksen atter være i regeringen, og så er der ingen der skal vide sig sikre på hverken beskæftigelsesområdet, eller noget andet som koster statn penge.

Der er 1000 faktorer der kan spille ind på om man fortsat får pension, jeg har besluttet mig for ikke at tænke på det konstant, for så bliver man bims.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 10:35   #6
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du kan også bede kommunen om at sende en kopi af afgørelsen til dig.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 10:57   #7
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Web og stamper har ret - men du kan også

Hey - som overskriften siger, så har web og stampe ret.

Når du, som du skriver tænker meget over det, kan det dog være lang tid at vente på aktindsigt - SÅ -

Du kan dog også ringe til din socialrådgiver, og sige som det er, at du pludselig er kommet i tvivl og det gør dig usikker/stresset og bede hende læse afgørelsen op for dig i telefonen - så undgår du vente tid og kan få vished hurtig..

enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 10:59   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.724
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg tror du skal slappe af...

Kære Soledad.

Men for at få 100% dokumentation, så følg de andres råd om at søge aktindsigt, hvis ikke du tidligere har modtaget denne.

Især, hvis ikke du i dag har din tidligere afgørelse om pension.

Du skal kende til denne Principafgørelse 119-13 fra Ankestyrelsen:

Ankestyrelsens principafgørelse 119-13 om førtidspension - revision - psykisk lidelse

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=160609

Principafgørelsen fastslår

Førtidspension med revision

"Ved tilkendelse af førtidspension, har kommunen vurderet, at der er tale om en varig lidelse. Førtidspensionen kan derfor som udgangspunkt ikke frakendes.

Når kommunen tilkender førtidspension, skal kommunen således som hovedregel ikke træffe beslutning om, at sagen skal genoptages til vurdering på et senere tidspunkt.

Kommunen kan dog undtagelsesvist beslutte, at sagen skal genoptages til vurdering på et senere fastsat tidspunkt (førtidspension med revision).

Behovet for en afgørelse om ny vurdering kan især forekomme, når der er tale om pension til unge, og ved visse sygdomme, der erfaringsmæssigt har et uforudsigeligt forløb.

Det er en betingelse for at sætte revision på en førtidspension, at borgeren lider af en alvorlig sygdom, som har et uforudsigeligt forløb, og hvor der således er mulighed for en bedring af borgerens helbredsmæssige tilstand inden for en kortere årrække.

En alvorlig sygdom med et uforudsigeligt forløb kan f.eks. være en kræftlidelse, der har et usikkert forløb.

Der er ikke tale om en sygdom med et uforudsigeligt forløb i det tilfælde, hvor borgeren lider af f.eks. skizoid personlighedsstruktur eller en varig personlighedsforstyrrelse, og alle behandlingsmuligheder er udtømte, og borgerens nedsatte funktionsniveau er kronisk og af varig karakter
."

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-05-2014, 20:33   #9
Soledad
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2013
Indlæg: 8
Styrke: 0
Soledad er ny på vejen
Ved i om jeg kan se min førtidspension på nettet ?altså hvis jeg ligger ind med nemid? I en bestemt journal?
Soledad er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-05-2014, 17:37   #10
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Umiddelbart vil jeg sige nej.

Umiddelbart vil jeg sige nej, da du efter mit kendskab kun kan se din patient journal fra sygehusene.

Du har ikke adgang til din journal i din kommune og det er der du skal finde din afgørelse om pension.

Men som sagt tidligere -

Citat:
Når du, som du skriver tænker meget over det, kan det dog være lang tid at vente på aktindsigt - SÅ -

Du kan dog også ringe til din socialrådgiver, og sige som det er, at du pludselig er kommet i tvivl og det gør dig usikker/stresset og bede hende læse afgørelsen op for dig i telefonen - så undgår du vente tid og kan få vished hurtig..
Så kan du ved samme lejlighed bede din socialrådgiver, sende afgørelsen på skrift, til dig.
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension