K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-09-2012, 12:41   #11
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Jeg vil gerne smide mit bud..

Citat:
Resultatet er:

Førtidspension kan ikke anses for en ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning ved afgøresle af merudgiftsydelse.

Det betyder at vi ændrer nævnets afgørelse vedrørende vurdering af hjælpeforanstaltninger

Kommunen skal vurdere om xxx/mit navn er om fattet af personkredsen og berettiget til merudgifter.


Først en lille forklaring:

Når du søger merudgift skal kommunen vurdere om du er en del af personkredsen der kan modtage denne ydelse. For at kunne vurdere dette, er der nogle konkrete ting der skal være opfyldt, herunder at du har brug for "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i din hverdag.

Og så til hvad Ankestyrelsen skriver :

At du modtager førtidspension er IKKE ensbetydene med, at du modtager eller har brug for "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i din hverdag.

Derfor ser det ud til, at de hjemsender anken til genvurdering i kommunen, hvor de skal genvurdere om du har brug for eller modtager "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i hverdagen..

håber det er til at forstå..

enjoy
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 12:47   #12
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 48
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Jeg vil gerne smide mit bud..





Først en lille forklaring:

Når du søger merudgift skal kommunen vurdere om du er en del af personkredsen der kan modtage denne ydelse. For at kunne vurdere dette, er der nogle konkrete ting der skal være opfyldt, herunder at du har brug for "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i din hverdag.

Og så til hvad Ankestyrelsen skriver :

At du modtager førtidspension er IKKE ensbetydene med, at du modtager eller har brug for "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i din hverdag.

Derfor ser det ud til, at de hjemsender anken til genvurdering i kommunen, hvor de skal genvurdere om du har brug for eller modtager "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i hverdagen..

håber det er til at forstå..

enjoy
ahmen for helvede, nu har de vurderet sagen jeg ved ikke hvor mange gange.

Nå sagen kører på 3 år uden der er kommet noget som helst ud af det, så jeg overlever nok den ventetid der er indtil jeg kan få fat i ankestyrelsen og tale med dem.

Mange tak for dit bud
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 13:16   #13
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Generelt surt, at der bliver udsendt afgørelser sidst på ugen, hvor man ikke kan få fat i afsenderen. Godt du har mod på restventetiden. Godt gået.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 15:19   #14
Pyt
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Indlæg: 267
Styrke: 18
Pyt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariepigen Se meddelelser
ahmen for helvede, nu har de vurderet sagen jeg ved ikke hvor mange gange.

Nå sagen kører på 3 år uden der er kommet noget som helst ud af det, så jeg overlever nok den ventetid der er indtil jeg kan få fat i ankestyrelsen og tale med dem.

Mange tak for dit bud
Velbekom..

Jeg føler med dig, da jeg selv ved, hvor svært det er at vente samt den usikkerhed der er en del af hele anke proceduren.. - men hvis du vinder din anke, er det altid noget, at det er med tilbagevirkende kraft fra første ansøgning...

ps. Husk at fortæl os, hvad de siger derinde, så er du sød ...
Pyt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-09-2012, 16:15   #15
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 48
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Velbekom..

Jeg føler med dig, da jeg selv ved, hvor svært det er at vente samt den usikkerhed der er en del af hele anke proceduren.. - men hvis du vinder din anke, er det altid noget, at det er med tilbagevirkende kraft fra første ansøgning...

ps. Husk at fortæl os, hvad de siger derinde, så er du sød ...
Jamen det er jo lige præcis det brevet går ud på, og som jeg ikke forstår fordi ankestyrelsen bruger et sprog jeg ikke kender Så jeg ved ikke om jeg har vundet eller tabt

Citat:
Oprindeligt indsendt af Pyt Se meddelelser
Jeg vil gerne smide mit bud..





Først en lille forklaring:

Når du søger merudgift skal kommunen vurdere om du er en del af personkredsen der kan modtage denne ydelse. For at kunne vurdere dette, er der nogle konkrete ting der skal være opfyldt, herunder at du har brug for "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i din hverdag.

Og så til hvad Ankestyrelsen skriver :

At du modtager førtidspension er IKKE ensbetydene med, at du modtager eller har brug for "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i din hverdag.

Derfor ser det ud til, at de hjemsender anken til genvurdering i kommunen, hvor de skal genvurdere om du har brug for eller modtager "ikke uvæsentligt hjælpeforanstaltning " i hverdagen..

håber det er til at forstå..

enjoy
Pyt nu har jeg brugt dagen på at gennemgå svarene herinde og i det helet taget tænke over sagen., og jeg forstår desværre stadig ikke hvad du mener til det jeg har markeret.

Kan du forklare det på en andenmåde?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 09:11   #16
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Du skrev at nævnet havde givet dig medhold og at den så var klaget til Ankestyrelsen.

Ankestyrelsens afgørelse er ikke til din fordel. De beder dog kommunen vurdere det på ny og derfor kan du være heldig at de når frem til at du er omfattet, men gætter på at de når frem til samme resultat.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 09:14   #17
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 48
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ozelot Se meddelelser
Du skrev at nævnet havde givet dig medhold og at den så var klaget til Ankestyrelsen.

Ankestyrelsens afgørelse er ikke til din fordel. De beder dog kommunen vurdere det på ny og derfor kan du være heldig at de når frem til at du er omfattet, men gætter på at de når frem til samme resultat.
Men hvordan kan de bede dem om at vurdere på ny? Nu har de vurderet min sag mange mange gange og de har givet mig afslag hver gang. Jeg troede der skulle noget nyt på bordet før sagen skulle genvurderes?
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 09:44   #18
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mariepigen Se meddelelser
Men hvordan kan de bede dem om at vurdere på ny? Nu har de vurderet min sag mange mange gange og de har givet mig afslag hver gang. Jeg troede der skulle noget nyt på bordet før sagen skulle genvurderes?
Fordi det er en principiel afgørelse, den er ikke kun gældende for dig, men også for alle andre fremover.

Det er en HJEMVISNING til kommunen, som skal lave en ny afgørelse med de nye oplysninger som Ankestyrelsen henviser til.

Der er i princippet ikke rigtig nogen indtil videre nu, der har vundet her, hverken dig eller kommunen. Det hedder altid enten medhold, ikke medhold eller hjemvisning til kommunen. Ved hjemvisning skal man gøre sagen om og vurdere påny med de nyeste oplysninger fra instansen.

Det er i øvrigt ikke kun hos Ankestyrelsen, man hjemviser en sag til kommunen og gøre det om. Det gælder også hos nævnene (bla. Det Sociale Nævn).
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 09:51   #19
Mariepigen
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2006
Lokation: Sjælland
Alder: 48
Indlæg: 205
Styrke: 18
Mariepigen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Fordi det er en principiel afgørelse, den er ikke kun gældende for dig, men også for alle andre fremover.

Det er en HJEMVISNING til kommunen, som skal lave en ny afgørelse med de nye oplysninger som Ankestyrelsen henviser til.

Der er i princippet ikke rigtig nogen indtil videre nu, der har vundet her, hverken dig eller kommunen. Det hedder altid enten medhold, ikke medhold eller hjemvisning til kommunen. Ved hjemvisning skal man gøre sagen om og vurdere påny med de nyeste oplysninger fra instansen.

Det er i øvrigt ikke kun hos Ankestyrelsen, man hjemviser en sag til kommunen og gøre det om. Det gælder også hos nævnene (bla. Det Sociale Nævn).
Det vidste jeg ikke.

Jeg syntes bare ikke der er noget nyt i papirene derfor undrer det mig at sagen hjemsendes.

Tak for svar.
Mariepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-09-2012, 10:46   #20
Ozelot
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2008
Lokation: Nyborg
Indlæg: 187
Styrke: 16
Ozelot er ny på vejen
Det er heller ikke fordi der er noget nyt at man hjemviser. Det er fordi der er noget der mangler at blive undersøgt eller uddybet.

Kommunen bliver bedt af Ankestyrelsen om at undersøge:
om du ofte har behov for nogle "ikke-uvæsentlige" hjælpeforanstaltninger i det daglige.

Som eksempel kan nævnes hjælp fra familie, fleksjob, handicapbil, hjemmepleje.
Ozelot er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
§100 Merudgifter afslag phhmw Den nyttige viden vi alle har 12 28-10-2019 19:11
Afslag på merudgifter... Zastrow Alt det andet 41 11-02-2012 20:03
Gode råd vedr anke til Det Sociale Nævn ang afslag til merudgifter § 100 Indiansummer Alt det andet 4 22-08-2011 18:25
Afslag igen på § 100 merudgifter. Indiansummer Alt det andet 5 06-04-2010 16:19
Spørgsmål til merudgifter Mariepigen Alt det andet 34 06-10-2009 23:44




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension