K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-09-2012, 00:50   #1
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Mangler et godt råd vedr. el-scooter

Jeg har en bekendt, en kvinde på 55 år. Hun er pensionist på gl ordning.

Hun henvendte sig i feb. 2012 til kommunen og forespurgte på en el-scooter, da hun har slidgigt i begge hofter og bruger krykker når hun går rundt i huset.

Hun ku' godt tænke sig lidt mere frihed og vil gerne kunne foretage indkøb, besøge venner og familie i nærområdet.

Hun får så besøg af en visitator fra kommunen. Vedkommende forstår problemet og mener bestemt at en el-scooter kan bevilges.

Efter mødet med visitator er der ikke sket mere i den sag. Min bekendt har ringet og mailet til kommunen mange gange. Det eneste hun får at vide telefonisk er, at de kender sagen, men der er ikke noget nyt i den vedr. bevilling. Mail har hun aldrig fået svar på.

Hun har også mange gange bedt dem om at visitator ringer til hende vedr. sagen, men intet er sket.

Det nærmer sig nu 10 måneder og hun er stadig låst hjemme.

Hvad mener i hun nu bør gøre og er det normalt med så lang behandlingstid for en el-scooter?

Sidst redigeret af Pophår; 28-09-2012 kl. 00:54.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 07:19   #2
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Det lyder mærkeligt at der skulle være så lang behandlingstid på en sådan ansøgning. Er der ikke beskrevet en behandlingstid på kommunens hjemmeside ?

Ville undersøge dette og så skrive til dem og henvise til denne behandlingstid, eller høre dem hvor lang behandlingstid de har.

Har selv lige fået bevilliget en el-scooter i mandags og der gik ca. 5 uger fra jeg sendte ansøgningen til jeg havde bevillingen.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 07:20   #3
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hun må kunne bede om aktindsigt, så hun kan se hvad visitatoren har skrevet, og derefter lave en skriftlig ansøgning hvori hun f.eks. skriver:

Med henvisning til visitators (skriv gerne navnet på denne) besøg i mit hjem (skriv datoen for besøget) ønsker jeg, at søge om en el-scooter.

Længere mener jeg ikke den behøver at være.
Hovedsagen er, at det bliver gjort skriftligt, og med kvittering på, at de har modtaget ansøgningen.

Som det er nu kan din bekendt ikke bevise ret meget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 08:29   #4
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Godmorgen til alle.

Tak for de foreløbige råd. Når hun ringer og spørger til, hvorfor det tager så lang tid at behandle, er svaret: "vi har travlt".

Engager.

Hun bor også på Fyn (Midtfyn).
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 08:46   #5
engager
Hvor skulle jeg ellers være
 
engagers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-02 2011
Lokation: fyn
Alder: 58
Indlæg: 143
Styrke: 14
engager er ny på vejen
Ja så er det da vist ved at være tid hun råber lidt højt, for hvis svaret bare er at de har travlt ville jeg nok henvende mig til chefen for visitation, da der iflg. Fåborg-Midtfyn kommunes hjemmeside er en sagsbehandlingstid for hjælpemidler på 1 mdr og såfremt denne overskrides skal der sendes skriftlig besked om hvorfor de ikke kan overholde tiden. Har lige hentet denne fra hjemmesiden omkring sagsbehandlingstider:

Hjælpemidler
1 måned
Hvis du henvender dig om biler eller boligændringer, er vores behandlingstid på 3 måneder.
engager er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 09:52   #6
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Et helt tydeligt eksempel på...

Kære Pophår

manglende viden fra alle.

Du gør følgende:

Finder den berørte kommune:
http://www.k10.dk/index.php?pageid=svarfrister_kommuner om det er en af de kommuner der ikke vil overholde lovgivningen

Hvis den berørte kommune overholder lovgivningen finder du deres sagsbehandlingsfrister på hjemmesiden.

Derefter sender du et kopi til SB samt et til chefen og spørger hvorfor SB ikke overholder Retssikkerhedslovens §3 stk2.

Hvis du stadig løber panden imod muren sender du mig kommunenavnet så starter jeg en Tilsynssag op.

Her kan du læse alt om hvad det drejer sig om.
http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Det er IKKE SBerne der bestemmer sagsbehandlingsfrister i sociale sager men kommunalpolitikerne som har pligt til at vedtage og offentliggøre disse frister.

SB i denne sag overtræder også lovgivningen ved at bruge "travlhed" som begrundelse. Hverken dødsfald, fødselsdage, storm over land eller andre uvedkommende selvbestaltede årsager må bruges for at trække en given sag ud.

Hilsen Peter

Klagemuligheder:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

Information:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=24296

Hvis den behandlende SB er en erfaren SOCIALRÅDGIVER er vedkommende underlagt embedsmandsledelsen som sit "værktøj" til at overholde kommunens budget. En socialrådgiver og ledelsen kender udemærket lovgivningen. Her taler vi om et bevidst lovbrud.

Følgende lovskærpelse er sendt til samtlige 98 kommuner. Iøvrigt på foranledning af K10.
http://www.danskeaeldre.launch-it.dk...eter140409.pdf
som du bedes medsende til SB for en forklaring hvorfor netop denne har bemyndigelse til at lave sine egne love.

OBS! jeg ser nu at det drejer sig om Midtfyn kommune som jeg netop kører Tilsynssag imod. Se de sidste tråde under Statusrapport.

se tråd #343 i http://www.k10.dk/showthread.php?t=5664&page=35 jeg vil nu kontakte juristerne som netop køre sag imod Midtfyn for at berette den total manglende respekt for Tilssynsmyndighederne som jo har skrevet til Midtfyn hvvordan de skal agerer ifh til lovgivningen.

Sidst redigeret af phhmw; 28-09-2012 kl. 10:45.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 28-09-2012, 12:30   #7
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Pophår Se meddelelser
Godmorgen til alle.

Tak for de foreløbige råd. Når hun ringer og spørger til, hvorfor det tager så lang tid at behandle, er svaret: "vi har travlt".

Engager.

Hun bor også på Fyn (Midtfyn).
Og så længe din veninde ikke gør andet, så går det jo sådan set meget godt. For kommunen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til anke over afgørelse vedr 3 hjulet scooter. Indiansummer Hjælpemidler til handicappede 8 21-09-2012 10:14
EL-scooter brændt Rawhite Hjælpemidler til handicappede 6 14-06-2011 21:24
el scooter bo m Alt det andet 6 12-10-2010 11:23
Er der nogen der er godt inde i regler vedr. kontanthjælp? hboegelund Dit og Dat 8 10-09-2010 13:05
El-scooter J&J Alt det andet 18 16-08-2010 15:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension