K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-11-2011, 23:01   #21
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Står der, hvilken dokumentation der kræves? Er der et uddrag af sagsforløbet?

Jeg har altid været imod offentliggørelse af navne, jeg ved godt, det også forekommer herinde, men jeg ville aldrig selv gøre det, da jeg synes det er forkert. Hvis navne skal offentliggøres, så synes jeg, det skal gøres under kontrollerede forhold. Alle kan jo lave en hjemmeside og skrive, at de gør sådan og sådan.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-11-2011, 23:15   #22
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Som jeg ser sagen, så alle oplysninger om disse personer er på ingen måde oplysningerne som vedrører deres private forhold.

De er ansat hos myndigheder og er i offentlig tjeneste.

Navn, arbejdsadresse og funktion. Det er på ingen måde ulovligt eller i strid med persondataloven.

Men hvad mener sidens ejeren selv:
http://jp.dk/indland/article2611594.ece

"...Skulle Datatilsynet vende tommelfingeren nedaf, så er det dog ikke noget, der kan stoppe "Det sorte register," bedyrer Ole Christiansen:

"Skulle Datatilsynet gøre det, så fortsætter vi alligevel. For så rykker vi bare vort site til i udlandet, på en server uden for EU, hvor danske myndigheder ikke kan gøre os noget...."

Sidst redigeret af Karo; 19-11-2011 kl. 00:22.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 07:32   #23
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg syntes stil mod de fleste andre at dette er ganske glimrende, såfremt der altså ER beviser, fx i form af et ankenævn der har slået fast at der er begået så kladte "sagsbehandlerfejl"

Her må vi endelig ikke glemme at nogle af de her salgsbehandlerfejl har opsættende virkning i teorien, men når det kommer til praksis tilsidesættes den opsættende virkning af selv samme ankenævn, endnu har jeg kun set begrundelsen: "vi vurdere ikke det ville have betydning for sagens udfald" og det er uanset om borgeren har fået medhold i anken (og det jo derfor har haft en betydning) eller ej... den funktion virker ikke, eller rettere sagt heller ikke den, for få straffet myndigheden eller sagsbehandleren, kan vi borgere tilsyneladende heller ikke få lov til, igen uanset hvor alvorligt det er (se fx Benny gerhard er det ikke det han hedder? nok har han fået medhold, i sidste ende, men han skal s q selv betale regningen)

Selv ikke Brønnerslev sagen har fået straf konsekvenser i lovens betydning, og det vil jeg da ellers mene er en af de sager der er yderst oplagt til det, den er SÅ grov at vi (heldigvis) aldrig har set mage. Nææ et par stykker har fået en løftet pegefinger, fyyy det var slemmer, og gå nu hjem og undersøg om du kan rede din egen mås ved at fyre en af dine folk på gulvet, måske du kan nøjes med at sige fyyy til dem og slippe godt fra det, slut på straf.

Når systemet holder SÅ godt fast i egen mås, ja så syntes jeg det er ganske okay med lister som denne og forbryderalbummet, det er jo ikke fordi de mister deres job, og borgerne bliver kun LIDT bedre stillet hvis altså de kender til listen, hvilket langt fra alle gør, for så ved borgerne at de skal være ekstra på vagt.

Men sjovt er det nu at der er 3 ud af 9 fra min kommune, endnu mere sjovt er det at lige netop den afdeling nægter at stille en sagsbehandler til rådighed for min søn, på trods af masse vis af forespørgsler fra os og 2 forskellige skoler, samt indberetninger fra 2 forskellige skoler.... knægten går nu i 2. klasse og nabokommunen (hvor han går i skole) har endnu ikke haft held med at få en sagsbehandler fra min kommune til at deltage i et møde omkring knægten (de kontaktede ellers vesthimmerland efetr 3 ugers bekendtskab med knægten) det er der blevet kæmpet for i 1½ år.
Skolen ønsker som jeg at knægten skal udredes for ADHD i en hvis fart, alt i mens vi veeenter på kommunen, kommer der flere og flere punkter hvor skolen opgiver, alt i mens det går ud over samtlige elever i klassen og i bussen, det være sig mobning og at slå (han tror så virkelig det er mega sjovt, det er først bagefter han forstår at det bestemt ikke var morsomt, og så bliver han selv meeega ked af det, men der er modparten jo blevet sur, og får så sagt noget uheldig til knægten som så reagere ved at fortsætte eller slå, han evner ikke at lade være, klart for han tror jo virkelig det er sjovt, og selvfølgelig forsvarer han sig, akkurat som alle andre mod angreb, han gør det så bare 10 gange så voldsomt som andre) Det bliver værre og værre, og det er altså ikke fordi det er ok opførsel, men vi er der ude hvor stort set alle andre kampe, end lige omkring hvordan man begår sig, er lagt på hylden, for ellers kan vi ikke lave andet end at tage alvorlige snakke straffe og skælde ud, det gør vi i forvejen største delen af vores tid sammen med ham, så om han børster tænder eller ej, eller om han går rundt i shorts og t-shirt i minus 10 grader det er virkelig en bagateller.

Selv samme afdeling lavede med et snuptag en åben undersøgelse af min knægt om til en anonym (i børnehaven) det var ellers lovet gentagende gange at skrive en rapport på ham, og MIG der forlangte at få den undersøgelse, men da de opdagede at det kunne komme til at koste penge, ja så kunne de da lige fjerne alt på ham og kaldet det en anonym undersøgelse, og der ved ikke skulle skrive den rapport de ellers flere gange havde lovet.

Jeg så for længe siden at her er en unge som ikke trives som andre børn, men der er ingen hjælp at hente overhovedet (med mindre man har råd til en privat udredning, og det har vi ikke, nej vi har heller ingen forsikring ell der kan dække lidt for vi har måtte skære ALT ind til benet) så den afdelings evige snigen uden om har store konsekvenser, ikke kun for min søn, men s q for alle der er i berøring med ham dagligt, og nogle er allerede blevet mærket for livet af hans uheldige adfærd, en adfærd man i min kommune ser et økonomisk problem i, og derfor mener er alle andres eget problem.

Så jeg ved af personlig erfaring at i hvert fald et navn på den liste hører til på der, at det er helt rimeligt at andre forældre advares om at vare deres børns tag, altså hvis de er de heldige i lykkehjulet som får en fod inden for.

Man kan selvfølgelig skrive et læserbrev ell, men de er for det første hurtigt glemt, for det andet så er der bestemt INGEN i vores kommune der begår fejl, at påstå andet er løgn, det viser et par læserbreve om syge-sager med ALT tydelighed. Det fører til det 3. ingen konsekvenser, det har, i vores tilfælde ingen konsekvenser at kommunen nægter at stille en SB´er til rådighed trods flere indberetninger og forespørgsler, eller jo for alle der er i berøring med ungen, men ikke for kommunen, de har kun glæde af den økonomiske side af sagen.

Så jo tak, fortsæt endelig listen, det eneste jeg har at kritisere er rubrikken brandvæsen, det bør laves om til alarmcentral (som intet har med brandvæsnerne at gøre ud over at sende en alarm af sted) men at der er valgt brandvæsen og ikke alarmcentral bygger mere på uvidenhed om hvordan tingene fungere der, end om vilje (behovet for) til at hænge folk ud, også der alt ære og respekt for at fejlene får en eller anden form for straf, og nu der heller ikke i "vores" system er ret meget anden end holde numser, så sys jeg det er meget rimelig.

Mit eget navn, eller min mand, eller en af mine mange gode og dygtige kollegaer, vil kunne havne på den liste, gu vil det ej være morsomt, men er det berettiget, og ikke har fået konsekvenser for mig (hvilket ikke er bare lige, i det vi i bund og grund, kun kan straffes for ikke at gøre noget, men ikke straffes for at handle om end det er en forkert handling der får fatale følger, med mindre vi har gjort det med vilje, men det vil man få meget svært ved at bilde mig ind ret mange inden for dette fag gør, selvfølgelig findes der psykopater over alt, brandstiftere kan sagtens være brandmænd, meeen det er dog ypperst sjældent) så vil det være rimeligt og helt okay, uanset hvor øv jeg syntes det er. Så længe beviserne imod mig er på plads, bevislige og det ikke udstilles nøjagtigt hvad jeg har bummet den med.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 07:40   #24
thomas75
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Indlæg: 298
Styrke: 14
thomas75 er ny på vejen
Ja, sådan kan man jo også se på det - i gør sådan mod os, så gør vi det samme mod jer, det er en måde at reagere på, som jeg aldrig kommer til at bifalde - jeg synes, det er barnligt. Ejerens udtalelser synes jeg vidner om en usympatisk person, der måske ikke har den største viden. Jeg synes, det stinker langt væk af, at han er ude på en personlig mission, fordi han selv har haft nogle dårlige oplevelser.

Men jeg er som sådan ikke imod et register - a la det som sundhedsstyrelsen har, når de lægger afgørelser med navn ud - eller smiley-ordningen på spisesteder osv. Det skal bare være nogle fagpersoner, der administrerer det, og der skal være nogle regler for, hvordan man ender i sådan et register osv. En menigmand har slet ikke den viden og de oplysninger der skal til for at vurdere alt sådan noget.

Sidst redigeret af thomas75; 19-11-2011 kl. 07:46.
thomas75 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 08:08   #25
Ukken
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2009
Indlæg: 177
Styrke: 16
Ukken er ny på vejen
Thomas75 - jeg er bare så enig. Brønderslev. Esbjerg. Bornholm etc etc kan vi alle have en mening om. Selvfølgelig skal der placeres et ansvar men det er meget svært - er det kommunalbestyrelsen der ikke afsætter midler nok til området. Er det socialdirektøren som ikke tydeliggør problemerne og klær sine ledere på til opgaven. Er det de enkelte faggruppeledere som ikke støtter og guider de enkelte rådgivere gennem faglig revision. Eller er det i sidste instans den enkelte rådgiver der skal smide kuglepennen når hun når sags max og når tingene ikke fungerer.

I hvertfald er faggruppen af uddannede socialrådgivere i den grad ramt af flinkeskolen - hvornår har der sidst været en strejke ? med en ekstrem svag fagforening - men det er en helt anden diskussion. Eb side a la sundhedsstyrelsen ville måske ruske op og gøre det klart for den enkelte rådgiver at det er et personligt ansvar ( hvis det er det ) at sige fra også når der spyes love ud som ikke kan omsættes til praksis.
Ukken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 10:52   #26
Nullemus
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2009
Indlæg: 142
Styrke: 15
Nullemus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af thomas75 Se meddelelser
'

Det er jeg fuldt ud klar over, og det er netop derfor, jeg er imod dette register, fordi nogle personer kan komme til at blive hængt ud for noget, der ikke er hold i!
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Jeg er fuld overbevist om, at der vil nok være hold i alle de sager mod sagsbehandlere i kommuner.

thomas75 har ret, det er ikke lovligt at hænge nogen ud for noget der ikke er hold i.

Man har ikke lov at offentliggøre, at "En SB som hedder yyy, fra kommune XXX , o.s.v. ", medmindre der er faldet en afgørelse/dom der fastslår, at SB virkelig har overtrådt nogen regler.


For det første er sådan en hjemmeside ulovlig i henhold til Registerlovens bestemmelser om registrering af personer, Dernæst er den en overtrædelse af Datatilsynets bestemmelser om ulovlig offentliggørelse af personoplysninger og for det tredje er det overtrædelse af straffelovens §267.
Nullemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 11:02   #27
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg har også lige set hjemmesiden.

Der står tydeligt at dokumentationen, skal være iorden.

Man kan altid anklages ved at give urigtige oplysninger mv.

Synes at det er iorden, da det er ekstrem svært at få bla kommer, sagsbehandlere til at rette selv udokumenterede oplysninger.

Se bla. min tråd "magtmisbrug".

Jeg synes derfor at det er helt OK, med denne hjemmeside.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 13:24   #28
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Jeg har selv oplevet, at en sb bagte en gevaldig rævekage i min sag, ved at skrive en løgnehistorie.

Så jeg har overhovedet ingen problemer med den side.

Måske den kan få sagsbehandlerne i Danmark til at tænke sig om, før de begår ulovligheder.

Så ville vi jo være nået et stykke, ikke sandt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 13:43   #29
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Nullemus Se meddelelser
thomas75 har ret, det er ikke lovligt at hænge nogen ud for noget der ikke er hold i.

Man har ikke lov at offentliggøre, at "En SB som hedder yyy, fra kommune XXX , o.s.v. ", medmindre der er faldet en afgørelse/dom der fastslår, at SB virkelig har overtrådt nogen regler.

For det første er sådan en hjemmeside ulovlig i henhold til Registerlovens bestemmelser om registrering af personer, Dernæst er den en overtrædelse af Datatilsynets bestemmelser om ulovlig offentliggørelse af personoplysninger og for det tredje er det overtrædelse af straffelovens §267.
Oplysninger som er offentligt tilgængelig er ikke omfattet af persondataloven, og da det ikke er deres hjemmeadresse og telefonnummer er der ingen brud på dataloven.
Et navn er også offentligt tilgængeligt, med mindre man har hemmelig adresse og nummer.

Og hvis man ikke måtte offentligøre et navn på en sagsbehandler, læge, advokat osv. ville sider som K10, Trustpilot, Bedømmelse.dk osv alle være ulovlige.

Så jeg mener ikke den er ulovlig, læs evt. side 82 nederst.
http://www.socialrdg.dk/Files/Filer/...arsrapport.pdf

Dermed ikke sagt at jeg synes side er lavet på den rigtige måde, da jeg mener at hvis du vil nævne navne så må du også lægge beviserne ved din påstand og stå ved din påstand med eget navn.!
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-11-2011, 14:08   #30
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Med jævne mellem dukker der i pressen en liste over privatpraktiserende læger som har aktier i medicinalfirmer, med klar opfordring til at finde ud af om ens gen læge er korrupt. ( i pænt sprog hedder det vist inhabil ).

Er vi ikke glade for disse advarsler fra pressen? Jo da...

Siden er kontroversiel, ingen tvivl om det, men personligt opfatter jeg den mere som en advarsel mod de blacklistede end en heksejagt på dem.

Jeg tror gerne, at i kort fremtid vil det også blive muligt at få adgang til beviser, siden er faktisk stadigvæk under udvikling.

En ting er sikker, at Ole Christiansen er en fremragende reklamemand som har fuld forståelse for at begå sig i “et fint selskab“.

Sidst redigeret af Karo; 19-11-2011 kl. 14:16.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
"Skandale at sagsbehandlere er ukvalificerede" L.S. Politik og Samfund 9 27-05-2013 01:22
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25
Virksomheder "overvejer" at ansætte flere, "hvis"... zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 06-03-2008 14:53




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension