K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-12-2007, 22:52   #11
sonderjyden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
sonderjyden er ny på vejen
Hej Nille.
Jo - rent økonomisk er det svært, men i mit tilfælde er der en modparts forsikring som indtil nu yder tabt arbejdsfotjeneste.
Du skriver om det var en lettelse - det tror jeg faktisk du har ret i.
I starten var jeg meget optimistisk. Ville ikke rigtig anerkende jeg var så skadet.
Når det så er, som det er, synes jeg bare det er dejligt at få et arbejde, hvor der er brug for det jeg så kan nu. Bare det at komme ud og møde andre er for mig også vigtig.
Jeg er ansat (kommunal) på 10 - 12 timer pr uge. Så vidt jeg ved er det på grænsen inden det vil blive en førtids pension. Hvis du kan få ansættelse inden for kommunen, har de nogle muligheder med nogen puljer så din tid kan komme længere ned.
Jo - jeg kan godt følge dig - i dit tilfælde er det måske lidt svært bare sådan uden videre at gå ud at banke på.
Så du skal måske i samarbejde med jobkonsulenten få håndplukket et job. Måske skal du bede om at få tilknyttet en mentor?
Er det noget du stadig bliver behandlet for?
Du skal jo være klar til at modtage et fleksjob inden du kaster dig ud i det.
Sonderjyden
sonderjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-12-2007, 23:29   #12
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
tak søde sønderjyde;0)

jo jeg e i behandling-både gruppe terapi og psykolog....bare det i sig selv er 4 timer om ugen,så det er hårdt-når jeg så skal have fleks....men jeg prøver VIRKELIG at tage en dag af gangen....men tankerne flyder lidt frit og stressede rundt-
jeg har OCD hvis du kender det?"tvangstanker og ritualer!!!
knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 17:27   #13
sonderjyden
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 16-06 2007
Indlæg: 19
Styrke: 17
sonderjyden er ny på vejen
Hej Nille.
Når jeg frisk og frejdig siger - tag ud og søg uopfordret - så er det selvfølgelig fleksjobbere som er helt afklaret med timetal de kan klare med den restevne som de har tilbage.
Mon du er helt afklaret? Du nævner selv i et indlæg at arbejdsgiver vil være usikker på at ansætte dig - det tror jeg du har ret i, du har det jo heller ikke godt med det, det skal gerne være en succes for begge parter. Det at søge job, kræver at man har overskud, al din energi bruger du jo pt. på din OCD.
Tror du skal koncentrere dig om dine behandlinger og din kamp for at slippe ud af OCD. Jeg skriver tidligere at du skal have håndplukket et job - dermed mener jeg at dine behandlere - socialrådgiver - jobkonsulent mfl. simpelhen skal ligge hovederne i blød for at finde noget du kan trives i, et sted med total åbenhed for dine problemer, med henblik på fortsat behandling af dit OCD. Kunne tænke mig det vil blive noget inden for kommunen - REVA center - livsstilscenter. Men fremskridt i MEGET små skridt - måske det at du bare tænker på fleksjob er et lille skridt lige pt.?
Det er godt at du selv er åben overfor problemet - et stort skridt
Mit indlæg blev lidt langt - men du har gjort et stort indtryk på mig. Læste dit sidste indlæg igår kl. 22.29, men skulle lige sove på det. sov ikke for godt.
Nu vil jeg sige pøj-pøj til dig - håber at høre positive ting - også knus fra mig.
Sønderjyden

Sidst redigeret af sonderjyden; 11-12-2007 kl. 17:35. Årsag: Taste fejl
sonderjyden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-12-2007, 21:53   #14
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 18
nille er ny på vejen
tusind tak

det varmer med dine råd-det takker jeg mange gange for-
stor knus
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Gode råd søges Thomas1981 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 06-07-2012 11:58
Gode råd søges.... PiaTT Spørgsmål ang fleksjob 25 04-11-2011 00:08
Gode råd til fp søges... bettenussen At søge førtidspension 6 22-12-2010 08:35
Gode råd søges ! marbocb Er det overhovdet til at få fleksjob? 8 05-10-2010 21:18
gode råd søges fra gode mennesker;) nille Spørgsmål ang fleksjob 8 30-11-2007 18:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension