K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-10-2012, 19:53   #1
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
SMA 38 og pension

Hej jeg er havnet i en SMA 38 paragraf og er visiteret til flexjob.
Men jeg kan ikke klare et flexjob på bare få timer viser 2 arbejdsprøvninger.
Min nye sagsbehandler Har nu sagt at der vil blive holdt et tværfagligt møde
med henblik på og søge pension. Mit egentlige spørgsmål er hvis jeg ikke bliver
indstillet til pension eller får afslag, beholder jeg så stadig min ledighedsydelse?
Jeg er i denne situation pga en arbejdsskade i 2010 hvor jeg kom til skade
med ryggen. Var sygemeldt et års tid blev afskediget 2011 og har så fået
sygedagpenge indtil i foråret hvor jeg så overgik til ledighedsydelse. Jeg får også en løbende erstatning fra erhvervsevne tab og venter så på den endelige afgørelse fra ASK som jo først kan afsluttes når min kommune har afsluttet/afklaret min sitiuation.

Mvh. jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 14:33   #2
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Ja, du vil beholde din ledighedsydelse ved et evt. afslag på pension. Der er en principafgørelse om dette, som jeg dog ikke lige i skrivende stund har et link til...
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 18:09   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Så er det da godt at jeg lige har det link her http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...aspx?sw=141-11

Hvis du får et afslag på førtidspension...også selv om du selv søger en førtidspension via en §17 på det foreliggende grundlag....så kan de ikke fjerne din ledighedsydelse på det grundlag...

Hvis kommunen er i tvivl om du er til rådighed...ja så er deres eneste måde at afprøve om du står til rådighed efter kapitlerne 10 og 11 i lov om en aktiv beskæftigelsesindsats...

Den eneste måde kommunen kan fjerne din ledighedsydelse.....det er hvis du ikke står til rådighed...

Gav det mening for dig...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 15:21   #4
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Hej ja det er der jeg er lidt i tvivl om og stå til rådighed. Jeg søger jo ikke flex af den
grund jeg ikke kan klare mere end 3-4 timer om ugen. Så om det så ændre på min
ledighedsydelse må jeg vente og se til de afgør om jeg kan indstilles til pension.

Tak for hjælpen, vender sikkert tilbage når jeg har fået det afslag

Mvh. Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 16:57   #5
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af jango Se meddelelser
Hej ja det er der jeg er lidt i tvivl om og stå til rådighed. Jeg søger jo ikke flex af den
grund jeg ikke kan klare mere end 3-4 timer om ugen. Så om det så ændre på min
ledighedsydelse må jeg vente og se til de afgør om jeg kan indstilles til pension.

Tak for hjælpen, vender sikkert tilbage når jeg har fået det afslag

Mvh. Jango
Hvis kommunen indstiller dig til pension og du får afslag, så får du fortsat ledighedsydelse, da de ikke kan sige, at du er for syg til fleks, men for rask til pension - det er enten eller.

Søger du selv pension (pargraf 17) og får afslag, ja så beholder du også, som sagt, led.yd., da du - jf webmasters link til principafgørelse - gerne må have en anden holdning (og afprøve denne) til din arbejdsevne end kommunen.

Du behøver derfor ikke frygte noget i forhold til det økonomiske :-)
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 20:59   #6
jango
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2010
Indlæg: 115
Styrke: 14
jango er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af frup Se meddelelser
Hvis kommunen indstiller dig til pension og du får afslag, så får du fortsat ledighedsydelse, da de ikke kan sige, at du er for syg til fleks, men for rask til pension - det er enten eller.

Søger du selv pension (pargraf 17) og får afslag, ja så beholder du også, som sagt, led.yd., da du - jf webmasters link til principafgørelse - gerne må have en anden holdning (og afprøve denne) til din arbejdsevne end kommunen.

Du behøver derfor ikke frygte noget i forhold til det økonomiske :-)
Hej ok det gav mig noget mere ro på
Tak til jer alle for hjælpen det luner så dejligt

Jango
jango er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Pension eller ikke pension mimmi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 13-02-2007 13:32




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension