K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-10-2013, 16:57   #1
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Fleksjob og løbende pension

Har fået pension udbetalt hver mdr. ca. 5000 kr. minus skat har jeg fået udbetalt ca. 3100 kr. om mdr. oven i min fleksydelse,

nu har jeg fået et fleksjob på 3 timer om ugen som jeg (var) er meget glad for,

men så siger mit pension selskab at de stopper den mdr udbetaling for nu har jeg fået et fleksjob,

hvad hvis jeg kun kan arbejde 1 time om ugen spurgte jeg damen fra pension selskabet, det er det samme siger hun,

alle der får et fleksjob og så er det lige meget hvor få timer vi taler om, så stopper den mdr. udbetaling fra os.

de 3 timers arbejde jeg har om ugen dækker ikke engang til madpakken og transporten til og fra arbejde,

samt jeg mister de 5000 kr. i pension, og så siger de det skal betale sig at arbejde, det kan jeg sgu ikke se noget fidus i

Ps. er der andre som har været udsat for det samme.

Sidst redigeret af mand; 15-10-2013 kl. 17:21.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 18:40   #2
pierre
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2011
Indlæg: 14
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
pierre er ny på vejen
Hvilket pension selskab er det ???.
pierre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 18:51   #3
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Industriens pension.

jeg tænker bare på med den nye reform hvor man kan få fleksjob ned til 1 time om ugen,

så vil mange miste deres pension fra pension selskaber hvis de kommer i arbejde,

men er man ledig fleksjobber så kan man godt modtage pension og samtidig få fleksydelse.

Sidst redigeret af mand; 15-10-2013 kl. 20:36.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 18:53   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
er ikke lige med, mener du ikke fleksløn du får udover lønnen fra arbejdsgiver, for det er jo det, du skal have - fleksløn fra kommunen? Husk at der skal ansøges om fleksløn hos kommunen udover lønnen fra arbejdsgiver.

Fleksydelse får man jo, når du er på "efterløn"... Eller du på det?

Alle pensionsselskaber har forskellige regler. I mit hedder det "regulativ" med betingelser osv. Så tjek lige betingelserne, der bør vel stå noget om det i papirerne, eller bed selskabet om at sende dig brochure om betingelserne for netop den type pension, du er i.

Bare i mit pensionsselskab er der mindst 3 forskellige muligheder at vælge, hvad man skal være i. Og individuelle valg findes også.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 19:31   #5
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Flexjob og udbetaling af TAE fra firmapension

Ih det lyder ikke okay, men jeg har hørt det før !

Det handler om at pensionskasserne/forsikringsselskaberne ikke har fået tilpasset deres betingelser / regulativer efter den nye reform 1-1-13. LÆS nye REGLER FOR FLEXJOB

For tidligere fik man jo fuld løn ved tilkendelse af flexjob uanset antallet af arbejdstimer. Da var det jo okay, da ingen skal "tjene" på at blive syg. Der var jo ikke indtægtstab.

Det er ofte uvidenhed hos medarbejderne i pensionskasser/forsikringsselskaber der får dem til at give det svar, du har fået.

Lad os håbe at de snart får tilpasset betingelser / regulativer til ny gældende lov på områedet


God aften
solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 19:45   #6
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Solstrålen du har fanget hvad jeg mener, mener du der med jeg er berettiget til forsat at kunne få min pension.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 20:34   #7
solstrålen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-09 2013
Indlæg: 55
Styrke: 11
solstrålen er ny på vejen
Måske

Hej Mand

Jeg tror at pensionskasser og forsikringsselskaber i øjeblikket overvejer hvad de skal gøre. Nogle vil nok ændre og andre vil nok ikke. Nogle kan også allerede i dag finde ud af at tolke på en god måde.

Men det er vigtigt, at de bliver gjort opmærksom på problemet og at det skyldes den nye lov omkring Flexjob. Det kan jo ikke være rigtigt at en på førtidspension kan få og en på Flexjob med fx 1-3 timers arbejde pr. uge ikke kan !! Det har jo aldrig været hensigten.


solstrålen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 20:38   #8
mand
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2011
Indlæg: 971
Styrke: 13
mand er ny på vejen
Nej Curls. tror også jeg fik mig formuleret lidt forkert, men solstråle fangede den.

Lige præcis solstråle, så hører alt ting op.

jeg er lige blevet fanget i denne regel og må nok sige det koster kassen,

og jeg er ikke blevet mere rask efter jeg har de få timer, men dejligt at have noget

at stå op til og så det sociale i det.
mand er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 20:45   #9
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
I forhold til min pensionskasse får man i din udbetaling som ledig fleksjobber, jeg ved at andre pensionskasser først udbetaler når en pension er gået igennem... hvis det kan være til trøst.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-10-2013, 20:59   #10
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
mine forsikringer står der netop man godt kan være i fleksjob
men ens erhvervsevne skal være nedsat med 2/3 dele

så hvis pensionskassen har som betingelse at man skal være tilkendt pension fra det offentlige. Så har de desværre loven på deres side.

så prøv og læse dine betingelser ordentlig igennem

udfra dette
http://www.industrienspension.dk/for..._invalid-2.htm

så har du ret til at få dine penge, selvom du er i fleks
bare din erhvervsevne skal være nedsat med 2/3 dele
og det må den være med dine 3 timer

du er jo ikke i noget ressourceforløb, din sag er netop afgjort

samt der stå dette

vis du varigt mister mindst 50 % af din erhvervsevne, inden du fylder 60 år, kan du få en invalidesum, som er en skattefri engangsudbetaling på 100.000 kr. Du må gerne fortsætte med at arbejde - for eksempel i fleksjob.

dem har du vel fået udbetalt
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension