K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2014, 23:48   #11
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Akvamarin Se meddelelser
Men hvad er hendes begrundelse for at stoppe uddannelseshjælpen en måned før? Eller er uddannelses hjælp forudbetalt ligesom SU?
Sådan er reglerne og det har de altid været...
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2014, 23:52   #12
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Ja og når man så afslutter uddannelsen der er forudbetalt og overgår til bagudbetalt job, så må su'en række to mdr, for så siger de på kommunen at det ikke er uforudset, så man må sørge for at have sparet op...
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 13:50   #13
VilSelvKanIkke
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2014
Indlæg: 35
Styrke: 10
VilSelvKanIkke er ny på vejen
Lige en update:

Jeg har været i kontakt med SU - Jeg får fuld SU for januarmåned selvom jeg først starter uddannelse d. 19..

Har også været i heftig dialog med min SB. Jeg gik til lederen på 'arbejdspladsen' og spurgte om det kunne være rigtig at jeg skulle arbejde for kommunen hele december og halvdelen af januar uden at få en krone for det?
- Det kunne hun heller ikke forstå og det gav ikke mening. Så var det bedre jeg blev fristillet, så de kunne få en anden borger derud. Der er åbenbart venteliste, fordi der ikke er så mange tilbud til unge i vores kommune.

Min SB ringede så og blev meget truende i telefonen. Truede med at tilbageholde min udbetaling for november måned hvis jeg havde i sinde at stoppe til december!
JØSES siger jeg bare!
VilSelvKanIkke er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-11-2014, 16:10   #14
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Du arbejder da ikke gratis i januar. SU er også en offentlig ydelse.
Der er tidligere skrevet i tråden, at man får SU for hele måneden, hvis man starter 19. i en måned.

Sidst redigeret af stampe; 15-11-2014 kl. 16:13.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 10:39   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hun kan ikke tage din ydelse for november hvis du stopper til december, ydelsen for november har du optjent ved at arbejde som pålagt .

Skriv et brev til borgmesteren hvor du beder om klar besked i forhold til det.

Hvis du blot udebliver fra aktiveringen fra 1.december vil deres eneste sanktionsmulighed være at stoppe den kontanthjælp du alligevel ikke vil få for december.

"»§ 40 a. En person, der er uddannelses- eller jobparat, mister retten til hjælp efter §§ 23 og 25 i en periode på op til 3 måneder, hvis personen gentagne gange uden rimelig grund har undladt at opfylde sin pligt til at stå til rådighed efter reglerne i §§ 13 og 13 a og kommunen konkret vurderer, at personen med sin adfærd udviser en manglende vilje til at stå til rådighed for arbejde, uddannelse, tilbud m.v.
Stk. 2. Kommunen skal samtidig med afgørelsen efter stk. 1 give personen et tilbud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, tilbud i medfør af integrationsprogrammet efter integrationsloven eller anden beskæftigelsesfremmende foranstaltning, daglige samtaler eller pligt til at møde dagligt i jobcenteret. Aktiviteter efter 1. pkt. skal kunne påbegyndes samme dag, som afgørelsen efter stk. 1 har virkning fra. Personen modtager hjælp efter §§ 23 og 25 for de dage, hvor den pågældende deltager i tilbud, møder til samtaler eller møder i jobcenteret."

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=152754
__________________
førtidspensionist april 2013...

Sidst redigeret af Pip; 16-11-2014 kl. 10:58.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 13:55   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Du arbejder da ikke gratis i januar. SU er også en offentlig ydelse.
Der er tidligere skrevet i tråden, at man får SU for hele måneden, hvis man starter 19. i en måned.
Ja, su er også en offentlig ydelse, men du mener vel for pokker da ikke, at su (direkte eller indirekte) skal betale for folk i aktivering?

Og eftersom VilSelvKanIkke først får su fra januar, så vil det da betyde, at h*n kommer til, at arbejde gratis i december.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-11-2014, 20:42   #17
Akvamarin
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-08 2011
Lokation: København
Indlæg: 2.104
Styrke: 15
Akvamarin er ny på vejen
Jeg synes også den er langt ude at man skulle arbejde for at få SU hele januar. Det får ALLE STUDERENDE som starter på en uddannelse i januar, så hvorfor lige præces VilSelvKanIkke skulle arbejde for den giver ikke mening.
Akvamarin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-11-2014, 10:58   #18
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Nej der skal da absolut ikke arbejdes gratis i december.
Som tidligere skrevet i tråden, spørg ind til hvorfor - skriftligt og bed om skriftligt svar. Godt SU for januar er på plads - så langt så godt.
Spørg også ind til, hvorfor du skal arbejde til studiestart i januar- men skriftligt.
Håber der er misforståelser, som kan redes ud.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension